Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503778 Relacions Internacionals | OB | 2 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Nocions bàsiques de ciència política
Conèixer els principals components i tipus de sistemes electorals existents
Comprendre l’efecte que pot tenir l’elecció del sistema electoral sobre el sistema de partits polítics, així com sobre les relacions entre l’executiu i el poder legislatiu
Saber aplicar la metodologia per observar els processos electorals
Entendre el paper del sistema de mitjans de comunicació en la vida política i familiaritzar-se amb les eines metodològiques per analitzar la cobertura mediàtica i l'accés als mitjans de comunicació per part de candidats i partits polítics
Bloc 1. Sistemes electorals i el seus efectes en el sistema polític.
Models de organismes de gestió electoral
Sistemes electorals de pluralitat/majoria
Sistemes electorals proporcionals. Fragmentació del sistema de partits i governabilitat.
Sistemes electorals mixtes
La reforma electoral
Bloc 2. Comunicació Política i campanyes electorals
Sistemes de Mitjans al món.
Notícies polítiques i rutines mediàtiques.
Els efectes dels mitjans: agenda setting, agenda building i framing.
Els mitjans i les campanyes electorals
Bloc 3. Integritat electoral i observació electoral.
Com mesurar la integritat electoral. L’observació electoral.
Marc legal per a les eleccions
Campanya i jornada electoral
L’observació del mitjans i les xarxes socials
Bloc 4. Comportament electoral comparat.
Efectes de les clivelles en el vot
Líders, temes i comportament electoral
El vot econòmic. El vot estratègic.
El vot dual i les eleccions de segon ordre. Participació electoral.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 32 | 1,28 | 7, 15, 11, 8 |
Presentació i discussió de lectures | 20 | 0,8 | 7, 15, 11, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Examen | 2 | 0,08 | 7, 15, 11, 8 |
Tutories | 15 | 0,6 | 7, 15, 11, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels materials docents introduïts a classe | 30 | 1,2 | 7, 15, 11, 8 |
Lectures obligatòries | 30 | 1,2 | 7, 15, 11, 8 |
Presentació de lectures | 15 | 0,6 | 7, 15, 11, 8 |
Hi haurà classes magistrals per introduir un tema.
Després de cada classe magistral (o classes), hi haurà presentacions programades per estudiants sobre lectures acadèmiques escollides anteriorment. Les lectures estaran relacionades amb el tema introduït durant la sessió de classe magistral anterior i seguiran un debat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit | 50% | 3 | 0,12 | 4, 3, 7, 14, 13, 15, 17, 16, 10, 11, 27, 26, 8, 30 |
Participació en discussió de lectures | 10% | 0,6 | 0,02 | 5, 7, 9, 31, 1, 12, 13, 15, 18, 16, 11, 23, 24, 29, 28, 8, 34 |
Presentació d´activitats | 40% | 2,4 | 0,1 | 4, 3, 2, 5, 7, 6, 14, 9, 31, 32, 33, 15, 18, 17, 10, 11, 21, 22, 24, 25, 20, 29, 28, 27, 26, 8, 30, 19 |
1. Examen escrit (50%). Es valorarà els coneixements adquirits pels estudiants tant en les classes magistrals com en les presentacions i discussió de lectures acadèmiques. És obligatori aprovar l'examen per aprovar l'assignatura.
2. Presentació d´activitats (40%). Aquesta nota inclourà la pròpia presentació de l’estudiant i la seva participació en els comentaris sobre les activitats i lectures d'altres.
3. Participació en discussions de lectures (10%). Aquest percentatge podria ser atribuit al examen si no hi ha un nombre adequat de classes presencials.
Avaluació Única:
1. Examen escrit (50%). Es valorarà els coneixements adquirits pels estudiants tant en les classes magistrals com en les presentacions i discussió de lectures acadèmiques. És obligatori aprovar l'examen per aprovar l'assignatura.
2. Estudi de cas (30%). L'estudiant haurà de realitzar un estudi de cas sobre un procés electoral proposat per l'equip docent.
3. Comentari d'una lectura (20%). L'estudiant haurà de realitzar un comentari de text sobre una lectura proposada per l'equip docent.
Bàsica
European Union (2016), Compendium of International Standards for Elections. Antwerpen: European Union. Disponible en línia.
European Union (2016), Handbook for European Union Election Observation (third edition) . Vottem: European Union. Disponible en línia.
Farrell, D. M. (2001), Electoral Systems: A Comparative Introduction. London and New York: Palgrave. Disponible en format e-book.
International Institute for Democracy and Electoral Assistance (2005), Electoral System Design: The New International IDEA Handbook. Stockholm: International IDEA. Disponible en línia.
Lange, B.P., and Ward, D. (2004). The Media and Elections. A Handbook and Comparative Study. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Disponible en format e-book.
VVAA (1993), "Choosing an Electoral System" in Journal of Democracy, 4/1, pp. 53-91. Disponible en línia.
Norris, P. (2004),Electoral Engineering: Voting Rules and Political Behaviour. Cambridge: Cambridge University Press. Disponible en format e-book.
OSCE Office for Democratic Institutions and Human Rights (ODIHR) (2012), Handbook On Media Monitoring for Election Observation Missions. Warsaw: OSCE. Disponible en línia.
Perloff, R.M. (2017), The Dynamics of Political Communication. Media and Politics in a Digital Age. New York: Routledge. Disponible en format e-book.
Przeworski, A. (2018), Why bother with elections?. Cambridge: Polity Press.
Riker, W. H. (1982), “The Two-party System and Duverger's Law: An Essay on the History of Political Science”, in American Political Science Review, 76/4, pp. 753-766. Disponible en línia.
Complementària
Golder, M. (2005), ‘Democratic Electoral Systems Around the World 1946–2000’, Electoral Studies, 24/1, pp. 103–121. Disponible en línia.
Horowitz, D. L. (2003) ‘Electoral Systems: A Primer for Decision Makers’, Journal of Democracy, 14, pp. 115–127. Disponible en línia.
Lijphart, A. (2004), “Constitutional Design for Divided Societies”, Journal of Democracy, 15/2, pp. 96-109. Disponible en línia.
Michael, G. (1992), ‘Comparing Proportional Representation Electoral Systems: Quotas, Thresholds, Paradoxes, and Majorities’, British Journal of Political Science, 22, pp. 469–496. Disponible en línia.
Moser, R. G. and Scheiner, E. (2004), ‘Mixed Electoral Systems and Electoral System Effects: Controlled Comparison and Cross-National Analysis’, Electoral Studies, 23/4, pp. 575–600. Disponible en línia.
_
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 51 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 51 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |