Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500001 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OT | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per aquesta assignatura.
En l'assignatura "Models d'Innovació Urbana i Ciència Ciutadana" es desenvoluparà un conjunt de casos d'estudi pràctics per part dels alumnes. L'assignatura s'endinsa i aprofundeix en les eines d'innovació oberta, que seran aplicades en els casos d’estudi desenvolupats al territori. Es tracta d'una assignatura amb una visió pràctica que estudia exemples reals d'innovació oberta multi-actor i centrada en el ciutadà, i la seva connexió amb la generació de coneixement a través de la Ciència Ciudadana. Els estudiants tindran la possibilitat d'utilitzar el marc de l'assignatura per desenvolupar investigació-acció (action research), particularment en el context de l'impacte social de la transformació digital, utilitzant Living Labs i Citizen Science com a referència principal en el curs.
Els objectius específics són:
Els objectius genèrics són:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi dels Casos d'Estudi | 10 | 0,4 | |
Classes de Contextualització Teòrica | 15 | 0,6 | |
Debats Oberts amb Especialistes | 10 | 0,4 | |
Desenvolupament de Projecte | 18 | 0,72 | |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de l'Impacte del Procés d'Innovació (indivudual i col·lectiu) | 32 | 1,28 | |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupamet dels Casos d'Estudi (individual i col·lectiu) | 37 | 1,48 | |
Estudi Individual | 20 | 0,8 |
L’assignatura està basada en una implementació pràctica orientada a la resolució de reptes. La docència es fonamentarà al voltant de casos d’estudi representatius de processos d’innovació urbana. Els estudiants rebran els continguts teòrics contextualitzats en aquests casos. Experts consolidats proporcionaran debats oberts en hores de classe amb l’objectiu de generar una visió crítica moderna i del món real.
Els alumnes participaran de manera activa a través de sortides de camp, en projectes reals d’innovació oberta i ciència ciutadana en entorns urbans, a través dels casos d’estudi. Els estudiants participaran de totes les parts del cicle de projecte, i tindran assignats rols concrets, de tal manera que la seva experiència docent serà implementada en un model de líving lab.
A partir d’aquestes accions, els estudiants realitzaran un procés d’esprint basat en metodologies àgils per generar un treball sobre cada cas d’estudi, interactuant amb els actors socials sota la supervisió del professorat. L’alumne haurà de recolzar els casos d’estudi amb feina individual i en grup de cara a obtenir 2 lliurables que seran avaluats de manera separada. D’aquests lliurables se’n farà una avaluació de continguts i d’impacte del projecte desenvolupat, de tal manera que l’alumnat haurà de demostrar la seva capacitat per gestionar el procés d’innovació, i mesurar el seu impacte sòcio-econòmic i de transformació.
Aquesta visió metodològica permet treballar cooperativament en entorns complexos o incerts i amb recursos limitats, en un context multidisciplinari, assumint i respectant el rol dels diferentsmembres de l’equip.
L’anàlisi dels casos d’estudi permetrà desenvolupar creativitat, iniciativa i sensibilitat envers els temes socials i mediambientals. L’alt contingut pràctic permet generar propostes innovadores i competitives en l’activitat professional futura, ja que tots els processos es realitzen dintre de projectes de ciutats i entorn rurals reals. Això permet prevenir i solucionar problemes, adaptar-se a situacions imprevistes, prendre decisions, i avaluar de manera crítica el treball realitzat demostrant esperit de superació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament de l'estat de l'art | 30% | 4 | 0,16 | 1, 6, 9 |
Lliuraments de l'article amb la proposta d'innovació | 70% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 7 |
La nota final serà el resultat d'aplicar la següent fórmula:
NOTA FINAL = SoA*0.30 + PI*0.70
Per aprovar és necessari que l'avaluació de cadascuna de les parts superi el mínim exigit (5) i que l'avaluació total superi els 5 punts. En cas de no superar l'assignatura, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes. No hi ha opció d'avaluació única.
Les contribucions positives en les discussions arrodoniran els decimals de la nota cap amunt. Per tal d'optar a la Matrícula d'Honor és necessari haver tingut una actitud participativa en les discussions de classe. Es concediran globalment les matrícules d'honor resultants de calcular el cinc per cent o fracció dels alumnes matriculats en tots elsgrups de docència de l'assignatura. Només es podran atorgar a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.
En cas de suspendre algun dels lliuraments, es tindrà l'oportunitat de recuperar la nota parcial tornant a enviar el document corregit abans del dia determinat pel professor. Els estudiants repetidors podran convalidar les parts aprovades anys anteriors.
La no presentació a l'examen final (EF) implica un "No Avaluable" a les actes.
Finalment, hi haurà una prova extraordinària que permetrà els alumnes obtenir un aprovat a la part de Teoria en cas d'haver suspès l'examen final (E), la qual permetrà concedir la qualificació d'aprovat.
Totsels exàmens seran ajustats segons el calendari de l'Escola.
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran a la web Caronte (http://caronte.uab.es) i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà a la web Caronte sobre aquests canvis ja que s'entén que la web Caronte és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiants.
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, plagiar, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero i no es podrà recuperar en el mateix curs acadèmic. Si aquesta activitat té una nota mínima associada, aleshores l'assignaturaquedaràsuspesa.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PCAM) Pràctiques de camp | 611 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 611 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 61 | Català | segon quadrimestre | tarda |