Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no te prerequisits.
Diferenciar i definir els sistemes de seguretat, com els elements electrònics, físics i humans, en aquests últims amb especial atenció a l'aprenentatge homes i dones amb respecte i igualtat sense perjudici de gènere, instal·lats i desplegats en una instal·lació per a protegir a les persones i béns davant els diferents riscos que poden afectar-los.
Conèixer el marc normatiu que regulen les tecnologies de la seguretat, i la seva vinculació amb els sectors de la seguretat pública i la seguretat privada.
Conèixer els diferents dispositius de seguretat electrònica que es comercialitzen, instal·len, i el seu manteniment per al disseny de plans de seguretat integrals. D'altra banda, conèixer els sistemes de seguretat física existents i com es combinen amb els sistemes de seguretat electrònics per a minimitzar els diferents riscos als que es pot veure exposada la instal·lació que desitgem protegir.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes con soporte TIC | 12 | 0,48 | |
Evaluació | 4 | 0,16 | |
Tipus: Supervisades | |||
Planificació del treball. Lectures, reflexió sobre les matèries. Preparació dels treballs individuals. Proves continuades, i prova final. | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual i en grup (cerca de material, discussió, preparació i presentació). | 110 | 4,4 |
• Classes amb suport TIC. Resolució de dubtes i preguntes. Seguiment de treballs.
• Resolució d'exercicis i pràctiques: realització individual de treballs i casos pràctics, amb suport TIC.
• Estudi personal: Consolidació dels coneixements teòrics i pràctics.
• Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
L'idioma amb el qual s'imparteixen les classes és: Espanyol.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final. | 50% | 0 | 0 | 3, 11, 2, 4, 7, 1, 8, 10, 13, 6, 12, 14, 15, 16, 9, 20, 21, 19, 18, 17, 5, 24, 23, 22 |
PEC 1 | 12.5% | 0 | 0 | 3, 11, 2, 4, 7, 1, 8, 10, 13, 6, 12, 14, 15, 16, 9, 20, 21, 19, 18, 17, 5, 24, 23, 22 |
PEC 2 | 12.5% | 0 | 0 | 3, 11, 2, 4, 7, 1, 8, 10, 13, 6, 12, 14, 15, 16, 9, 20, 21, 19, 18, 17, 5, 24, 23, 22 |
PEC 3 | 12.5% | 0 | 0 | 3, 11, 2, 4, 7, 1, 8, 10, 13, 6, 12, 14, 15, 16, 9, 20, 21, 19, 18, 17, 5, 24, 23, 22 |
PEC 4 | 12.5% | 0 | 0 | 3, 11, 2, 4, 7, 1, 8, 10, 13, 6, 12, 14, 15, 16, 9, 20, 21, 19, 18, 17, 5, 24, 23, 22 |
Partirà dels criteris basats en l'avaluació continuada, que ens permetrà mesurar el grau de competències especifiques del programa que l'alumne ha aconseguit.
Els valors de cada ítem per a l'avaluació figuren en la taula inferior, tots els ítems han de ser superats amb (5) perquè puguin ser computats en l'avaluació.
Prova escrita.
Les proves d'avaluació continuada serà de caràcter teòric/pràctic (PAC 1,PAC 2, PAC 3 i PAC-4) i es realitzaran de manera individual.
Perquè l'avaluació continuada es faci efectiva l'alumne haurà de realitzar totes les PAC. En el cas de no lliurar alguna PAC l'avaluació continuada s'anul·la i passa l'alumne directament a l'examen de recuperació.
Els treballs hauran de ser citats conforme a la normativa corresponent. No s'admetrà cap treball sense una correcta citació. https://ddd.uab.cat/pub/recdoc/2016/145881/citrefapa_a2016.pdf
Còpia en examen o plagi.
En cas que durant un examen es detecti la presència d'alumnes copiant quedessin automàticament suspesos sense possibilitat d'accés a la recuperació.
En cas de plagi en la redacció dels treballs (PAC), es valorarà cada cas i, en cas extrem es considerarà l'opció de suspens directe sense opció a recuperació.
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per a participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això,la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobarà en l'espai moodle de Tutorització EPSI.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà "0".
En cas que l'alumne sigui repetidor de l'assignatura, haurà de realitzar totes les proves que s'especifiquen en la present guia docent sense excepció. No s'acceptaran treballs ja presentats per l'alumne en anys anteriors.
Les proves/exàmens podran ser escrits i/o orals a criteri del professorat.
Plagi
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han fet amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per corroborar l'autoria del text.
Avaluació Única
Els estudiants que optin per l'avaluació única faran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura (50%) i lliuraran el treball de l'assignatura (50%)
La data per a aquesta prova i el lliurament del treball de lassignatura serà la mateixa programada en l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada.
S'aplica el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Examen de Recuperació
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a 5 (total) de 10, d'acord amb els criteris establerts als dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l'alumne s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats, pes de les que equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de lassignatura. Si no ha estat avaluat daquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a lexamen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de lassignatura.
En cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda a l'examen.
Canvi de data d'una prova o examen
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Un cop emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura ia la coordinació del Grau.
Revisió
Per a la revisió de l'activitat avaluativa l'alumne/a haurà d'enviar un correu al professor, que us indicarà el mecanisme de revisió.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de lassignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
Aguado, V. (2007). Derecho de la Seguridad Pública y Privada. Navarra: Editorial Aranzadi.
Arzoz, X. (2010) Videovigilancia, seguridad ciudadana y derechos fundamentales. Navarra: Editorial Thomson Reuters.
Bentham, J. (1989). El Panóptico. Madrid: Editorial Endymion.
Bübl, M. (2017) La ciencia secreta de la cerrajería. Austria: Bübl.
Calero, L.M. (2005). La seguridad privada en España: actores, especificaciones y su planificación. Madrid: Editorial Universitas Internacional. S.L.
Desdentado, A., Muñoz, B. (2012). Control informático, videovigilancia y protección de datos en el trabajo. Valladolid: Editorial Lex Nova.
Díaz, F. (2013). Diccionario LID. Inteligencia y Seguridad. Madrid: Editorial Empresarial.
Ferro, J.M. (2015). Manual operativo del director y jefe de seguridad. Madrid: Editorial Auto-Editor.
Foucault, M. (2012). Vigilar y Castigar. Madrid: Editorial Biblioteca Nueva, S.L.
Freedman, L. (2019). La Guerra del Futuro. Barcelona: Editorial Crítica.
Gómez, R. (2014). Diccionario terminológico para la seguridad privada. Madrid: Editorial Tecnos.
Gómez, R. (2014). Diccionario terminológico de la seguridad privada. Madrid: Editorial Tecnos. S.L.
González, J. (2012) Inteligencia. Valencia: Tirant lo Blanch
González, M. (2011). Guía visual para falsear cerraduras (3.ed.). Illinois: Standard Publicaciones, Inc.
Innerarity, D., Solana, J. (2011). La humanidad amenazada: gobernar los riesgos globales. Barcelona: Editorial Paidós.
Lamas, L. (2019) Apertura de puertas, técnicas y trucos. (4.ed.). Madrid: Nivel Medio.
Lyon, D. (1995). El ojo electrónico. El auge de la sociedad de vigilancia. Madrid: Editorial Alianza.
Macías Fernández. D. (2014). David contra Goliat. Guerra y Asimetría en la edad contemporánea. Madrid. Editorial Instituto Universitario Gutiérrez Mellado.
Martínez, R. (2002). Armas: ¿Libertad americana o prevención europea? Barcelona: Editorial Ariel.
Martínez, R., Rodríguez, J. (2018). Inteligencia artificial y armas letales autónomas. Gijón: Ediciones Trea.
Martínez. E. (2008). Los soldados del Rey. Madrid. Editorial Andújar.
McLaughlin, E., Muncie, J. (2014). Diccionario de criminología. Barcelona: Editorial Gedisa, S.A.
Miró, F. (2012). El Cibercrimen. Fenomenología y criminología de la delincuencia en el ciberespacio. Barcelona: Editorial Marcial Pons.
Montoya, R. (2014). Drones. La muerte por control remoto. Madrid: Editorial Akal.
Muñoz Bolaños. R. (2001). La campaña de 1909. Las campañas de Marruecos, 1909-1927. Madrid.
Perales, T. (2014). Instalaciones de sonido, imagen y seguridad electrónica. Madrid: Editorial Marcombo.
Poveda, M.A., Torres, B. (2015). Dirección y gestión de la seguridad privada. Madrid: Editorial Fragua.
Puell de la Villa. F. (2007). La guerra con armas de fuego. M. Artola (ed.). Historia de Europa. Madrid. Editorial Espasa Calpe. Vol. II.
Quedada. F. (2007). La Guerra con arma blanca. M. Artola (ed.) Historia de Europa. Madrid. Editorial. Espasa Calpe. Vol. I.
Ridaura, M.ª J. (2015). Seguridad Privada y Derechos Fundamentales (La nueva Ley 5/2014, de abril, de Seguridad Privada). Valencia: Editorial Tirant lo Blanch.
Rodríguez, A (2005). 250 modelos de cerrajería. Barcelona: Ediciones CEAC.
Rodríguez, F. (2018). Circuito cerrado de televisión y seguridad electrónica. (ed.2) Madrid. Editorial Paraninfos.
Somoza, O. (2004). La muerte violenta. Inspección ocular y cuerpo del delito. Madrid: Editorial la Ley.
Teijeiro de la Rosa. JM. (2016). Dinero y ejércitos en España. De la Antigüedad al siglo XXI. Madrid.
Torrente, D. (2015). Análisis de la seguridad privada. Barcelona: Editorial UOC.
Aquesta assignatra utilitzarà el programari bàsic del paquet d'office 365.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |