Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no te prerequisits
Habilitats
• Assumir la responsabilitat social, ètica i professional que es deriva de la pràctica de l’exercici professional.
• Generar propostes innovadores i competitives en investigació i activitat professional desenvolupant curiositat i creativitat.
• Gestioneu eficientment la tecnologia en operacions de seguretat.
• Planificar i coordinar els recursos propis dels tres grans subsistemes que interactuen en la seguretat: persones, tecnologia i infraestructures.
• Transmetre informació, idees, problemes i solucions a públics especialitzats i no especialitzats. • Treballar en xarxes interinstitucionals i interprofessionals.
• Utilitzar la capacitat d’anàlisi i síntesi per resoldre problemes.
BLOC 1
Organització i l'evolució de les Administracions públiques i les seves competències en seguretat. Evolució històrica. Situació actual.
Principis de l'acció administrativa en matèria de seguretat. Sistemes de seguretat pública espanyola comparada.
Legislació reguladora.
BLOC 2
Els diferents sistemes policials i les seves competències en seguretat; estudi comparat dels mateixos.
Legislació reguladora.
BLOC 3
Models de Coordinació i d'integració vertical. Tipus de coordinació i òrgans de coordinació del sistema de seguretat pública a les diferents administracions.
Coordinació preventiva. Els impactes altres disciplines a la seguretat pública.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 4, 7, 15, 12 |
Classes amb suport TIC | 6 | 0,24 | 5, 1, 7, 6, 13, 12, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Fòrums de debat, resolució de casos pràctics, proves i tutories. | 24 | 0,96 | 3, 4, 5, 1, 2, 7, 8, 10, 6, 14, 15, 13, 12, 11, 9, 17, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Resolució de casos pràctics. Realització de treballs. Estudi personal | 116 | 4,64 | 3, 4, 5, 1, 2, 7, 8, 10, 6, 14, 15, 13, 12, 11, 9, 17, 16 |
Llengua de docència: Espanyol
S'utilitzarà habitualment la plataforma de l'Aula Virtual (Moodle) de la UAB per contactes regulars amb els estudiants, aportar documentació, presentació i lliurament dels treballs d'avaluació contínua.
La metodologia online comporta que l'alumnat ha de treballar individualment el contingut del temari i que a les sessions virtuals dirigides es resoldran els dubtes sobre la matèria, els casos pràctics, les proves d'avaluació, etc.
Es preveu la realització d'un total de tres sessions de dues hores cadascuna durant el curs.
La metodologia docent s'adaptarà a les sessions organitzades a través de la plataforma de reunió virtual TEAMS.
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'exercicis i treballs realitzats per l'alumnat. (PEC) | 60% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 2, 7, 8, 10, 6, 14, 15, 13, 12, 11, 9, 17, 16 |
Proves teoricopràctiques individuals: Exercicis i / o exàmens escrits i / o orals que permetin valorar els coneixements adquirits per part de l'estudiant | 40% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 1, 2, 8, 6, 14, 15, 13, 12, 11, 9, 17 |
Avaluació continuada
PAC 1: (equival en total a un 30% de la nota final)
Un treball de recerca corresponent als continguts del Bloc 1 (el treball d'una extensió màxima de 10 fulles equival a un 10% de la nota final)
Presentació de la recerca a través de la plataforma (equival a un 10% de la nota final)
Presentació de dos exercicis i un esquema relacionats amb el contingut de l'assignatura (equival a un 10% de la nota final)
PAC 2: (equival en total a un 30% de la nota final)
Un treball de recerca corresponent als continguts dels Blocs 2 i 3 (el treball d'una extensió màxima de 10 fulles equival a un 10% de la nota final)
Presentació de la recerca a través de la plataforma (equival a un 10% de la nota final)
Presentació de dos exercicis i un esquema relacionats amb el contingut de l'assignatura (equival a un 10% de la nota final)
1. Prova Final d'Avaluació Contínua (Teòric / Pràctica) consistent en 30 preguntes tipus test (equival a un 30% de la nota final) i la resolució d'un cas pràctic (equival a un 10% de la nota final). Peso Nota Final: 40%.
Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteri del professorat.
L'examen o prova final d'avaluació serà presencial, excepte situacions d'excepcionalitat que ho impedeixin.
Avaluació Única
Els estudiants que optin per l'avaluació única realitzaran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura (40%) i lliuraran o seran avaluats de les PECs de l'assignatura. (60%)
La data per a aquesta prova i/o els lliuraments de l'assignatura serà la mateixa programada en l'horari per a l'examen d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Avaluació de l'alumnat en segona convocatòria o més
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i exàmens programats i lliurar el treball de l'assignatura en les dates indicades a l'aula *Moodle.
Examen de Recuperació
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació contínua), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per a participar en la recuperació de l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de la signatura.
No obstant això, la qualificació que constarà en l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumne que estigui repetint l'assignatura ha de seguir els mateixos criteris d'avaluació d'acord amb la guia.
Canvi de data d'una prova o examen
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba en l'espai *Moodle de Tutorització *EPSI.
Una vegada emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i a coordinació del Grau.
Revisió
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
Altres consideracions - Plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
Bibliografia:
Documents que trobareu a internet:
Pàgines web d’interès:
Organitzacions internacionals:
Estadístiques del Departament d'Interior:
http://interior.gencat.cat/ca/el_departament/estadistiques_del_departament_d_interior/
No requereix cap específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |