Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té pre-requisits.
Quan ens referim a la seguretat ciutadana dins les societats democràtiques, observem l’acció que porta a terme l’estat per tal d’assegurar la convivència pacífica, la utilització ordenada dels espais comuns, compatibilitzant-ne els usos, així com l’assegurament del respecte als drets i llibertats de tots els ciutadans/es, per tal d’evitar la comissió de delictes i faltes contra les persones i els seus bens; tanmateix però, un concepte ampli de seguretat ciutadana pot acollir també molts camps de la prevenció i reacció a les seves amenaces.
La seguretat és una necessitat bàsica pel bon funcionament i pel desenvolupament de les societats humanes, immediatament desprès del tenir assegurades les necessitats fisiològiques que suposen la supervivència personal.
Encara que la matèria pugui centrar-se en el tractament i actuació dels cossos i forces de seguretat que tenen l’objectiu de garantir la seguretat ciutadana en sentit estricte, els riscos que posen en joc la seguretat dels ciutadans, poden conformar un ampli ventall de supòsits en els que, segons sigui l’amenaça a vèncer, hi intervenen diferents agents (protecció civil, seguretat viària, bombers, exèrcit, intel·ligència, serveis públics d’atenció a les persones...).
Per aquest motiu la visió que es pretén conformar ha de pivotar de manera alternativa entre la seguretat ciutadana en sentit estricte i la integralitat del concepte.
Amb aquesta assignatura pretenem situar-nos en el context de la seguretat ciutadana tant a nivell integral com en sentit estricte.
Proporcionar elements de reflexió sobre la necessitat de la seguretat a les societats democràtiques per al seu òptim desenvolupament.
Conèixer el sistema de seguretat pública i els seus agents tant a nivell general com en el terreny dels cossos i forces de seguretat
Apropar-nos a la normativa bàsica sobre seguretat ciutadana.
Observar l’aplicació directa de la seguretat ciutadana i la seva afectació en diferents camps de l’activitat habitual de la ciutadania (preservació de la seguretat de persones i bens, convivència, lluita contra la delinqüència, serveis públics d’atenció a les persones, qualitat de vida, seguretat vial i mobilitat).
SEGURETAT CIUTADANA
Concepte
Aplicació pràctica. Models policials existents.
LEGISLACIÓ BÀSICA SOBRE SEGURETAT CIUTADANA.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | |
Videoconferències amb la participació activa de l'alumnat | 6 | 0,24 | |
Tipus: Supervisades | |||
RESOLUCIÓ DE DUBTES SOBRE TEMARI i PRÀCTIQUES | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració de treballs. | 116 | 4,64 |
Treballs individuals o en grup supervisats pel professor.
Estudi, lectures programades, realització, exposició i debat de treballs i casos pràctics de forma individual i/o en grup.
Les videoclasses tenen com a principal objetiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparació dels temes abans de cada sessió
LLENGUA DE DOCENCIA: ESPANYOL
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves escrites | 50% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 1, 2, 7, 8, 10, 11, 6, 15, 16, 14, 13, 12, 9, 18, 17 |
Treballs | 50% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 1, 2, 7, 8, 10, 11, 6, 15, 16, 14, 13, 12, 9, 18, 17 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
El sistema d’avaluació consistirà en:
- Superar un examen final de tot el contingut de l’assignatura que suposa el 50% de la nota.
- Entregar dos treballs individuals presentats per l’estudiant al professor (50% de la nota).
Cada proba ha de tenir una nota de 3,5 como mínim per a poder sumar a l’avaluació continuada.
La nota per a aprovar l’avaluació continuada serà el resultat de la suma de l’examen, el treballs i pràctiques en el seu percentatge corresponent, sempre i quan s’obtinguin les notes mínimes exigides per a sumar. Per aprovar l’avaluació continuada aquesta mitjana ha de ser de 5 o superior.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els estudiants que optin per l’avaluació única realitzaran una proba d’avaluació final de tot el contingut de l’assignatura (50% de la nota) i entregaran els dos treballs previstos de l’assignatura (50% de la nota).
La data per aquesta proba de l’assignatura serà la mateixa programada a l’horari per l’últim examen d’avaluació continuada.
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l’avaluació continuada.
La data per a l’entrega dels treballs de l’assignatura serà la mateixa que la programada a l’horari d’avaluació continuada.
Avaluació de l’alumnat en segona convocatòria o més
L’alumnat que repeteixi l’assignatura tindrà que realitzar les probes i exàmens programats i entregar el treball de l’assignatura en les dates indicades a l’aula Moodle.
Examen de Recuperació
L’alumne que no superi l’assignatura, que no arribi a 5 (total) de 10, d’acord amb els criteris establerts en els dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l’alumne s’hagi avaluat en un conjunt d’activitats, el peso de las que equivalguin a un mínim de dos terços de la qualificació total de l’assignatura. Si no ha estat avaluat d’aquestes dos terceres parts per no haver-se presentat a les probes obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a l’examen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de l’assignatura que no s’hagi superat a l’avaluació continuada.
En el cas de superar-se l’examen final l’assignatura quedarà aprovada amb un 5 como a màxim, independentment de la nota obtinguda a l’examen.
Canvi de data d’una proba o examen
L’alumnat que necessiti canviar una data d’avaluació ha de presentar la petició omplint el document que es troba a l’espai Moodle de tutorització EPSI.
Una vegada omplert el document s’ha d’enviar al professorat de l’assignatura i a coordinació del Grau.
Revisió
En el moment de realització de cada activitat avaluadora, el professorat informarà a l’alumnat dels mecanismes de revisió de las qualificacions.
Per l’alumnat d’avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
Altres consideracions
Sense perjudici d’altres mesures disciplinàries que s’estimin oportunes i d’acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas de que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas de que es produeixin vàries irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa signatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Si coincideixen circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l’assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l’avaluació de l’assignatura.
Plagi
Si durant la correcció es tenen indicis de que una activitat o treball s’han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l’activitat amb una entrevista personal per corroborar l’autoria del text.
Es facilitarà a l’alumne altre bibliografia, normativa i textos complementaris.
No és necessari software pel desenvolupament de l'assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |