Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503740 Matemàtica Computacional i Analítica de Dades | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits. En tot cas és aconsellable que es tingui domini de les qüestions més bàsiques d'àlgebra lineal fonamental i teoria de probabilitats.
Estudiar la teoria matemàtica de la informació, en el cas discret, basada en les publicacions de C.E. Shannon l'any 1948. Estudiar les fonts de dades, la codificació de la font, la compressió de dades i la codificació del canal, amb la finalitat d'obtenir una transmissió o emmagatzematge eficient de dades.
Conceptes bàsics de teoria de la informació
Mesura de la informació.
Model de Shannon de font discreta sense memòria.
Entropia d’una variable aleatòria discreta.
Informació mútua entre dues v.a. discretes. Capacitat d’un canal.
Codificació del canal
Models importants de canals discrets sense memòria.
Regles de descodificació.
Codificació de la font
Codis de longitud fixa, variable, a descodificació única i instantanis.
Primer teorema de Shannon. Existència de codis òptims.
Construcció de codis òptims: mètode de Huffman.
Compressió de dades
Tipus de compressió.
Mètodes estadístics i tècniques de diccionari.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 13 | 0,52 | |
Seminaris | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i consultes | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de les proves d'avaluació i estudi independent | 16 | 0,64 | |
Preparació de problemes | 16 | 0,64 |
Les classes de teoria es basaran en lliçons magistrals, si bé s’intentarà fomentar la participació de l’alumnat en la resolució d’exemples, etc. Aquestes classes seran en format presencial, tot i que també es podran facilitar vídeos publicats al CV. A les classes de problemes, se seguirà una llista d’exercicis que l'estudiant intentarà resoldre pel seu compte. Es fomentarà l’exposició de la resolució de problemes per part de l'alumnat. Es farà servir el Campus Virtual com a mitjà de comunicació del professorat cap a l'alumnat (material, notícies, etc.).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 6 | 3 | 0,12 | CM21, KM19 |
Lliurament d'activitats | 1.5 | 1,5 | 0,06 | CM21, KM19 |
Proves individuals | 6 | 6 | 0,24 | CM21, KM19 |
Resolució d'exercicis | 2.5 | 1,5 | 0,06 | CM21, KM19 |
Les dates d'avaluació continuada es publicaran al Campus Virtual i a les transparències de presentació de l'assignatura i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al Campus Virtual sobre aquests canvis, ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professorat i alumnat.
L'avaluació de l'assignatura, sobre 10 punts, es farà de la forma següent:
No es podran recuperar les següents activitats:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les activitats d'avaluació (pràctiques, problemes o exàmens) amb irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran íntegrament amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
Per aprovar és necessari que l'avaluació de cadascuna de les parts superi el mínim exigit i que l'avaluació total superi els 5 punts. En cas de no superar l'assignatura degut a que alguna de les activitats d'avaluació no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes. S'assignarà la designació de 'no avaluable' als estudiants que no hagin participat en cap activitat avaluadora. En el cas que un estudiant hagi incorregut en alguna irregularitat durant una de les avaluacions, la seva nota finalestarà limitada al valor més baix entre 3.0 o la mitjana calculada a partir de les seves notes. Això implica que l'aprovat per compensació de notes no serà una opció disponible.. Per poder obtenir una MH la nota final ha de ser igual o superior als 9 punts. Com que el nombre de MH no pot superar el 5% del nombre d'estudiants matriculats, es concediran a qui tingui les notes finals més altes. En cas d'empat, es tindran en compte les resolucions de les
proves parcials. És important tenir en compte que no es farà cap activitat d'avaluació a cap alumne en un horari diferent de l'establert si no existeix una causa justificada, s'ha avisat amb anterioritat a l'activitat i el professorat ha donat el seu consentiment. En qualsevol altre cas, si l'estudiant no ha assistit a una activitat, aquesta no es pot recuperar. En el cas d'avaluacions en línia de qüestionaris, es podrà demanar una revisió posteriorment a la data de tancament del qüestionari. Per a la resta d'activitats d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en la qual l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el/la professor/a. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Podeu consultar la normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern de la UAB:http://webs2002.uab.es/afers_academics/info_ac/0041.htm
Bibliografia bàsica
Bibliografia complementària
Els programaris MATLAB, Python, entre d'altres són adequats per dur a terme les activitats.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |