Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500241 Arqueologia | OT | 3 |
2500241 Arqueologia | OT | 4 |
2500501 Història | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Sense prerequisits.
Com ha incidit i incideix la ciència sobre la cultura i la societat? Com podem comprendre i analitzar críticament el paper de les ciències a la societat actual? Respondre a aquestes preguntes és l'objectiu de l'assignatura, amb la que a) es proporcionarà una panoràmica aprofundida de la ciència i la tècnica durant els segles moderns, i b) s'oferirà una perspectiva que és imprescindible per contextualitzar i entendre els esdeveniments socials i culturals de tota la història de la humanitat.
Historiografia
Cojuntura cultural de la ciència moderna
Revolucions i continuïtats científiques. Astronomia, medicina, ciències naturals, alquímia, química i física.
Utopies científiques i Ciència Ficció a l'època moderna
Mètodes, tècniques i recursos instrumentals per a l'estudi de la història de la ciència
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 3, 4 |
Exercicis pautats d'aprenentatge | 10 | 0,4 | 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris, pràctiques, visites i presentacions | 10 | 0,4 | 1 |
Tutories | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 48 | 1,92 | 3, 4, 5, 6, 7, 2, 1, 8 |
Recerca i lectura bibliogràfica. Preparació i redacció de treballs | 30 | 1,2 | 3, 4, 5, 6, 7, 2, 1, 8 |
Classes tèoriques i pràctiques
Lectura i crítica de textos
Cal seguir la informació publicada al Moodle
Cal respectar estrictament les dates de lliurament de les activitats requerides
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa | 10% | 1 | 0,04 | 3, 4, 5, 6, 7, 2, 1, 8 |
Comentaris de text i/o altres activitats pràctiques | 50% | 7,5 | 0,3 | 3, 4, 6, 7, 2, 1, 8 |
Examen Final | 40% | 3,5 | 0,14 | 3, 4, 6, 7, 2, 8 |
Avaluació continuada:
Un 50% de la nota correspon als comentaris de text i altres treballs/activitats pràctiques que es duran a terme al llarg del curs.
Un 40% de la nota correspon a l'examen final de l'assignatura.
Un 10% de la nota correspon a l'assistència i participació activa (debats, fòrums, possibles sortides, etc.)
Les activitats d'avaluació es programaran al llarg del curs acadèmic.
En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluativa, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Avaluació única
- Examen escrit (es durà a terme la mateixa data que l’examen final previst en el format d’avaluació contínua): 70%
Consistirà en dues parts diferenciades:
o Una pregunta-tema a desenvolupar sobre el contingut de les sessions magistrals. 35%
o Un comentari de text. 35%
- Recensió d’una monografia relacionada amb la temàtica de l’assignatura (a entregar el dia de l’examen escrit): 30%
Irregularitats: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procésdisciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Recuperació: La recuperació se celebrarà en les dates oficials establertes per la Facultat. En cap cas, es podrà plantejar la recuperació com un mitjà de millorar la qualificació de l'alumnat que ja hagués aprovat l'assignatura en el procés normal d'avaluació continuada. La nota màxima que es podrà obtenir en la recuperació és de 5,0 (Aprovat).Per participar al procés de recuperació cal haver obtingut una qualificaciómínima final de 3,5.
En les activitats escrites es tenen en compte les faltes ortogràfiques, sintàctiques o lèxiques. La penalització pot ser d'entre 0,1-0,2 punts per cada falta comesa sobre la nota final. Les faltes repetides poden descomptar.
BERNAL, John D. (1973) Historia social de la ciencia Edició 3ª ed. Península. Barcelona. (1ª ed. 1954).
BOWLER, Peter J.; MORUS, Iwan Rhys (2007), Panorama general de la ciencia moderna. Crítica. Barcelona.
DEBUS, Allen G. (1985) Hombre y naturaleza en el Renacimiento. Fondo de Cultura Económica. México (1ª ed. 1978).
FARA, Patricia (2009) Breve historia de la ciencia. Ariel. Barcelona
GARBER, Daniel i AYERS, Michael (eds.) (2008). The Cambridge History of Seventeenth-Century Philosophy. Cambridge University Press.
HENRY, John (2002). The Scientific Revolution and the Origins of Modern Science. Palgrave. New York.
KUHN, Thomas S. (1962) The Structure of Scientific Revolutions. Chicago University Press. Chicago.
OLBY, G.N. CANTOR, J.R.R. CHRISTIE, M.J.S. HODGE (eds.) (1990) Companion to the History of Modern Science. Routletge. Londres.
OSLER, Margaret J. (ed.) (2000) Rethinking the Scientific Revolution. Cambridge University Press.
PESTRE, Dominique (2008) Ciència, diners i política: assaig d'interpretació Obrador Edèndum. Santa Coloma de Queralt.
ROSSI, Paolo (1998) El nacimiento de la ciencia modernaen Europa. Crítica. Barcelona.
SOLIS, Carlos; SELLÉS, Manuel (2005) Historia de la Ciencia. Espasa. Madrid.
WESTFALL, Richard S. (1977). The Construction of Modern Science. Cambridge
–
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |