Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500001 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver cursat un primer curs en sistemes d’informació geogràfica és pràcticament imprescindible, així com tenir coneixements bàsics en bases per a la geoinformació.
Bona part de la bibliografia de l’assignatura és en llengua anglesa, per la qual cosa l’estudiant ha de ser capaç de com a mínim llegir en aquesta llengua.
Després d’un primer curs en Sistemes d’Informació Geogràfica (SIG o GIS), en què s’hagi assolit uns coneixements sòlids basats en els fonaments conceptuals i metodològics de la disciplina i en una important destresa pràctica, aquesta assignatura constitueix una aproximació aplicada en el context del maneig, anàlisi, representació, etc, de la informació geogràfica des de l’entorn d’un SIG per a la modelització i simulació de sistemes urbans. L’assignatura, però, també pretén ampliar els coneixements en el camp que li és propi, per a la qual cosa els objectius són tant de natura teòrica, com correspon a un segon nivell en què cal consolidar, aprofundir o ampliar els coneixements, com de natura pràctica, en aquest cas ja no en la forma dels petits exemples propis d’un primer curs, sinó com a casos d’aplicació derivats de les necessitats de recerca en informació geogràfica, interpretació de les dades i dels seus formats, estructuració d’aquestes dades i anàlisi i modelització de xarxes urbanes, en alguns casos amb aplicació a sistemes reals.
En el curs no es pretén entrenar en un programari específic, si no comprendre la lògica dels sistemes d’informació geogràfica i de modelització, les operacions bàsiques i les eines aplicades comunes i més específiques d’alguns programaris. L’estudiant haurà d’aprendre els conceptes necessaris, entendre quines estratègies és convenient planificar i decidir quines operacions aplicar en cada cas per obtenir els resultats desitjats.
La pròpia maduresa del cas d’ús li permetrà cercar quines funcionalitats necessita del programari en cada situació i escollir oadaptar-se a les possibilitats que anirà trobant en cada moment i lloc del desenvolupament futur de la seva activitat.
Un dels objectius del curs serà també conèixer dinàmiques pròpies i casos pràctics de modelització de sistemes i xarxes urbanes (com ara les xarxes viàries, les xarxes de transport públic, la distribució urbana de mercaderies o rutes mínimes de transport) i conèixer casos aplicats a elements d’inventari i control d’actius amb eines SIG.
Entre els objectius que hom planteja en l’assignatura destaquen:
Els diversos aspectes a desenvolupar a l’assignatura són:
L’aplicació en casos pràctics anirà desenvolupant-se al llarg de tot el curs, de forma integrada en els diversos temes tractats a l’assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 12 | 0,48 | 4, 7, 6 |
Classes teòriques / Facilitació de material i guies de lectura | 22 | 0,88 | 1, 3, 6, 5 |
Pràctiques de classe guiades pel docent / Facilitació de guies de desenvolupament de les pràctiques | 12 | 0,48 | 2, 1, 4, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi del material teòric | 25 | 1 | 1, 3, 4, 6, 5 |
Pràctiques realitzades de forma autònoma | 75 | 3 | 2, 1, 4, 7 |
Tipus: Autònomes
Estudi del material teòric
Pràctiques realitzades de forma autònoma
Tipus: Dirigides
Classes teòriques / Facilitació de material i guies de lectura
Pràctiques de classe guiades pel docent / Facilitació de guies de desenvolupament de les pràctiques
Classes de problemes
Tipus: Supervisades
Atenció personalitzada a l'alumne (consultes, tutories)
Els continguts de l’assignatura es podran desenvolupar mitjançant les següents activitats:
- Exposicions orals o facilitació de materials i guies de lectura per part del docent.
- Lectura de capítols de llibres o d’articles (activitat individual dels estudiants complementària al treball d’aula).
- Pràctiques de classe guiades pel docent.
- Pràctiques i presentacions realitzades de forma autònoma pels estudiants en base a propostes del professorat.
La forma de comunicació preferent amb les/els estudiants serà el correu electrònic i el canal d'avisos de l'aula modle, que és la plataforma virtual que es farà servir.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen pràctic amb ordinador final curs | 12.5 % | 1 | 0,04 | 2, 4, 7 |
Examen pràctic amb ordinador mig curs | 12.5 % | 1 | 0,04 | 2, 4, 7 |
Examen teòric parcial final curs | 15 % | 1 | 0,04 | 1, 3, 6, 5 |
Examen teòric parcial mig curs | 15 % | 1 | 0,04 | 1, 3, 6, 5 |
Exercicis lliurats al llarg de l'assignatura | 45 % | 0 | 0 | 2, 4, 7 |
Les activitats d'avaluació són:
1/ Exàmens teòrics (30% de la qualificació) realitzats a mig curs i al final de curs, i exàmens pràctics amb ordinador (25% de la qualificació) també a mig curs i final de curs. Aquests exàmens són presencials i poden incloure activitats de l’estil de les desenvolupades en les pràctiques d’aula en els teòrics i activitats de l’estil de les desenvolupades en les pràctiques de laboratori en els pràctics. Les dates d’aquests exàmens es fan públiques a l’inici del curs. Per a poder presentar-se a reavaluació és obligatori haver realitzar com a mínim un dels exàmens parcials.
2/ Exercicis lliurats al llarg de l’assignatura (45% de la qualificació). Els exercicis avaluables no lliurats faran mitjana amb els altres exercicis, amb una puntuació de 0. Els exercicis no lliurats dins del seu termini es podran lliurar amb posterioritat, però cal considerar que tindran penalització en la seva qualifiació i que sempre haurà de ser abans que es publiquin les qualifiacions dels exercicis lliurats en periode normal.
L’aprovat s’obté amb un 5. Es considerarà “No Avaluable” aquell estudiant que no s’hagi presentat a cap de les dues proves teòriques, ni a la prova de reavaluació, ni hagi entregat més del 50% d'exercicis avaluables. Addicionalment per a poder ser avaluat (i obtenir la mitja de curs) cal:
Hi haurà un examen de recuperació per a aquelles persones que hagin estat avaluats de manera contínua, però no arribin a l'aprovat. Per a poder assistir a la recuperació caldrà haver lliurat més del 50% dels exercicis individuals i haver realitzat almenys a un examen parcial. Es podrà recuperar només la part teòrica, només la pràctica o ambdues; i només de la primera o segona part del curs, d’acord amb quina sigui la part o parts suspeses. La nota de l'examen de recuperació substituirà les notes parcials que convingui (teòric i/o pràctic primera i/o segona part) per al càlcul de la nota final, encara que la nota de l’examen recuperat sigui inferior a l’anterior. L’alumne que es presenti a recuperació pot tenir una nota final superior a 5. No es podran recuperar els exercicis avaluables.
La copia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero a l'activitat. En cas de reincidència es suspendrà tota l'assignatura. Recordem que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o part d'un text d'un autor com a propi, sense citar les fonts, siguin en paper o en format digital. Veure documentació de la UAB sobre "plagi" a: http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html.
Matrícules d'honor: Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. S'atorgaran matrícules d'honor només a estudiants que hagin mostrat un gran nivell d'excel·lència l'assignatura, i no per defecte als que hagin tret les notes més altes. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superiora 9.00.Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
No es considera cap tractament diferenciat per l'alumnat repetidor.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
SIG: ArcGIS Pro, MiraMon, QGIS
Modelització urbana: Safe FME
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 611 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 612 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 611 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 612 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Català | primer quadrimestre | tarda |