Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura no fa falta cap requisit previ
.- Conèixer quins són els processos que intervenen en el periodisme audiovisual i multimèdia
.- Aprendre quins són els principals instruments tecnològics que intervenen en aquests processos i les innovacions que s’estan produint en aquest
terreny, per veure com els pot influenciar en la seva feina com a comunicadors, en els missatges i en la seva recepció.
.- Familiaritzar-se amb la manipulació dels equips d’imatge i so destinats a la producció de continguts periodístics audiovisuals y multimèdia.
.- Fonaments tecnològics: conceptes de física de les ones; espectre radioelèctric i xarxes de comunicació.
.- La Digitalització de la imatge i el so: procés de digitalització, còdexs i formats.
.- El vídeo: càmera ENG; el plató de TV; edició .
.- El so: sistemes d'enregistrament, micròfons, taula de mescles i edició.
.- Periodisme mòbil i Intel·ligència Artificial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Magistral | 15 | 0,6 | 4, 5, 10, 8, 12 |
Pràctiques audiovisuals i multimèdia | 33 | 1,32 | 1, 3, 4, 5, 7, 10, 9, 8, 2, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de pràctiques, preparació de proves, etc. | 66 | 2,64 | 5, 6, 11, 12 |
Classes magistrals a l'aula.
Pràctiques en diferents espais audiovisuals de la Facultat.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 3 | 0,12 | 5, 10, 11, 12 |
Pr?ctiques de laboratori | 60% | 33 | 1,32 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 9, 8, 2, 12 |
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
- Examen teòric 40% sobre la qualificació final.
- Pràctica Plató 20% sobre la qualificació final.
- Pràctica Ràdio 20% sobre la qualificació final.
- Pràctica Postproducció i ENG 20% sobre la qualificació final.
Per aprovar l’assignatura caldrà superar el 5 en el global de les quatre activitats avaluades i que es compleixin els següents requisits:
. treure una nota mínima de 4 sobre 10 en l’examen teòric.
. treure una nota mínima de 5 sobre 10 com a resultat de la mitjana de les tres activitats pràctiques i no tenir més d’una absència en el conjunt de les sessions pràctiques.
Les pràctiques són d'assistència obligatòria.
No presentar-se a examen determina no ser avaluat.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
L’alumnat nommés tindrà dret a la recuperació de l’assignatura en els següents casos:
Nota per optar a la recuperació de la teoria: entre 0 i 4,99 sobre 10.
Només es podrà recuperar un dels tres conjunts de pràctiques suspès, sempre i quan s'hagi participat en totes.
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi, que consistirà en fer l’examen de teoria, només si en un curs passat ha aprovat la part pràctica de l’assignatura i el professor responsable considera que la feina feta s’adequa a la del present curs. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Si en un curs passat l’alumnat no ha aprovat la part pràctica, haurà de tornar a fer totes les pràctiques de l’assignatura i l’examen final.
BERNAL TRIVIÑO, Ana I. (2015). Herramientas digitales para periodistas. Editorial UOC.
BONET, Montse. (2016). El imperio del aire. espectro radioeléctrico y radiodifusión. Barcelona: Editorial UOC
CASTILLO, José María. (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid: IORTV
CUADRADO, Francisco José y DOMÍNGUEZ, Juan José (2019). Teoría y técnica del sonido. Madrid: Editorial Síntesis.
MARTÍNEZ ABADÍA, José, VILA, Pere et al. (2004). Manual básico de tecnología audiovisual y técnicas de creación, emisión y difusión de contenido. Barcelona: Paidós.
NIQUI, Cinto. (2014). Fonaments i usos de tecnologia audiovisual digital. Barcelona, Editorial UOC. Format electrònic.
SERRANO, Pipo. (2017) La transformación digital de una redacción y el periodismo móvil. (MOJO). Editorial UOC.
El programari obligatori per fer les pràctiques de ràdio serà l'Audacity i el Zara Radio.
El programari recomenat per fer les pràctiques d'edició és el DaVinci Resolve.
Són els programaris audiovisuals instal·lats als equips de la Facultat.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 13 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 21 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 22 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 23 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |