Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503852 Estadística Aplicada | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es suposa que l'alumne que cursa aquesta assignatura ha adquirit les competències pròpies de les assignatures de
Caldrà un bon nivell i pràctica en la programació amb R.
Aprendre què són i com es fan servir les Xarxes Bayesianes: són un model probabilístic que es fa servir a l'Aprenentatge Automàtic Supervisat i que descriu les relacions de tipus probabilístic entre les variables que afecten determinat fenomen d'interès (que pot ser un sistema complex) i es poden fer servir com a classificadors.
Entendre com les Xarxes Bayesianes es fan servir per avaluar i quantificar riscos, entre altres aplicacions.
Conèixer diferents metodologies que s'hauran d'aplicar, o no, quan es treballi amb aquests models, dependent de les seves característiques, en la fase de pre-procés de la base de dades o bé en la fase de construcció del model predictiu.
Conèixer diferents mètriques de comportament per a fer la validació del model i entendre la seva utilitat i adequació, en funció de les característiques de la base de dades.
Aprendre com construir scripts de R que permetin aprendre aquests models a partir d'una base de dades i fer la seva validació, fent servir les llibreries pertinents. Aplicar-ho amb dades reals.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Problemes | 14 | 0,56 | |
Pràctiques (lliuraments, controls) | 12 | 0,48 | |
Teoria | 26 | 1,04 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i pensar problemes | 40 | 1,6 | |
Treball pràctic amb instruments informàtics | 30 | 1,2 |
L’assignatura s’estructura a partir de classes teòriques, de problemes i de pràctiques. El seguiment de l’assignatura és presencial, però caldrà ampliar les explicacions del professor amb l’estudi autònom de l’alumne, amb el suport de la bibliografia de referència i del material facilitat pel professor.
La classe de problemes es dedicaran a la resolució orientada d’alguns problemes proposats. A les classes pràctiques es treballarà amb R i les seves llibreries. Es valorarà especialment la participació dels estudiants a les classes de problemes i pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 60% | 3 | 0,12 | CM09, SM12, SM13 |
PAC1 | 20% | 6 | 0,24 | CM09, CM10, KM12, SM12, SM13, SM14 |
PAC2 | 20% | 9 | 0,36 | CM09, SM13 |
La qualificació final d'aquesta assignatura s'obté com la mitjana ponderada de les notes de:
Les proves davaluació contínua PAC1 i PAC2 consisteixen en un lliurament de problemes/exercicis de pràctiques/treballs amb R, que es concretaran al llarg del curs, i en el seu desenvolupament en les classes presencials al llarg del semestre.
Només es tindran en compte en el càlcul de la mitjana ponderada aquelles notes que siguin com a mínim 3.5 sobre 10 (les que no ho compleixin ponderaran 0).
Per a superar l'assignatura cal que aquesta mitjana sigui almenys 5.0 sobre 10.
Si no es supera l'assignatura en primera convocatòria, l'alumne es pot presentar a recuperació. L'examen de recuperació representa el 100% de la nota final per a aquells alumnes que es presenten a la recuperació, que només poden ser alumnes que no han superat l'assignatura a la primera convocatòria (l'examen de recuperació no serveix per a millorar la nota d'alumnes que ja han aprovat).
Es considera avaluable l'alumne que hagi presentat els lliuraments PAC1 o PAC2, o s'hagi presentat a l'examen o l'examen de recuperació. En cas contrari constarà a l'acta com a No Avaluable.
Per a l'eventual assignació de Matrícules d'Honor no es tindran en compte les notes de la segona convocatòria.
Es farà servir el programari R amb algunes llibreries que s'indicaran oportunament al llarg del curs. Preferiblement en l'entorn RStudio.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |