Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
LAS SESIONS SÓN EMINENTMENT PRÀCTIQUES DE MANERA QUE HI HAN FORÇA ENTREGABLES PER VEURE'N L'EVOLUCIÓ DE L'ALUMNE. L'ASISTÈNCIA ÉS INDISPENSABLE.
Tenint en compte que l'assignatura és un "upgrade" digital dels alumnes, és important que aquests tinguin un cert interès en les eines d'anàlisi i gestió i per treballar amb dades.
La part de business Intelligence requereix d'uns coneixements mínims d'excel.
L'assignatura utilitza un simulador de gestió d'hotels o Business game de manera que els alumnes gestionen per equips un hotel durant la durada de l'assignatura. No és requisit imprescindible però és recomenable tenir coneixements però sobretot ganes d'aprendre la tasca d'un director d'hotel.
L'assignatura facilita una sèrie d'eines informàtiques fonamentals pel seu desenvolupament com a futurs directius.
L'ensenyament és en base a sessions molt dinàmiques aprenent directament practicant sobre els programes (REVENUE MANAGEMENT/CRM, Project, Tableau, business game, etc) de manera que l'assistència és gairebé imprescindible per superar l'assignatura. Difícilment es pot demostrar l'aprenenentage d'un programa sense asistir regularment a classe.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
1. Dominar el procés de presa de decisions des de la direcció d’un establiment hoteler independent i real en condicions de competència.
2. Analitzar els resultats operatius i econòmics d’un establiment hoteler i conseqüentment ser capaç de desenvolupar-ne una estratègia empresarial.
3. Argumentar les seves decisions de gestió empresarial a partir de les dades obtingudes a del Sistema d’Informació de l’hotel.
4. Conèixer el funcionament d’un programa de gestió hotelera tipus REVENUE MANAGEMENT/CRM.
5. Aprendre a crear, pressupostar i gestionar un projecte de qualsevol tipus que comporti la utilització dels recursos materials, humans i econòmics al seu càrrec.
6. Dominar el funcionament dels programes de planificació de projectes com ara Microsoft Project i d’altres de software lliure.
7. Conèixer el funcionament d’un Sistema d’informació hoteler basat en programari tipus ERP.
8. Conèixer el funcionament d’algunes TIC de Business Intelligence com ara Tableau per la presa de decisions directives.
9. Conèixer el funcionament d’algunes eines TIC de Customer Relationship Management (CRM) com ara SugarCRMper la gestió comercial.
10. Conèixer el funcionament d’algunes eines TIC de Revennue Management System.
11. Conèixer el funcionament d'un Property Management System
12. Desenvolupar una capacitat d’aprenentatge de forma autònoma a partir d’una necessitat real.
EL PRIMER DIA DE CLASSE S'ACAVA DE DECIDIR QUINS TEMES SÓN PRIORITARIS.
PART I: INTRODUCCIÓ.
Les dues primeres sessions les dediquem a fer veure a l’alumne la importancia de tenir un bon sistema d’informació a l’hora de prendre decisions.
Tema 1. Sistemes d’informació en els negocis globals
Tema 2. Processos de negoci i sistemes corporatius de gestió.
Tema 3. Anàlisi de dades i suport al control i la presa de decisions.
PART II: CONCRECIÓ.
Les seguents sessions presentem cadascun dels elements que conformen un sistema de información hoteler de la mà d’experts directius i consultors en actiu. D’aquesta part II algún dels temes no es farà per manca de temps però s'estableix de manera coordinada amb els alumnes.
Tema 4. REVENUE MANAGEMENT. A càrrec de la directora de revenue de la consultora Hoteldotcom i coautora del llibre Los fundamentos del Revenue.
Tema 5. COMERCIALITZACIÓ ONLINE I MARKETING DIGITAL. A càrrec de la Senior Director of Sales Spain & Portugal a TravelClick, an Amadeus company
Tema 6. BI & Analytics. A càrrec d'una consultora i professora titular de la UAB.
Tema 7. Gestió de carteres de clients (CRM)
TEMA 8. Funcionalitats d’un PMS.
TEMA 9. Project management al sector hoteler
PART III: Business Game/Simulació hotelera
Tema 10: Simulació amb CESIM
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 2, 5, 3, 4, 1, 6 |
Treballar amb diferents programaris | 20 | 0,8 | 2, 5, 3, 4, 1, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 2, 5, 3, 4, 1, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de plans i informes | 15 | 0,6 | 2, 5, 3, 4, 1, 6 |
Exercicis | 15 | 0,6 | 2, 5, 3, 4, 1, 6 |
Simulació hotelera | 50 | 2 | 2, 5, 3, 4, 1, 6 |
L’assignatura funciona en base a tres metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Metodologia de la part teòrica de l’assignatura:
Explicacions presencials de tipus classe-magistral pel que fa a la PART I del programa. Són un parell de sessions per entendre la importància d'un Sistema d'informació per tal de prendre les decissions correctes més enllà de la gestió del dia a dia de l'hotel.
b) Metodologia de la part pràctica de l’assignatura:
Presentacions per part del professor dels diferents programaris i la resolució d’exercicis i creació de casos pràctics (individuals o en equip) per part dels alumnes. Esment especial a la part online de la Simulació/Business Game doncs algunes de les decisions es prendran de manera online aprofitant que la pròpia plataforma té l’opció de fer-ho simultàniament per tots els components de l’equip.
c) Metodologia de la part no presencial de l’assignatura (Campus Virtual i plataforma CESIM):
La plataforma del Campus Virtual s’emprarà com a complement d’informació per tal de fer les comunicacions als alumnes i compartir documents.
Tots els alumnes tindran accés a la plataforma CESIM per on indicaran les decisions a prendre cadascun d’ells relatives al seu hotel així com l’obtenció dels resultats de cada ronda. La plataforma té un fòrum intern per cada equip que serà tutoritzat pel professor.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EXAMEN PART I | 15% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 1 |
EXERCICIS I EXAMEN PART II | 30% | 1 | 0,04 | 2, 4, 1, 6 |
Simulació hotelera PART III | 50% | 1 | 0,04 | 2, 5, 3, 4, 6 |
Test inicial del simulador hoteler | 5% | 1 | 0,04 | 2 |
L’avaluació de l’assignatura serà la següent:
Avaluació continuada: L’assignatura es podrà anar superant a mida que avanci el temari. La PART I de l’assignatura val un 15 % de la nota final, la PART II un 45% i la PART III un 40%. Dins de cada part l’avaluació serà com segueix:
PART I EXAMEN
PART II: Lliurament d’exercicis d'aula i fora d'aula i test.
PART III: Test inicial 5%, Lliurament pla estratègic 15%, resultat simulació 50%, informe de gestió 30%.
L’alumne tindrà una nota continuada de els proves corresponents a les PARTS I, II i III que si és superior a 5 podrà donar per superada l’assignatura.
Avaluació única: Hi haurà un examen final amb tot el contingut de l’assignatura per aquells estudiants amb característiques especials que així ho hagin comunicat durant la primera setmana del semestre (repetidors, estudiants amb mobilitat, etc.).
Re-evaluació: Els alumnes que hagin obtingut una nota final entre 3,5 i 4,9 tenen dret a presentar-se a la convocatoria de recuperació. La nota final a obtenir en aquesta convocatòria no superarà el 5.
Convalidació. Si algun alumne vol que si convalidi la part del PMS o de POWER BI haurà de presentar un certificat de l’empresa on hagi treballat o d’algun curs que hagi realitzat en el cas de POWER BI. La nota que se li posarà és un 5 i li farà mitja com qualsevol altre.
WEBGRAFIA
https://www.sugarcrm.com/resources
https://www.tableau.com/learn
TUTORIALS
http://www.brighthubpm.com/software-reviews-tips/45402-step-by-step-tutorial-on-microsoft-projectgetting-
started-in-twenty-minutes/
https://www.tutorialspoint.com/ms_project/index.htm
MATERIAL DOCENT PROPI
Materials docents incorporats al simulador de CESIM per alumnes registrats.
Materials docents incorporats al programari Ms Project
Materials docents incorporats al PMS finalment escollit
BIBLIOGRAFIA
Gemawat, Pankaj "Redefiniendo la Globalización". Ed. Deusto, 2007. ISBN: 978-84-234-2606-5
Hamel, G & Breen b. "The future of Management". Ed. Harvard Business School Press, 2007. ISBN:
1-4221-0250-5
Malone, Thomas W. "El futuro del Trabajo". Ed, Gestión 2000, 2004. ISBN: 84-8088-688-9
Applegate, Lynda M., et alt Estrategia y gestión de la información corporativa: Los retos de la gestión
en una economía de red. 6a edició. Edit McGraw Hill. 2004
Altre material de suport en format digital i enllaços a pàgines web s’ofereixen al Campus Virtual.
A més del programari inclós en el paquet d'Office l'alumne utilizarà un simulador hotelero online, Tableau o POWER BI (en la versió gratuita) i el PMS de Cloudbeds també gratuit.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |