Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
ERASMUS I MOBILITAT
Aquesta assignatura és anual, per tant no poden matricular-se els ALUMNES ERASMUS I MOBILITAT.
- Conèixer i estudiar les diferents tècniques creatives i d'ideació en Publicitat i Relacions Públiques.
- Practicar a través de diferents projectes mitjançant el learn by doing.
- Crear, produir i presentar un projecte anual 360 que permeti aplicar tant l'estratègia creativa com el desenvolupament execucional, utilitzant les tècniques creatives i d'ideació de Publicitat i Relacions Públiques.
- Bases conceptuals i estratègiques de la creativitat en comunicació comercial.
-Tècniques d'ideació publicitària, aplicades a projectes concrets.
-Producció de diverses peces i accions publicitàries , des de peces específiques per a mitjans concrets a un projecte multitouchpoint.
- Execució d'un projecte 360 en el qual operen conjuntament estratègies creatives, peces i accions 360 de Publicitat i RRPP.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i projectes de pràctiques | 105 | 4,2 | CM07, CM08, CM09, KM08, KM09 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | CM08, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 165 | 6,6 | CM07, CM08, CM09, KM08, KM09, SM08 |
-"Learn by doing", o aprendre fent. La intenció és aplicar els coneixements en projectes concrets, sota una "direcció creativa" pràctica i continuada per part dels professors.
- Alhora que l'estudiant coneix les diferents tècniques creatives de Publicitat i Relacions Públiques crearà, per grups, des de l'estratègia creativa fins a les baixades execucionals de diferents projectes basats en briefs reals. I les presentaran oralment i per escrit per a la seva aprovació.
-Cada grup ha de seguir setmanalment les publicacions (nacionals i internacionals) que es pautin. I cada setmana, dos grups presentaran la seva proposta de "Anunci de la setmana".
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primera Avaluació | 33,33 | 5 | 0,2 | CM07, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Segona Avaluació | 33,33 | 5 | 0,2 | CM07, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Tercera Avaluació | 33,33 | 5 | 0,2 | CM07, CM08, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Aquesta assignatura segueix avaluació continuada i no preveu avaluació única.
La nota surt de la mitjana entre les notes parcials dels diferents projectes:
33,33%.-Primera avaluació- (Projecte DRAC + Projecte Nadal)
33,33%.-Segona avaluació- (Projecte 4 briefs)
33,33%.-Tercera avaluació- (Projecte 360º + "Ad of the year")
Cal haver lliurat tots els entregables setmanals de l' "Anunci de la setmana" per poder accedir a la mitjana dels Projectes.
Recuperació.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Activitat de recuperació: Projecte campanya multitouchpoint, que suposarà la possibilitat de recuperar el 100% de l'assignatura..
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Publicitat
-Pricken, Mario (2004) Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales. GG, BCN
-Mahon Nik (2012), Ideación. Cómo generar grandes ideas publicitarias. Gustavo Gili. Barcelona.
Veksner, Simon (2009) Ser un buen creativo publicitario. Blume, Barcelona
-Asociación Española de Anunciantes (2003). Publicidad que funciona. El libro de los casos. AEA y ESIC
-Arden, Paul (2003). "It's not how good you are, it's how good you want to be". Phaidon
-Bullmore, Jeremy. "More Bullmore, behind the scenes in advertising".
-French, Neil. "Sorry for the lobsters". Neil French Singapore
-Harari, Noah Yuval "Sapiens". Debate
-Roam, Dan (2000). "Haz que tu presentación sea algo extraordinario". Gestión
-Roberts, Kevin (2005). "Lovemarks". Empresa Activa
Relacions Públiques
Palencia-Lefler, Manuel (2011) 90 Técnicas de Comunicación y Relaciones Públicas. Profit Ed. Barcelona.
Xifra J. Lalueza (2009) Casos de Relaciones Públicas y Comunicación Corporativa, Prentice-Hall
Grunig, J. Hunt, T (2000) Dirección de Relaciones Públicas. Gestión 2000, Barcelona.
Wilcox, DL.; Autt, P.; Agee, W.; Cameron G.; (2001) RRPP. Estrategias y Tácticas. Addisson W. Madrid.
ADECEC (2003).40 éxitos en comunicación. Pearson Educación, Prentice Hall. Madrid.
MITJANS DIGITALS:
Revistes professionals
Anuncios: www.anuncios.com
El Periódico de la publicidad: www.periodicopublicidad.com
El Publicista: www.elpublicista.com
IP-Mark: www.ipmark.com
ControlPublicidad: www.controlpublicidad.com
Marketing directo.com: www.marketingdirecto.com
Puromarketing: www.puromarketing.com
Yorokobu: www.yorokobu.es
Advertising Age
Campaign
AdLatina
LatinSpots
Reason Why
Lüzer's Archive
Adsoftheworld.com
TheStable.com.au: https://www.thestable.com.au/
Aquesta assignatura no requereix cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | anual | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | anual | tarda |