Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura de tercer curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, parteix dels coneixements sobre gramàtica audiovisual que l'alumnat ja ha rebut prèviament a l'assignatura de Llenguatges Comunicatius Escrits i Audiovisuals, impartida a primer curs.
L'alumnat extern (Erasmus o de mobilitat) o de canvi de cicle haurà de justificar els coneixements mínims establerts en el pla docent per a poder-se matricular de l'assignatura. Es recomana contactar abans del començament de les classes amb el professor responsable de l'assignatura.
Conceptualització i realització de productes publicitaris audiovisuals.
1.- Producció:
El procés general de producció audiovisual al cinema, la televisió i Internet.
Especificitat en l'activitat publicitària. Formats publicitaris.
2.- Realització:
El coneixement bàsic del llenguatge audiovisual.
La formació tecnològica i tècnica per a l'ús dels recursos audiovisuals de la presa d'imatges i de so i la posada en escena.
3.- Postproducció:
La formació tecnològica i tècnica per a l'ús dels recursos audiovisuals del muntatge i l'edició digital. La qual cosa permetrà tenir un marc de coneixement consolidat per definir la importància de la Producció i Realització en la formació general de la Comunicació i en concret del procés de producció publicitari.
Coneixement del desenvolupament de projectes audiovisuals i organització dels recursos humans. Coneixement del desenvolupament de projectes audiovisuals i organització dels recursos humans, artístics i tecnològics per aplicar a la seva activitat dins l'àmbit de la publicitat.
Especial incidència en la figura publicitària del Producer com a responsable de l'organització i desenvolupament de la producció publicitària en els mitjans audiovisuals.
Temari
1.- PRODUCCIÓ:
EL PROCÉS DE PRODUCCIÓ.
Fases de producció i organització.
Personal tècnic i de producció.
Pla de treball.
Pla de rodatge.
LA PRODUCCIÓ PUBLICITÀRIA.
La productora de publicitat.
Relacions agència de publicitat i productora.
El Producer.
El càsting.
Formats, gèneres i estils publicitaris.
Estils de producció i realització.
Decàleg ètic i estètic.
2.- REALITZACIÓ:
EL GUIÓ PUBLICITARI.
La idea.
Sinopsi i tractament.
El guió literari.
El guió tècnic.
Storyboard.
LA REALITZACIÓ.
Unitats narratives: pla, escena i seqüència,
La càmera: característiques i presa d'imatges i so
La composició.
Planificació del rodatge al plató i exteriors.
3.- POSTPRODUCCIÓ.
Muntatge i ritme. Sonorització.
El procés tecnològic i tècnic digital.
Banda sonora: veu, música, veu i efectes.
Edició gràfica: color, tipografia.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques a plató | 37,5 | 1,5 | KM34, SM28, SM29, SM30 |
Sesions teòriques | 15 | 0,6 | CM30, KM34, SM28 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | CM30, CM31, CM32, SM28, SM29 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i elaboració de treballs | 82,5 | 3,3 | CM30, CM32, KM32, SM29 |
PEDAGOGIA ACTIVA:
1 PROJECTE PUBLICITARI
L'alumnat s'agrupa en EQUIPS de producció des dels que porta a terme la realització d'un PROJECTE PUBLICITARI, destinat a idear, realitzar i dissenyar l'estratègia de difusió d'una campanya publicitària, comercial o social, de la que s'acaben produint un espot i una telebotiga, d'acord a un model de pedagogia activa, teoricopràctic, consistent en experimentar els conceptes teòrics impartits a la classes i aplicar models de realització audiovisual similars als que es duen a terme en el camp professional. El projecte publicitari va destinat a organitzar els recursos humans, artístics i tecnològics en l'àmbit de la producció publicitària.
El PROJECTE és per tant l'eix vertebrador sobre el qual s'articula i experimenta el corpus teòric, aplicat mitjançant la peagogia activa, tenint en compte les etapes de: PRE-PRODUCCIÓ (Guió i Organització), REALITZACIÓ (Gravació i posada en escena) i POST-PRODUCCIÓ (Edició).
El PROJECTE té el suport d'un decàleg o manual d'estil amb els criteris estètics i ètics fonamentals a tenir en compte per a la realització dels productes (espots i telebotiga) del projecte publicitari.
Cada decàleg té en compte els criteris generals següents de referència:
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL | 7 | 5 | 0,2 | CM30, CM31, CM32, KM32, KM34, SM28, SM29, SM30 |
TREBALL TEÒRIC GRUPAL I INDIVIDUAL | 3 | 2,5 | 0,1 | CM32, KM32, KM34 |
Aquesta assignatura segueix avaluació continuada i no preveu avaluació única.
La qualificació final s'obté de la ponderació de les notes obtingudes per l'alumnat en els diferents treballs realitzats, en funció del seu pes sobre la nota final:
Espots 30%
Telebotiga/telepromoció 20%
Memòria grupal 5%
Memòria individual 5%
Web del projecte grupal 5%
Making of 10%
Decàleg del grup 5%
Anàlisi audiovisual individual d'un espot 20%
Recuperació:
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
En cas que no s'aprovi un o diversos treballs es poden recuperar durant el període previst tenint en compte els aspectes que el professorat consideri oportuns millorar.
Plagi:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Bassat, Lluis (1994): El libro rojo de la publicidad. 4ª Edición, Madrid: Debolsillo. Disponible a: https://myslide.es/documents/el-libro-rojo-de-la-publicidad-luis-bassat-56a0ff9c0607e.html (consultado el 13 de abril de 2018). Ver un resumen en García-Uceda, Mariola (2009): Las claves de la publicidad. Madrid: ESCI, 6ª Edición, pp.301-309. Disponible en: https://books.google.es/books?id=MSV9_aUxVzMC&pg=PA9&hl=es&source=gbs_selected_pages&cad=2#v=onepage&q&f=false (consultado el 13 de abril de 2018). Ver esta presentación en video: http://www.e-studionline.com/materiales/plato_virtual/html5.html (consultado el 13 de abril de 2018).
Blanch, M.; Lázaro, P. (2010) Aula de locución. Madrid: Cátedra.
Fernández Díez, F.; Martínez Abadía, J. (1999) Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.
Millerson, G. (2001): Técnicas de realización y producción en TV. IORTV, Madrid. Cuarta edición.
Morales Morante, F. (2017). Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique. London: Focal Press - Rouledge/Taylor and Francis.
Morales Morante, F. (2013): Montaje audiovisual: Teoría, técnica y métodos de control. Barcelona: UOC.
Owens, J. (2021). Television sports production. Routledge.
Poveda Criado, M. Á. (2018). Producción publicitaria. Fragua.
DaVinci Resolve, Audicity, Runway
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |