Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500001 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha.
En aquesta matèria s'introduiran els conceptes bàsics relatius a les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) dins de la societat així com el seu ús i com afecten a la privadesa i seguretat dels ciutadans. Serà necessari, per tant, introduir coneixements bàsics de tecnologia, impacte del seu us en la privacitat, auditories, informàtica forense i de normativa legal.
Introducció / conceptes bàsics
1. Seguretat de la Informació
1.1. El valor de la informació
1.2. Nocions bàsiques de seguretat de la informació
1.3. Seguretat tècnica i seguretat jurídica
1.4. Tipus de seguretat
2. Estratègies de seguretat pràctica.
2.1. Que es la seguretat informàtica
2.2. Mesures bàsiques de seguretat
2.3. Seguretat en dades i aplicacions
2.4. Entitats responsables de seguretat
3. Criptografia. Signatura digital.
3.1. Introducció i fonaments de la criptografia
3.2. Claus públiques i privades
3.3. Claus simètriques i asimètriques
3.4. Entitats certificadores
3.5. La signatura digital
4. Seguretat en xarxes de comunicacions
4.1. Internet, funcionament, aplicacions
5. Introducció a l'anàlisi de vulnerabilitats
5.1. Intrusió informàtica: explotació de vulnerabilitats
5.2. Explotació de vulnerabilitats. Etapes d'una intrusió
6. Anàlisis forense.
6.1. Ciències forenses
6.2. Informàtica forense
6.3. Etapes de l'anàlisi forense informàtic
6.4. Anàlisi i investigació dels delictes informàtics. El marc legal
7. Compliment normatiu i Estàndards internacionals
7.1. Plans de seguretat
7.2. Auditoria de sistemes d'informació
7.3. Normativa
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teoria | 26 | 1,04 | |
Tipus: Supervisades | |||
Problemes i pràctiques | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom (pràctiques, activitats) | 96 | 3,84 |
Els coneixements teòrics s’introdueixen i es reforcen a través de l’exposició oral del professor, així com per mitjà de treball autònom de l’alumne amb l’estudi dels materials específics o amb activitats d’aprenentatge proposades pel professor de l’assignatura.
Totes les dades i materials de l’assignatura estaran disponibles en el Campus Virtual. Aquesta mateixa plataforma serà usada per assolir una comunicació fluida entre l’alumnat i el professor.
La metodologia docent estarà basada en tres tipus d'activitat:
Competències transversals
T03. Generar propostes innovadores i competitives en l'activitat professional.
T05. Avaluar de manera crítica el treball realitzat i demostrar esperit de superació.
Es tractaran i s’avaluaran a les activitats supervisades.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació dels continguts teòrics | 60 | 4 | 0,16 | 2, 8, 7, 6 |
Elaboració de treballs de pràctiques amb memoria descriptiva i defensa | 30 | 0 | 0 | 1, 3, 5, 7, 9 |
Participació | 10 | 0 | 0 | 4, 5, 8, 7 |
L’avaluació de l’aprenentatge serà de tipus continu i consta dels següents elements:
a) Dues proves sobre el contingut del temari. Aquests exàmens es realitzaran a meitat i al final del semestre. Representaran el 60% de la nota final (30% + 30%).
b) L’estudiant farà els treballs de pràctiques en un grup de dues persones. La realització del treball representa un 20% i la habilitat per buscar solucions a problemes tècnics un 10%.
c) L’avaluació de la participació activa de l’estudiant en els debats i les activitats del curs i la presentació de la documentació de defensa dels treballs. Representarà el 10% de la nota final.
1. Proves d'avaluació continuada
Hi ha dues proves que inclouen els sis blocs de matèria (1, 2 i 3 a la primera prova i 4, 5, 6 i 7 a la segona prova). Les dates d'avaluació continuada es fixen a inici de curs i no tenen data alternativa de recuperació en cas d'inassistència. Cas de produir-se algun canvi de programació per motius d'adaptació a possibles incidències, sempre s'informarà sobre aquests canvis.
Proves d'avaluació |
Pes nota avaluació continuada |
Nota mínima |
1,2,3 |
50% |
4.0 |
2. Nota final de l'avaluació
Nota final |
Pes nota final |
Avaluació continuada |
60% 10% |
3. Es considera aprovat tot aquell que:
4. Qualificació:
La qualificació final de l’assignatura resultarà de la mitjana ponderada de totes les evidències d’avaluació: exàmens (60%), Treball (20%), avaluació de les habilitats de resolució de problemes (10%) i, participació i presentació (10%). Consistirà en una qualificació entre 0 i 10. Per aprovar l’assignatura cal haver obtingut una qualificació mínima total de 5.
5. Reavaluació
Un cop acabadal’avaluació ordinària, l’alumne/a tindrà la possibilitat de realitzar un examen de reavaluació dinsde les dates que programi la Facultat.
a) Per poder optar a reavaluació cal haver participat en les proves d’avaluació i lliurat el treballs treballs de pràctiques.
b) Els resultats dels lliuraments dels treballs de pràctiques no seran reavaluables.
c) En la reavaluació, la nota màxima que es podrà obtenir per a cada una de les proves reavaludes és de 5.
6. Repetidors.
A l'inici de curs acadèmic, en cas que sigui possible, es notificarà si hi ha convalidació del treball i la seva defensa. Cas de ser-hi, la convalidació només es realitzarà a aquells alumnes que ho sol·licitin i hagin aprovat el treball i la defensa en el curs anterior. Per poder optar a aquesta avaluació diferenciada, l’alumnat repetidor ho ha de demanar al professor mitjançant correu electrònic (enric.alibech@uab.cat) com a molt tard 5 dies després de l’inici de les classes.
7. Casos no avaluables
En cas que no es faci cap lliurament, no s’assisteixi a cap sessió de laboratori i no es faci cap examen, la nota corresponent serà un “no avaluable”. En qualsevol altre cas, els “no presentats” computen com un 0 per al càlcul de la mitjana ponderada que, com a màxim, serà 4,5. És a dir, la participació en alguna activitat avaluada implica que es tinguin en compte els “no presentats” en altres activitats com a zeros. Per exemple, una absència en una sessió de laboratori implica una nota de zero per a aquella activitat.
8. Matrícules d’honor
Les matrícules d’honor es concediran als qui obtinguin una nota superior o igual a 9,5 a cada part,fins al 5% dels matriculats segons ordre descendent de nota final. A criteri del professorat, també se’npodran concedir en d’altres casos.
9. Còpies, plagis i irregularitats
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar, l’ús no autoritzat de la IA (p. ex, Copilot, ChatGPT o equivalents), etc ..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
10. Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Es treballarà amb la distribució actual de Kali Linux.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.