Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500002 Comptabilitat i Finances | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver superat les assignatures:
- Introducció a la Comptabilitat
- Comptabilitat Financera I
- Comptabilitat Financera II
L'assignatura figura contextualitzada dins la matèria junt amb altres assignatures de Comptabilitat avançada, Menció de Comptabilitat i fiscalitat
Els objectius principals són:
Conèixer de forma básica i saber interpretar les normes de informació financera en general i, en concret les relatives a auditoria. En definitiva: conèixer de forma bàsica les tècniques d'auditoria i els informes que s'han d'elaborar per tal de certificar la imatge fidel dels comtpes anuals.
1. Fonaments, característiques i marc jurídic i professional de l'auditoria.
2. Els papers de treball. Procediments i sistemes.
3. Introducció a l’auditoria de les inversions.
4. Introducció a l’auditoria de les fonts de finançament.
5. Introducció a l’auditoria de les existències, comptes a cobrar i comptes a pagar.
6. Introducció a l’auditoria del compte de resultats.
7. Introducció a l'auditoria fiscal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teóriques | 32 | 1,28 | 8 |
classes practiques | 17,5 | 0,7 | 8, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 10 | 0,4 | 8, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual i treball en grup | 86 | 3,44 | 8, 6 |
La metodologia docent estarà basada en una combinació de 4 tipus d'activitats:
- Activitat dirigida: classes teòriques, pràctiques i de resolució de casos.
- Activitat supervisada: consistent en l'assistència a tutories i la realització d'exercicis amb seguiment pautat.
- Activitat autònoma individual: comprendrà la part d'estudi personal de l'alumne (estudi de la bibliografia bàsica, lectures complementàries, recerca d'informació, etc.). També s'inclou la realització d'exercicis addicionals i casos.
- Activitat autònoma en grup: recerca de dades i elaboració d'un informe d'auditoria financera o síntesi d'un informe d'auditoria d'una empresa real. Presentació i debat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 5% | 0 | 0 | 6 |
Casos i exercicis practics | 20% | 0 | 0 | 8 |
Examen final | 40% | 2,5 | 0,1 | 1, 4, 2, 8, 9, 7, 3 |
Prova parcial | 20% | 2 | 0,08 | 1, 8, 9, 7, 6, 3 |
Treball en equip | 15% | 0 | 0 | 1, 5, 2, 3 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
La valoració i seguiment dels estudiants d'aquesta assignatura pel sistema d'avaluació continua es realitzarà en base a 5 modalitats d'avaluació:
1. Resolució i presentació individual de casos i/o exercicis pràctics sobre el contingut de l'assignatura, dins de termini. (15% de la nota total).
2. Treball en equip: analitzar un informe d'auditoria d'una empresa real o elaborar documents d'auditoria d'un àrea o tema específic. Presentar-lo i defensar-lo si cal. A realitzar en equip de 3 ó 4 alumnes. (15% de la nota total).
3. Proves parcials d'avaluació continuada. (20% de la nota total)
4. Examen final. (40% de la nota total).
5. Assistència i participació: 10%
L'estudiant superará l'assignatura si assoleix una avaluació favorable (igual o superior al 50%) en el còmput. superarà (suma de qualificacions igual o superior a 5) de les activitats descrites.
Per fer mitjana es necesaria una valoració igual o superior a 5,0 a l'examen final
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,8.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Senseperjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Bàsica:
Llei d'Auditoria de Comptes 22/2015, de 20-7-15, BOE 21-7-15 i RD 2/2021 de 12 de gener
Arenas, P; Moreno, A. (2012): Introducción a la Auditoría Financiera. Ed. Mc Graw-Hill. Gutiérrez, G (2010): Informe de Auditoría de Cuentas Anuales. Registro de Economistas Auditores REA (pendent de nova edició). Manual de Auditoría. Editorial Francis Lefebvre.2016
Normativa comptable:
Pla General de comptabilitat. RD 1514/2007 i modificació RD 602/2016 BOE 17-12-16
Pla General de comptabilitat. RD 1514/2007 i modificació RD 602/2016 BOE 17-12-16
* Real Decrewto 1/2021 de 30 de gener, de reforma de PGC i PGC Pimes
*Real Decreto-ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social del COVID-19
*Real Decreto-Ley 18/2020, BOE 13-05-20, de medidas sociales en defensa del empleo.
*Real Decreto-Ley 19/2020, BOE 27-05-20, por el que se adoptan medidas complementarias en materia agraria, científica, económica, de empleo y Seguridad Social y tributarias para paliar los efectos del COVID-19
*Real Decreto-Ley 21/2020, BOE 10-06-20 de medidas urgentes de prevención, contención y coordinación para hacer frente a la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.
Enllaços web:
www.icjce.es
www.rea.es
www.icac.meh.es
www.accid.org
1. SABI DATA BASE
2. EXCELL
3. ERP A3
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 501 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 50 | Català | primer quadrimestre | tarda |