Degree | Type | Year |
---|---|---|
2503758 Data Engineering | OT | 4 |
You can view this information at the end of this document.
No es requereixen requisits previs per a cursar l'assignatura.
L’aparició d’Internet y de dispositius de tot tipus ha generat una gran quantitat de dades que cal processar, analitzar i visualitzar per a la presa de divisions en una empresa. Cada cop les empreses fonamenten les seves decisions a partir d’aquestes analítiques. Però,
Per a respondre a aquestes preguntes, cal tenir un enfoc holístic respecte les dades.
L’àmbit del govern de dades permet a l’empresa administrar de forma eficaç i eficient les seves dades. Aquest àmbit ajunta processos, tecnologies i persones per adequar l’adquisició, gestió, manteniment i transformació de la informació en una empresa, per a que pugui ser compartida per tots els membres a fi de millorar la presa de decisions que es faci sobre aquesta informació.
El govern de dades és un àmbit transversal, però en l’assignatura ens centrarem en la qualitat de les dades.
Parlarem en l’assignatura de tecnologia, però també de procediments i actuacions sobre les dades dins l’empresa.
CONEIXEMENTS: Al finalitzar el curs l'alumnat ha de ser capaç de:
2. El cicle de vida de les dades
3. Categories d’eines pel Govern de Dades
4. El programa de Data Governance: Disseny, implantació i manteniment
5. Criteris d’evaluació de les plataformes de Data Governance
6. Introducció al Govern de Dates en entorns Big Data
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
Lectures | 26 | 1.04 | 3, 5 |
Problem speaking and solving | 14 | 0.56 | 1, 3, 4, 5 |
Project | 12 | 0.48 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Type: Supervised | |||
Practical cases | 4 | 0.16 | 1, 2, 5 |
Type: Autonomous | |||
Individual study | 26 | 1.04 | 3, 5 |
Problem solving | 27 | 1.08 | 1, 3, 4, 5 |
Project | 33 | 1.32 | 1, 2, 3, 4, 5 |
El procés d'aprenentatge de l'alumne es fonamenta en dos tipus d'activitats presencials (Teoria i Seminaris). L'assistència a les classes de teoria i de seminaris, siguin presencials, semipresencials o online NO ÉS OBLIGATÒRIA, però SÍ MOLT RECOMANABLE.
TEORIA
Les classes de teoria s'imparteixen mitjançant classes magistrals amb transparències i pissarra. Tot el material del curs serà accessible a través de la Plataforma Virtual. Algunes de les sessions de teoria es dedicaran a resoldre exercicis plantejats a la mateixa aula amb l'objectiu d'aprofundir en els conceptes més rellevants i ensenyar a l'alumne a identificar i analitzar els errors típics.
SEMINARIS
En les sessions de SEMINARIS proposarem dos tipus d’activitats: Problemes i Projecte.
En les sessions de problemes es proporcionaran unes presentacions i uns exercicis a resoldre, que l’alumnat fa amb la tutorització del professor. Tota la documentació (enunciats scripts, resultats dels problemes) dels seminaris està disponible en la Plataforma Virtual.
En les sessions de projecte es proposarà la realització d’un projecte de govern de dades en grups de 5,6 persones. En la primera sessió es proposarà el projecte i en les sessions posteriors els alumnes treballaran en el projecte, presentant una memòria del treball i una presentació oral.Durant la realització cada grup presentarà informes e seguiment.
Annotation: Within the schedule set by the centre or degree programme, 15 minutes of one class will be reserved for students to evaluate their lecturers and their courses or modules through questionnaires.
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
Project Mark (portfolio and deliveries) | 50% | 4 | 0.16 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Theory Mark (partial exams) | 50% | 4 | 0.16 | 1, 3, 5 |
TEORIA
Hi haurà dos exàmens individuals per escrit, amb un pes del 50% cadascun sobre la Nota de Teoria. La primera prova (ExPar1) es farà aproximadament a la meitat del semestre i avaluarà els conceptes explicats fins a la data i la capacitat de resolució de problemes de visualització semblants als treballats en les sessions de seminaris. La segona prova (ExPar2) es realitzarà al final del semestre i avaluarà els conceptes explicats fins el moment, de teoria i la capacitat de resolució de problemes semblants als treballats en les sessions de seminaris. Ambdós exàmens s’avaluen sobre 10.
Examen de recuperació: En cas de que la nota d’algun examen parcial de teoria no arribi a l'aprovat, l’alumnat es podrà presentar a un examen de recuperació sobre els continguts de l'examen parcial suspès.
PROJECTE
La nota del projecte realitzat en sessions de seminaris té una puntuació 10. Te dos indicadors ponderats:
Recuperació: S’establirà una data per a la recuperació del projecte, tant per a la primera com la segona entrega.
INDICADORS DE QUALIFICACIÓ
La nota final de l'assignatura es calcula de la següent manera (entre parèntesi quadrat les notes mínimes per fer mitja):
NOTA FINAL ASSIGNATURA = 0,5* Nota Teoria + 0,5 * Nota Projecte
La publicació de notes es farà de forma individualitzada en la Plataforma Virtual (cv.uab.cat).
CRITERIS D'AVALUACIÓ
CALENDARI D'AVALUACIÓ:
Les dates d'avaluació contínua i de lliurament de treballs es publicaran a la Plataforma Virtual i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà a la Plataforma Virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquest és el mitjà habitual d'intercanvi d'informació entre professors i alumnat fora de l’aula.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un alumne o alumna que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per a aprovar l'assignatura, aquesta quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
Amb les excepcions de que s'atorgarà la qualificació de "no avaluable" a l’alumnat que no participi en cap de les activitats d'avaluació, i de que la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3,0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'alumne o alumna hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació).
EN RESUM: copiar, deixar copiar o plagiar en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPÈS amb nota inferior a 3,5.
MATERIAL DE L’ASSIGNATURA (apunts, transparències, articles): En la Plataforma Virtual.
BIBLIOGRAFIA:
ENLLAÇOS WEB:
En l'assignatura es traballarà amb el software IBM InfoSphere Information Server for Data Quality, amb llicència acadèmica que es solicitarà a IBM.
Sempre que sigui possible es buscarà posar a disposició dels alumnes software lliure o amb llicència educativa.
Name | Group | Language | Semester | Turn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Classroom practices | 1 | Catalan | second semester | morning-mixed |