Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixement de la creació audiovisual. És convenient que l'alumnat tingui autonomia de creació de projectes audiovisuals ja que es realitzarà treball pràctic partint d'aquest coneixement. Part de la docència se centrarà en el disseny de la interactivitat de productes audiovisuals, de manera que és molt recomanable tenir nocions de planificació de rodatge, de producció, de gravació i d'edició. També és necessària la comprensió d'anglès. Algunes lectures i recursos seran presentats en aquest idioma.
El disseny de productes digitals interactius, entorns, sistemes i serveis. Al mateix temps es tractaran les dimensions del disseny d'interacció: paraules, representació visual, objectes físics i espacials, temps i comportament.
Els continguts de Disseny d'interacció inclouen:
• La percepció del disseny
• El disseny d'interacció
• La interacció de les pantalles
• Maneres d'interacció digital
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 15 | 0,6 | 3, 6, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques laboratori | 21 | 0,84 | 4, 6, 9 |
Seminaris | 9 | 0,36 | 3, 5, 9 |
Tutories | 9 | 0,36 | 3, 5, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Projecte interactiu | 84 | 3,36 | 4, 6, 9 |
Es realitzaran classes de presentació de continguts, seminaris amb casos específics i projectes pràctics. L'alumnat realitzarà creacions audiovisuals interactives de gran pes en el desenvolupament de l'assignatura.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Assignatura impartida en castellà.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | 2, 3, 6, 7 |
Seminaris | 20% | 6 | 0,24 | 2, 3, 6, 7, 10, 9 |
Treballs pràctics | 50% | 3 | 0,12 | 1, 4, 3, 5, 13, 7, 11, 12, 9, 8 |
Les activitats d'avaluació són:
• Examen (30%)
• Seminaris (20%)
• Treballs pràctics (50%)
És imprescindible aprovar l'examen i els treballs pràctics per aprovar l'assignatura.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut dobtenir una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb -0,5 punts cadascuna.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès, Delgado-García, José María (2017). Eyeblink rate watching classical Hollywood and post-classical MTV editing styles, in media and non-media professionals. Scientific Reports 7:43267. https://doi.org/10.1038/srep43267
Martín-Pascual, Miguel Ángel, Andreu-Sánchez, Celia (2017). Las pantallas como interfaces móviles táctiles y visuales. Génesis y tendencias. A: Algo más que un click. Reflexiones y debates sobre el mundo digital desde la perspectiva de la investigación en la universidad. Asociación de Periodistas de Aragón, Zaragoza, pp 126–138
Nakano, Tamami, Yamamoto, Yoshiharu, Kitajo, Keiichi, et al (2009). Synchronization of spontaneous eyeblinks while viewing video stories. Proc Biol Sci 276:3635–44. https://doi.org/10.1098/rspb.2009.0828
Norman, Don (2010). El diseño de los objetos del futuro. La interacción entre el hombre y la máquina. Paidós.
Nornam, Don (2013). The design of everyday things. Basic Books.
Oh, Jeeyun, Bellur, Saraswathi, Sundar, S. Shyam (2015). Clicking, Assessing, Immersing, and Sharing: An Empirical Model of User Engagement with Interactive Media. Communication Research, 45(5): 737-763. https://doi.org/10.1177/0093650215600493
Ramachandran V, Hirstein W (1999)The Science of Art A Neurological Theory of Aesthetic Experience. J Conscious Studies (6): 15–35. http://www.ingentaconnect.com/content/imp/jcs/1999/00000006/F0020006/949
Saffer, Dan (2010). Designing for Interaction. Creating Innovative Applications and Devices. New Riders: Voices that Matter.
Shneiderman, Ben, Plaisant, Catherine, Cohen, Maxine, Jacobs, Steven M., and Elmqvist, Niklas, Designing the UserInterface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction. Sixth Edition, Pearson (Mayo 2016) http://www.cs.umd.edu/hcil/DTUI6/
Simons, Daniel J, Chabris, Christopoher F. (1999). Gorillas in our midst: sustained inattentional blindness for dynamic events. Perception, 28: 1059-1074. https://doi.org/10.1068/p281059
Stumpe, Ben, Sutton, Christine (2010). The first capacitative touch screens at CERN. Cern Cour. International Journal High-Energy Physics. (31/Marzo/2010). http://cerncourier.com/cws/article/cern/42092
A més, al llarg de l'assignatura es donaran altres recursos que se sumaran a aquesta bibliografia.
En aquesta assignatura l'alumnat haurà de gravar, editar i construir continguts audiovisuals interactius. Per a l'enregistrament i edició, l'alumnat ha llibertat d'utilitzar aquell programari que millor s'adapti a les seves necessitats tècniques. Per a la construcció de continguts interactius es treballarà amb programari gratuït que es presentarà a les sessions docents.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 62 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |