Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OB | 3 |
2501573 Economia | OT | 3 |
2501573 Economia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els establerts per la normativa vigent sobre estudis universitaris reglats de grau de caràcter públic i oficial.
L’assignatura constitueix un curs d’introducció a la Investigació Operativa per a estudiants d’Administració i Direcció d’Empreses que proporciona els instruments bàsics per a modelitzar i fonamentar científicament les decisiones de caràcter econòmic. Es desenvolupen habilitats per a formular problemes com a models abstractes de tipus quantitatiu que puguin ser resolts mitjançant procediments algorítmics i a comprendre i interpretar els corresponents resultats.
Mòdul I
1.1 Introducció a la Investigació Operativa: principis metodològics i problemes tipus
1.2 Conceptes bàsics de programació matemàtica. Problemes lineals continus: l´algoritme símplex. Anàlisi de sensibilitat.
1.3 El problema del transport. Problemes d´assignació i d´aparellament. Problemes sencers
1.4 Software per a la resolució per mètodes numèrics de problemes de programació lineal.
2.1 Fonaments i conceptes bàsics. Camins, circuits, cadenes, cicles, arbres, boscos i xarxes
2.2 Arbres generadors òptims
2.3 Camins de longitud òptima en una xarxa. El problema del flux màxim. Anàlisi de xarxes socials
2.4 Software per a la resolució per mètodes numèrics de problemes d’optimització en xarxes
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | |
Classes teoria | 32,5 | 1,3 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories, supervisió de treballs i activitats complementàries | 6,5 | 0,26 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i activitats recomenades | 90 | 3,6 |
1. Classes teòriques on el professorat desenvoluparà els principals conceptes de l'assignatura.
2. Classes pràctiques de problemes i aprenentatge de procediments de resolució.
3. Treball autònom de l'estudiantat sobre el material desenvolupat a les classes i la bilbiografia complementària.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Prova avaluativa | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball pràctic | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Criteris d'avaluació
Els criteris d’avaluació establerts venen condicionats pel sistema de penalització imposat pel nou Model de Dedicació Acadèmica del Professorat de la UAB (article 9.2) aprovat pel Consell de Govern del 13-12-2017 així com per l’article 112bis de la normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern del 12-7-2017.
Avaluació continuada
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà tenint en compte els criteris següents:
1. Treball pràctic realitzat en grups de 2 a 5 estudiants a lliurar en format pdf a través del campus virtual. 25% de ponderació sobre la nota final.
2. Prova parcial (no alliberadora de matèria): 25% de ponderació sobre la nota final.
3. Examen final: 50% de ponderació sobre la nota final. S'avaluen tots els continguts de l’assignatura.
Informació addicional
• Per aprovar l'assignatura cal obtenir un mínim de 4 a l'examen final.
• Els i les estudiants que obtinguin una nota final igual o superior a 5 punts, havent obtingut almenys un 4 a l'examen final, aprovaran l'assignatura.
• Els i les estudiants que obtinguin una nota final igual o superior a 3,5 punts i inferior a 5 punts, o sent igual o superior a 5 punts obtinguin una nota inferior a 4 punts a l'examen final, podran presentar-se a l’examen de recuperació. Els i les docents de l’assignatura decidiran la modalitat d’aquesta prova, que serà comuna a tot l’alumnat. Els estudiants que es presentin a la prova de recuperació i aprovin, obtindran una nota final de l'assignatura màxima de 5 punts. Si no, mantindran la nota de l'examen final.
• Els i les estudiants que obtinguin una nota final inferior a 3,5 punts no es podran presentar a les proves de recuperació i hauran de repetir l'assignatura. A l'acta mantindran la nota corresponent a la nota final.
• L'estudiant tindrà la qualificació final de “No avaluable” quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació.
Procés de recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitatsque representi un mínim de dues terceresparts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Així mateix, els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura igual o superior a 3,5 i inferior a 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari, mantindrà la nota de l'examen final.
Calendari d’ activitats d’ avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
“La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions,prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programaciódins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves "
Procedimient de revisió de les qualificacions
“Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.”
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0”. Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)”
Bibliografia bàsica
Pujolar, D. (2022): http://rt003ydd.byethost33.com
Bibliografia complementaria (darrera edició disponible)
Bazaraa, M.; Jarvis, J. i Sherali, H. (2010): Linear Programming and Network Flows 4ª ed. Wiley; caps. 1-4; 10 i 12.
Hillier, F. i Lieberman, G. (2020): Introduction to Operations Research, 11ª ed. McGraw-Hill; caps. 1-5; 9-10 i 12.
Newman, M. (2018): Networks: An Introduction, 2ª ed. Oxford University Press; caps. 1-6 i 9-10.
Schrage, L. (2006): Optimization Modeling with LINGO, 6th ed. LINDO Systems Inc; caps. 1-2 i 5.
Wilson, R. J. (2010): Introduction to Graph Theory, 5ª ed. Thomson; caps 1 i 3.
En qualsevol cas, la bibliografia recomanada en un grup docent concret la podrà modificar el professor o professora responsable del grup en qüestió, en ús de la seva llibertat acadèmica. Es comunicarà a l'alumnat el primer dia de classe.
LINGO i d'altres.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 60 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 52 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 60 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |