Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500000 Estudis Socioculturals de Gènere | OT | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es tracta d'una assignatura optativa de tercer curs que no té prerequisits.
És una assignatura optativa de l’àrea de coneixement de Sociologia que planteja els principals debats crítics sobre les relacions gènere. L'objectiu general és introduir elements de reflexió teòrica i d'anàlisi empírica que ajudin a entendre la complexitat dels debats actuals des de la perspectiva de gènere. Per això, els objectius de l'assignatura es concreten en la presentació de quatre aproximacions segons diversos camps d'especialització sociològica:
Objectiu específic 1:
Abordar els entrecreuaments entre multiculturalisme i feminisme, a partir de totes les tensions que planteja en contextos d'igualtat formal
Objectiu específic 2:
Analitzar la producció de gènere de la corporalitat i els seus malestars, així com les noves formes de resistència i dissidència als mandats corporals hegemònics del patriarcat occidental contemporani
Objectiu específic 3:
Analitzar el gènere com determinant en la construcció física i social de l’espai
Objectiu específic 4:
Analitzar el sorgiment i desenvolupament de les polítiques d'igualtat
Plantejar els principals elements de discussió que vinculen el pensament sobrejusticia de génere als debats actuals sobre ciutadania
Bloc 1
Repensar la diversitat i el multiculturalisme des del gènere
Gènere, etnicitat/raça, drets i ciutadania: Debats actuals
Bloc 2
La producció social i de gènere de la corporalitat i malestar
Dissidències corporals
Bloc 3
El gènere com determinant en la construcció física i social de l’espai
Crítica feminista a la ciutat contemporània
Propostes Ecofeministes per repensar el territori
Bloc 4
Moviment feminista versus feminisme institucional?
Sobre les polítiques: redistribució versus reconeixement?
De la teoria a la pràctica: transversalitat o interseccionalitat?
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes i seminaris | 45 | 1,8 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i exercicis | 30 | 1,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, treball grupal, presentacions, assaig individual | 75 | 3 |
Els continguts de l'assignatura es desenvoluparan mitjançant les activitats següents:
- Explicacions orals per part del professorat
- Lectures especialitzades
- Debats, seminaris, presentacions orals i intervencions de l'alumnat a l’aula o en fòrums virtuals.
- Tutories
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig individual | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 8 |
Treball grupal bloc 1 | 15 | 0 | 0 | 4, 7, 6, 9 |
Treball grupal bloc 2 | 15 | 0 | 0 | 4, 7, 6, 9 |
Treball grupal bloc 3 | 15 | 0 | 0 | 4, 7, 6, 9 |
Treball grupal bloc 4 | 15 | 0 | 0 | 4, 7, 6, 9 |
El model d'avaluació serà continuada i s'estructurarà en dues parts que inclouen sis evidències:
- Elaboració d’un assaig individual sobre una de les propostes formulades pel professorat (40%)
- Elaboració de quatre exercicis breus en grup, un per cada bloc temàtic, incloent l'avaluació de l'assistència a classe (10% cada exercici + 5% assistència)
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Per a superar l'assignatura cal obtenir una nota global igual o superior a 5, com a resultat del càlcul de les notes obtingudes en les cinc evidències d'aprenentatge (suma de notes proporcionals al valor percentual indicat per a cada evidència d'aprenentatge). Assolir una nota mitjana global inferior a 5 punts significarà que l'assignatura no ha estat superada.
Condicions per a ser avaluat: Participar activament en les classes, així com lliurar i aprovar amb una nota final mitjana superior a 5 punts els treballs individuals i grupals.
Es considerarà "No avaluable" quan una persona presenti menys de 2 evidències d'aprenentatge, sinó s'indicarà la nota que resulti del còmput proporcional del nº d'evidències d'aprenentatge presentades.
Pot optar a recuperació l'alumnat que al llarg de l'avaluació continuada hagi obtingut una nota final inferior a 5 punts i major o igual a 3,5 punts. Es podran recuperar les evidències de rendiment insuficient en un format anàleg al presentat durant el procés d'avaluació continuada.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtualsde la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a travésde fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin alseu abast.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
AVALUACIÓ ÚNICA: Lliurament en una única data de l'assaig individual sobre una de les propostes formulades pel professorat (40%) i elaboració de 2 exercicis individuals (a escollir entre els 4 blocs temàtics) (30% cada exercici)
Plagi o còpia: si es detecta en alguna de les entregues plagi o còpia, l'avaluació d'aquell treball serà 0, i si té lloc més d'una vegada, l'assignatura serà suspesa.
La bibliografia de cada bloc es proporcionarà a l'inici de curs
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |