Logo UAB

Sistemes d'Informació

Codi: 104728 Crèdits: 12
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2503873 Comunicació Interactiva FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Juan Carlos Sebastián Pérez
Correu electrònic:
juancarlos.sebastian@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Només els prerequisits necessaris per a realitzar la matricula i donat que es fan servir materials en Anglès és molt recomanable un nivell aproximadament de First Certificate. Es recomana haver programat en algun llenguatge de programació abans.


Objectius

  1. Aprendre la programació bàsica amb Python
  2. Aprendre la programació avancçada amb Python

Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Aplicar i integrar els coneixements en ciències socials i humanitats i els provinents de l'enginyeria per a generar productes i serveis complexos i a la mida dels ciutadans i de les seves necessitats.
  • Gestionar el temps de manera adequada i ser capaç de planificar tasques a curt, mitjà i llarg terminis.
  • Identificar els aspectes específics dels sistemes d'informació tant des del punt de vista conceptual com pràctic.
  • Introduir canvis en els mètodes i els processos de l'àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Reconèixer i planificar la infraestructura tecnològica necessària per a la creació, l'emmagatzematge, l'anàlisi i la distribució de productes multimèdia interactius i de l'internet social.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar una situació i identificar-ne els punts de millora.
  2. Aplicar els coneixements humanístics i de les ciències socials a la creació de productes tecnològics dedicats a la comunicació.
  3. Assumir les lògiques internes del pensament científic per a la posada en pràctica de les teories i pràctiques d'aquesta matèria.
  4. Diferenciar les capacitats, arquitectures, aplicacions i prestacions dels serveis d'informació, tant des del punt de vista conceptual com pràctic.
  5. Distingir els serveis i els sistemes d'emmagatzematge dels sistemes d'informació, tant des del punt de vista conceptual com pràctic.
  6. Distingir la teoria de l'actor xarxa de la de les xarxes socials.
  7. Estudiar i analitzar la teoria dels sistemes complexos aplicat a la societat.
  8. Explicar el codi deontològic, explícit o implícit, de l'àmbit de coneixement propi.
  9. Explicar els conceptes de programació, de transmissió i els protocols dels sistemes d'informació, tant des del punt de vista conceptual com pràctic.
  10. Explicar les regles de les xarxes socials, la seva influència directa i la regla dels 6 graus.
  11. Identificar els aspectes específics dels sistemes d'informació tant des del punt de vista conceptual com pràctic.
  12. Planificar i executar projectes acadèmics en l'àmbit de l'estructura i la transmissió d'informació.
  13. Planificar i executar treballs acadèmics en l'àmbit dels sistemes d'informació.
  14. Presentar els treballs de l'assignatura en els terminis previstos i mostrar-ne la planificació individual o grupal aplicada.
  15. Proposar nous mètodes o solucions alternatives fonamentades.
  16. Proposar projectes i accions que estiguin d'acord amb els principis de responsabilitat ètica i de respecte pels drets humans i els drets fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  17. Utilitzar els coneixements tecnològics de la matèria per crear serveis de comunicació per a la ciutadania.
  18. Valorar l'impacte de les dificultats, els prejudicis i les discriminacions que poden incloure les accions o els projectes, a curt o mitjà terminis, en relació amb determinades persones o col·lectius.

Continguts

  1. Introducció a la programació amb python
  2. Programació avançada amb python

El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals 42 1,68 3, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 12, 7, 14, 17
Presentacions orals 10 0,4 3, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 12, 7, 14, 17
Pràctiques de laboratori 36 1,44 3, 5, 9, 10, 12, 14, 17
Realització de treballs o informes 18 0,72 3, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 12, 7, 14, 17
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 162 6,48 2, 11, 14, 17

 Les metodologies que es faran servir durant les classes són:

MD1: Classes matgistrals.

MD4: Realització de treballs / informes.

MD6: Presentació oral de treballs.

MD9: Pràctiques de laboratori.

MD10: Estudi personal.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació a les classes 10% 2 0,08 13, 14
Entrega de Treballs 20% 10 0,4 3, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 12, 7, 14, 17
Exàmens teòrics 30% 10 0,4 3, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 12, 7, 14, 17
Realització de pràctiques 40% 10 0,4 1, 4, 5, 6, 18, 9, 8, 15, 16, 17

L'avaluació és continuada i respon a diversos tipus de proves avaluables seguint la normativa acadèmica de la UAB. Cada assignatura tindrà, com a mínim, tres activitats avaluatives diferents on cap d'elles pot representar més d'un 50% de la qualificació final.

Les activitats avaluatives que es podran fer servir per a l'avaluació són:

 

AE8: Proves teòriques.

30%

AE1: Entrega de treballs.

20%

AE3: Realització de pràctiques.

40%

AE9: Assistència i participació a les classes.

10%

 

Per poder obtenir un aprovat cal superar totes les parts per separat amb com a mínim un 5. El campus virtual serà una eina principal a l'hora de fer el desenvolupament de l'assignatura. Allà es penjaran els continguts, materials i es realitzaran moltes de les tasques encomanades. Les proves teòriques i pràctiques es podran recuperar en forma de d'examen final de recuperació. Per poder accedir a l'examen de recuperació caldrà haver tornat a entregar prèviament les pràctiques suspeses.

 

La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

 

En cas de segona matrícula,s'establirà un mètode d'avaluació especial tenint present si ha superat algun semestre per separat.

 

Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única

 

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 


Bibliografia

  1. Python Institute. (2022). Programming Essentials in Python. 2022, de Python Institute Lloc web: https://pythoninstitute.org/

Programari

1. Visual Studio Code


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 61 Espanyol anual tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 61 Espanyol anual tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 62 Espanyol anual tarda
(TE) Teoria 6 Espanyol anual tarda