Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per a cursar aquesta assignatura.
Anàlisi Espacial i Models s’imparteix el Tercer Curs del Grau de Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial.
Els objectius són:
BLOC 1. Introducció a la modelística i al mètode científic
BLOC 2. Teoria de Xarxes
BLOC 3. Models d’Interacció
BLOC 4. Models d’Assignació
BLOC 5. Programació Lineal i Mètode Simplex
BLOC 6. Models de Transport
BLOC 7. Model de Localització – Assignació (L – A) aplicat
En els diferents exemples es tindran en compte el llenguatge no sexista i amb perspectiva de gènere.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques d'aula | 47 | 1,88 | KM31, SM25, KM31 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió de pràctiques i treball de curs | 25 | 1 | CM21, CM21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom, plantejament i realització de les pràctiques i treball de curs | 75 | 3 | CM21, KM31, CM21 |
L'assignatura està estructurada a partir d’activitats dirigides, supervisades i autònomes on l’alumne aprendrà a desenvolupar-se interactivament en els continguts de l’assignatura amb el suport del professorat, a diferents nivells.
Els continguts de l’assignatura es desenvoluparan mitjançant les següents activitats:
L’activitat pràctica serà de dos tipus:
En els diferents exemples que es treballin es tindran en compte els aspectes de gènere.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 3 | 0,12 | KM31, SM25 |
Participació activa a l'aula | 5% | 0 | 0 | KM31 |
Pràctiques | 30% | 0 | 0 | SM25 |
Treball de curs | 25% | 0 | 0 | CM21 |
A) ACTIVITATS D'AVALUACIÓ:
1 - Examen teòric i pràctic per a fer l'avaluació dels continguts. Consta de dos exàmens parcials amb una durada d'una hora i mitja amb un pes del 40% de la nota.
Valoració de l'examen: Els parcials constaran de dues parts: una part teòrica i una part pràctica. De la part teòrica es valorarà la pertinença de la resposta, l'assoliment del grau de coneixement sobre el tema. I, de la part pràctica es valorarà el plantejament, la resolució i la interpretació dels resultats, així com la realització correcta dels càlculs. Per a aprovar l'examen s'ha de tenir un 5 a cada part de l'examen (pràctica i teòrica). No es farà mitja de les dues parts si no estan aprovades.
2 - La part pràctica s'anirà lliurant durant el semestre:
2.1 - Pràctiques avaluatives són indiviiduals amb un pes del 30% de la nota.
2.2 - Treball de curs és en grup amb un pes del 25% de la nota.
2.3 - Particiació activa a l'aula amb un pes del 5% de la nota.
Valoració de les pràctiques: Els aspectes formals, el càlcul correcte dels indicadors (sempre i quan aquest sigui l'objectiu de la pràctica), l'adequada realització d'una anàlisi estructurada sobre els resultats obtinguts, la interpretació dels resultats, en el cas específic dels anàlisis dels textos es valorarà especialment la capacitat per extreure i exposar la informació més rellevant i relacionar-la amb els continguts de la matèria.
Les pràctiques que es lliurin fora de termini no podran constar per a l'avaluació.
Valoració del treball de curs: Els aspectes formals, el plantejament dels objectius, del problema i dels models utilitzats per a unamillora en la planificació dels serveis, la definició de les variables d'anàlisi, la resolució dels resultats, la seva interpretació, conclusions i la seva exposició pública.
B) ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE:
- L'avaluació continuada fa que sigui OBLIGATORI el lliurament de totes les activitats d'aprenentatge en el moment que marqui el professor per a poder fer mitja. Però NO es fara mitja si no es té un 5 a l'examen.
- Per a presentar-se a examen és necessari haver lliurat totes les pràctiques.
C) PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
D) AVALUACIÓ ÚNICA
S'hauran de lliurar tres activitats avaluatives i fer els examens finals:
- Treball de curs (25% de la nota)
- 10 pràctiques de curs (25% de la nota)
- Examen final (50% de la nota)
D) RECUPERACIÓ
Les condicions de la recuperació són les mateixes tant per a l'avaluació continua com per l'avaluació única.
Tan sols es podran presentar a la recuperació de l'examen aquelles persones que haginl liurat TOTES les evidències de la part pràctica (pràctiques i treball de curs). La recuperació de l'examen tan sols serà de les parts suspeses.
E) REVISIONS
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà a l'alumnat a partir de l'aula Moodle del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
F) NO AVALUABLE
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
La bibliografia es complementarà amb lectures a l'aula
Bibliografia bàsica
GRIMA, Clara (2021). En busca del grafo perdido. Barcelona: Editorial Planeta.
HAGGET, Peter (1988). Geografía. Una síntesis moderna. Barcelona: Editorial Omega.
HAGGET, Peter (1976). Análisis locacional en geografía. Barcelona: Gustavo Gili.
HAGGET, Peter; CLIFF, Andrew D. i FREY, Allan (1977). Locational analysis in human geography. Vol. I: Locational modelos. Vol. II: Locational methods. London: Edward Arnold.
HARVEY, David (1983). Teorías, leyes y modelos en geografía. Madrid: Alianza universidad.
ROBINSON, Guy .M. (1998). Methods and techniques in human geography. New York: Wiley.
Bibliografia Complementària
ABLER, R. et al. [Eds.] (1972). Spatial Organization. The Geographer s View of the World. London: Prentice-Hall International, Inc.
ALEGRE, P. y Tull, A.F. (1986). "Métodos de cuantificación aplicados a la planificación territorial yurbana". Asociación de Geógrafos Españoles [Ed] Métodos cuantitativos en geografía: Enseñanza, investigación y planeamiento. Madrid: A.G.E; pp. 240-267.
BOSQUE SENDRA, J. y MORENO, A. (2004). Sistemas de Información Geográfica y localización de instalaciones y Equipamientos. Madrid: Ra-Ma.
BUNGE, M. (1983). La investigación científica. Barcelona: Ariel.
CHISHOLM, M (1968). Geografía y Economía. Vilassar de Mar: Oikos-Tau.
CHORLEY, R. I HAGGET, P. (1971). La geografía y los modelos socioeconómicos. Madrid: Instituto de Estudios de Administración Local, col. Nuevo Urbanismo.
JOHNSTON, R.J. et al [Eds.]. (1988). The dictionary of human geography. Oxford: Basil Blackwell, 2nd edition.
KILL, J. (1983). Mathematical programming methods for Geographers and planners. London and New York: Croom Helm and St. Martin s Press.
PÁSZTO. Vít (2020). "Economic Geography". Vít Pászto, Carsten Jürgens, Polona Tominc, Jaroslav Burian (eds). Spationomy. Londres: Springie; 173-192 Shttps://link-springer-com.are.uab.cat/book/10.1007/978-3-030-26626
TAYLOR, P. J. (1977). Quantitative methods in geography. Prospect Heights. An Introduction to Spatial Analysis. Boston: Houghton Mifflin Company.
THOMAS, R.W. y HUGGET, R.J. (1980). Modelling in geography. A mathematical approach. London: Harper & Row, Publishers.
Programari de l'assginatura:
LINDO
ArcGis
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |