Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
L'Administració pública té un paper fonamental en tot el que té a veure amb la prevenció i seguretat, establint plans i mesures que permetin fer front de manera coordinada i eficaç a situacions de greu risc col·lectiu, per a garantir la integritat de les persones, mitjans materials , infraestructures i del medi ambient.
També correspon a les Administracions Públiques protegir el lliure exercici dels drets i llibertats dels ciutadans, així com d'assegurar el compliment de les seves obligacions, garantir la seguretat pública i la pacífica convivència, en el marc de l'interès general.
Alhora, l'Administració pública ha de vetllar per la seguretat de les infraestructures, els mitjans de transport i d'altre tipus que utilitza i posa a disposició dels ciutadans, així com de la seguretat i benestar dels seus empleats.
Els empleats públics són els responsables de prevenir i actuar davant qualsevol amenaça per a la seguretat. Per tant, la seva efectivitat dependrà, no només dels mitjans amb què compten, sinó de les seves competències, organització i direcció.
És per això que aquesta assignatura pretén donar a conèixer als alumnes el règim jurídic i les condicions de treball dels empleats públics de les administracions públiques, tractant els diferents instruments que configuren un sistema de gestió de recursos humans, segons la diferent tipologia de vinculació jurídica amb les administracions públiques, és a dir, funcionaris públics o contractats laborals.
Es farà una aproximació a la relació professional de l'empleat públic, des dels sistemes de selecció, drets i deures, codi de conducta, condicions de treball, promoció professional i l'extinció de la relació.
L'Estatut bàsic de l'empleat públic, des d'ara EBEP, és la norma vertebradora de totes aquestes temàtiques, sense perjudici d'altres normatives de caràcter específic.
La direcció d'equips, lideratge, i altres ítems relacionats amb la gestió dels empleats públics, posaran de manifest la importància de la nova figura del "Directiu Públic Professional" regulada per primera vegada en l'article 13 de l'EBEP.
Els principals objectius de l'assignatura són:
Conèixer els diferents àmbits i possibilitats de treball que ofereixen les Administracions Públiques (AAPP)
La tipologia de personal al servei de les administracions públiques.
Saber com es poden dimensionar i organitzar les plantilles de personal.
Sistemes de selecció a les AAPP, els procediments i requisits.
Aproximació a les possibilitats de carrera professional a l'Administració pública
Sistemes d'avaluació de l'acompliment dels empleats públics
Identificar les competències professionals aplicades a les AAPP.
Règim jurídic de les condicions de treball dels empleats públics
La direcció pública professional.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | |
Classes. Videoconferencias con la participación activa del alumnado | 6 | 0,24 | |
Tipus: Supervisades | |||
Debats, resolució de supòsits pràctics i tutories. | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i realització de treballs individuals | 116 | 4,64 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Analisis protocol seguretat laboral | 25 | 0 | 0 | 3, 4, 5, 2, 8, 9, 11, 12, 16, 17, 15, 14, 13, 10, 19 |
Prova teòrica | 50 | 0 | 0 | 4, 6, 1, 9, 7, 13, 10, 19 |
Resolució de supòsits pràctics. | 25 | 0 | 0 | 3, 4, 6, 1, 2, 8, 9, 11, 12, 7, 16, 17, 15, 14, 13, 10, 19, 18 |
Avaluació continuada
L'alumnat realitzarà 2 proves d'avaluació continuada (PAC) que lliurarà mitjançant l'aula Moodle relacionades amb els blocs del temari.
L'alumnat realitzarà una avaluació mitjançant una prova presencial escrita sobre la matèria treballada que tindrà lloc a la data programada per l’Escola. Aquesta prova pot ser oral a criteri del professor.
La prova escrita presencial ha d'obtenir una nota de 3,5 com a mínim per poder sumar la nota obtinguda a les proves d'avaluació continuada (PAC)
Avaluació Única
L'alumnat que opti per l'avaluació única realitzarà una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura (50%) i lliurarà la feina de l'assignatura (50%)
La data per a aquesta prova i el lliurament del treball de l'assignatura serà la mateixa programada en l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada
Avaluació de l'alumnat en segona convocatòria o més
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i els exàmens programats i lliurar el treball de l'assignatura en les dates indicades a l'aula Moodle.
Recuperació
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada o avaluació única), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Això no obstant, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-aprovat, independentment de la nota obtinguda a l'examen.
Si no ha estat avaluat d'aquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a l'examen final de recuperació.
Canvi de data d'una prova o examen
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai moodle de Tutorització EPSI.
Un cop emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i a la coordinació del Grau.
Revisió
En el moment de fer cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
No avaluable.
L'alumnat que no realitzi cap activitat de les previstes en aquest apartat, serà qualificat com a no avaluable.
Altres consideracions
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0". Les proves/exàmens poden ser escrits i/o orals a criteri del professorat.
En cas que hi hagi la sospita de plagi, inclòs el tecnològic, el professor podrà verificar l'originalitat de l'obra, inclòs mitjançant la realització de proves orals.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l’assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l’assignatura.
JAUREGUIZAR Y MORENO, E (2023). Manual práctico de Recursos Humanos en la Administración Pública, Dykinson.
RODRÍGUEZ VILLANUEVA, J. (2023), La estructuración de la función pública española: diseño, gestión y posibilidades de optimización. Aranzadi
SÁNCHEZ MORÓN, Miguel Y OTROS (2017), La función pública directiva en Francia, Italia y España, INAP.
URCELAY LECUE, M.C. (2020), Utilización abusiva de los contratos temporales en la función pública española. Revista Aranzadi Doctrinal.
FIGUEROA-HUENCHO, V de L; PLISCOFF-VARAS, C.H.; ARAYA - ORELLANA, J.P. (2014), Desafíos a la formación de los futuros directivos públicos del siglo XXI, Convergència, vol 21 (64), pg. 207 - 234
BRIONES GAMARRA, O. (2019), La obsoleta función directiva pública en España y su relación con un ¿marco normativo común?, Cuadernos de gobierno y administración pública, vol 6 (2), pg. 141 . 161, 2019
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |