Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat l'assignatura "Introducció al Big Data" per tal de desenvolupar millor les activitats pràctiques del curs.
L'objectiu de l'assignatura és l'estudi i la pràctica de les arquitectures Big Data, així com la presentació de solucions al cloud i a partir de la captació i el tractament de dades. Es treballarà igualment el desenvolupament d'aplicacions pràctiques del Big Data amb relació a la intel·ligència geogràfica i l'analítica social. L'assignatura també recull el paradigma de dades obertes com un sistema de treball amb múltiples possibilitats d'aplicació pràctica.
Unitat 1. Introducció als escenaris i usos del Big Data.
Unitat 2: Estudi i pràctica de les arquitectures Big Data (Entorn Hadoop/MapReduce-Spark).
Unitat 3. Solucions al Cloud i escenaris d'ús de Big Data.
3.1 Intel·ligència geogràfica
3.2 Analítica social
Unitat 4. Paradigma de dades obertes i sistemes d'informació pública.
El programa detallat s'informarà el primer dia de classe mitjançant la presentació del calendari de l'assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 4, 1, 6, 7, 23, 11, 10 |
PRACTIQUES DE LABORATORI | 18 | 0,72 | 2, 4, 1, 5, 6, 8, 7, 23, 11, 9, 10, 12, 14, 13, 15, 18, 19, 20, 21, 3, 22, 17, 16 |
SEMINARIS | 15 | 0,6 | 2, 5, 6, 8, 7, 23, 10, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
AVALUACIO | 8,5 | 0,34 | 4, 5, 6, 7, 23, 12, 15, 19, 20, 3, 22, 17 |
TUTORIES | 8,5 | 0,34 | 2, 4, 23, 14, 13, 15, 18, 19, 20, 21, 3, 22, 17, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
ALTRES ACTIVITATS (temps d'estudi; preparació de practiques; preparació de seminaris, lectures, etc.) | 50 | 2 | 2, 4, 1, 5, 6, 8, 7, 23, 11, 9, 10, 12, 14, 13, 15, 19, 20, 22, 17 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
LLIURAMENT I PRESENTACIÓ TREBALL DE CURS | 50% | 12 | 0,48 | 2, 4, 6, 8, 23, 11, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 3, 22, 17, 16 |
PARTICIPACIÓ A CLASSE | 10% | 8 | 0,32 | 2, 4, 1, 5, 6, 8, 7, 23, 11, 9, 10, 12, 14, 13, 15, 18, 19, 20, 21, 3, 22, 17, 16 |
PRACTIQUES DE LABORATORI | 40% | 15 | 0,6 | 2, 4, 1, 5, 6, 8, 7, 23, 11, 9, 10, 12, 14, 13, 15, 18, 19, 20, 21, 3, 22, 17, 16 |
Activitat A. Projecte de curs i presentació oral (grup). 50% de la nota final.
Activitat B: Pràctica de Laboratori. 40% de la nota final.
Activitat C. Participació dels alumnes. 10% de la nota final.
Per aprovar l'assignatura cal obtenir una nota mínima d'aprovació (5,0) a les activitats A i B.
REAVALUACIÓ:
Les dues darreres setmanes de curs, els alumnes que no hagin superat l'assignatura podran participar en un procés de reavaluació consistent en una prova teòrica i un exercici pràctic. L'alumne haurà d'haver realitzat almenys 2/3 del total de pràctiques de l'assignatura (corresponents a l'activitat B) i haver obtingut una nota mitjana igual o superior a 3,5 (i inferior a 5) a la mitjana ponderada de les activitats d'avaluació.
PLAGI:
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes d'avaluació de l'assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Bibliografia bàsica
Casas Roma, Jordi (2019) Big data: análisis de datos en entornos masivos. Barcelona: Editorial UOC.
Duran, Xavier (2019). El imperio de los datos: el big data, la privacidad y la sociedad del futuro. PUV Publicacions, Universitat de València: Càtedra de Divulgació de la Ciència, UCC+i, Unitat de Cultura Científica i de la Innovació, Universitat de València.
Dur Lahoz-Beltrá, Rafael (2019). En las entrañas del big data: una aproximación a la estadística. Emse Edapp, S.L.
Fuller A. (2012). The White Book of Big Data. The definitive guide to the revolution in business analytics. Fujitsu. https://www.fujitsu.com/rs/Images/WhiteBookofBigData.pdf
Bibliografia complementària
Tascón, Mario. "Introducción: Big data. Pasado, presente y futuro" Telos: Cuadernos de comunicación e innovación 95 (2013): 47-50. https://telos.fundaciontelefonica.com/archivo/numero095/#contenido
Mohamed, Azlinah, et al. "The state of the art and taxonomy of big data analytics: view from new big data framework" Artificial Intelligence Review 53.2 (2020): 989-1037.
Gandomi, Amir, and Murtaza Haider. "Beyond the hype: Big data concepts, methods, and analytics" International journal of information management 35.2 (2015): 137-144.
Aldana Montes, José Francisco (2018). Introducción al trabajo con datos. Madrid: García-Maroto Editores
Lucivero, Federica. "Big data, big waste? A reflection on the environmental sustainability of big data initiatives." Science and engineering ethics 26.2 (2020): 1009-1030.
En tractar-se d'una assignatura principalment pràctica el programari requerit és l'habitual per a la realització de les tasques de captura, tractament i anàlisi d'informació en diferents formats.
En concret, es requereixen de les següents eines:
Programari d'anàlisi de dades: Excel o similar
Programari de visualització de dades: Infogram - Datawrapper - Flourish
Programari d'edició multimèdia: Wordpress - Blogger - Wix
Com que l'assignatura realitzarà sessions pràctiques durant totes les seves activitats es recomana als estudiants (en cas de ser possible) portar sempre el seu ordinador portàtil a les sessions.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 62 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |