Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari un nivell de nadiu per tal de poder seguir l'assignaturia (C1-C2).
L'objectiu d'aquesta assignatura és perfeccionar la capacitat d'anàlisi i producció de textos per als mitjans de comunicació tant en la seva varietat oral com escrita. Al final del curs, l'alumnat ha de conèixer les principals característiques d'una sèrie de models textuals, la qual cosa li permetrà aplicar aquests coneixements a la composició de textos en espanyol.
Tema 1. Oralitat i escriptura en els textos periodístics. Manifestacions de la llengua oral i de la llengua escrita en diferents mitjans. Recursos lingüístics per a l'elaboració de textos. Norma i ús. Alguns dels problemes normatius de l'espanyol. Lèxic i puntuació.
Tema 2. Les unitats textuals: enunciats i paràgrafs. El text argumentatiu. Tipus d'argumentacions. Constituents de l'enunciat, concordança i ordre de paraules. Tipus de paràgraf. Ús dels connectors i d'elements referencials.
Tema 3. Procediments de creació textual. Factors lingüístics i extralingüístics: la variació i la creativitat. Denotació i connotació.
Tema 4. Característiques articulatòries dels sons vocàlics i consonàntics de l'espanyol. Estructura de la síl·laba i problemes de pronunciació. Els trets prosòdics: velocitat d'elocució, les pauses i distribució dels accents en l'enunciat. Estratègies d'èmfasi per argumentar en llengua oral: ordre de paraules, volum de veu, silencis.
Tema 5. La presentació oral. Recursos lingüístics per a presentacions orals. Preparació d'intervencions orals. Recursos orals per a la presentació oral. La comunicació no verbal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 17 | 0,68 | |
Pràctiques d'aula i seminaris | 34 | 1,36 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 9,5 | 0,38 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi dels textos i documents, preparació i realització de treballs | 89,5 | 3,58 |
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova de comprensió de les lectures obligatòries | 10 % | 0 | 0 | 1, 4, 6, 8, 9, 10, 13 |
Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs | 40 % | 0 | 0 | 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge escrit | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge oral | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Avaluació continuada
L'alumnat haurà de realitzar al llarg del curs les següents proves:
Les característiques de cadascuna de les pràctiques s'especificaran durant el curs i podran consultar-se al Campus Virtual.
Per superar l'assignatura, s'hauran de realitzar totes les proves i lliurar-les en el termini fixat. S'ha d'obtenir una nota final igual o superior a 5. Per calcular la nota final s'aplicaran els percentatges anteriorment indicats.
Per poder sumar les diferents activitats d’avaluació és necessari obtenir una qualificació mínima de 3 sobre 10 en cadascuna de les proves. Els estudiants que no hagin arribat al 5 amb la suma de totes les notes podran presentar-se a la recuperació d'un màxim de dues de les proves realitzades de manera ordinària (que no superin el 50 % de la nota). Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir, com a mínim, una nota mitjana de 3,5. La recuperació només permet accedir a un 5 a la nota final.
Es considerarà "No avaluat" quan l'estudiant només hagi realitzat una de les pràctiques/proves. L'elaboració de més d'una pràctica/prova suposa, doncs, la voluntat de l'estudiant de ser avaluat en l'assignatura i, per tant, la seva presentació a l'avaluació.
Avaluació única
L'alumnat que opti per l'avaluació única haurà de realitzar les següents proves:
El dia de les proves teòriques i del lliurament de les pràctiques s'indicarà al Campus Virtual a l'inici de curs.
Les condicions per aprovar i reavaluar l'assignatura són les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació continuada.
ADVERTIMENTS:
Les faltes d'ortografia, així com els errors a la puntuació, la morfosintaxi i el lèxic es penalitzen amb -0,2 punts cadascuna. Amb més de 15 faltes o errors gramaticals la prova es considerarà suspesa amb un 0 i haurà de repetir-se en la recuperació. En la recuperació l'estudiant només pot presentar-se a un màxim de dues proves (del total de quatre).
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Si un estudiant realitza qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat, publicació d'activitats d'avaluació a qualsevol plataforma externa a la UAB, ús indegut d'intel·ligència artificial...), es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
No es requereix de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 11 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 12 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 13 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 21 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 22 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 23 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |