Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500257 Criminologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquest curs requereix tenir un nivell B2 d'anglès. La llengua del curs és l'anglès (teoria i seminari).
- Comprendre els problemes metodològics vinculats a les comparacions internacionals de la delinqüència.
- Comprendre la manera en què les dades sobre la delinqüència són recollides en diferents països.
- Comprendre les explicacions teòriques sobre l'evolució de la delinqüència a través del temps i de l'espai.
- Comprendre com una perspectiva històrica i cultural pot ajudar a entendre les diferències en la delinqüència i l'ús del càstig a diferents països.
1. Introducció
2. Teories sobre la criminologia comparada
3. Temps, espai i cultura en la criminologia comparada
4. La importància de la cultura en les explicacions del delicte i la victimització
5. Estadístiques judicials en perspectiva comparada
6. Models de policia i cultures policials en perspectiva comparada
7. Polítiques criminal en perspectiva comparada. Polítiques criminals i models del benestar.
8. Enquestes de victimització en perspectiva comparada
9. Delictes internacionals i justícia internacional
10. El futur de la criminologia comparada.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 4, 10, 11 |
Seminari | 19,5 | 0,78 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries | 55,5 | 2,22 | 8 |
Treball escrit | 55,5 | 2,22 | 2, 5, 6, 8, 11 |
- El curs combina classes magistrals i seminaris. L'alumnat haurà de llegir les lectures obligatòries que es discutiràn a classe. Als seminaris es realitzaràn diverses activitats escrites i de discussió.
- Abans del començament del curs es publicarà un calendari detallat de les activitats del curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats de participació avaluables als seminaris | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11 |
Examen final tipus test | 25% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 10, 11 |
Exercici anàlisi cultural | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 6, 8, 11 |
Resum d'un article científic i presentació | 20% | 0 | 0 | 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
Treball final | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |
Elements a avaluar:
- L'avaluació pren en consideració:
Criteris per a l'avaluació:
- No s'acceptarà cap pràctica o treball fora de termini, exceptuant situacions de força major degudament justificades. En cas d'entrega tardía l'alumne tindrà un 0 en aquella pràctica sense possibilitat de recuperació.
- Un alumne que presenti una pràctica en el que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un 0 i perdrà dret a la re-avaluació. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació.
- Per a aprovar cal que la mitjana final sigui de 5.
- És obligatori assistir com a mínim al 80% de les classes (exceptuant absències justificades per raó de malaltia o similar) per a superar el curs.
- Les classes comencen puntualment. No s'admet l'entrada a classe una vegada aquesta hagi començat, ni la sortida abans que aquesta acabi sense justificació.
Sistema d’avaluació única
Consistirà en 2 proves. Es obligatori aprovar les dues parts per separat. En cas de no superar l’examen es tindrà dret a la recuperació.
1ª. 4 preguntes sobre les lectures obligatòries del curs
2ª. Es plantejarà un supòsit pràctic en que demostri que es capaç de fer una anàlisi comparatiu
Bibliografía obligatoria
Aebi M. & Linde A. (2015). The epistemological obstacles in comparative criminology: A special issue introduction. European Journal of Criminology, 12(4), 381-385. https://doi.org/10.1177/1477370815595311
Evans, T. D., Lagrange, R. L., & Willis, C. L. (1996). Theoretical development of comparative criminology: Rekindling an interest. International Journal of Comparative and Applied Criminal Justice, 20(1), 15-29. https://doi.org/10.1080/01924036.1996.9678559
Friedrichs, D. O. (2007). Transnational crime and global criminology: Definitional, typological, and contextual conundrums. Social Justice, 34(2), 4-18. https://www.jstor.org/stable/29768431
Karstedt, S. (2001). Comparing cultures, comparing crime: Challenges, prospects and problems for a global criminology. Crime, Law and Social Change, 36, 285-308. https://doi.org/10.1023/A:1012223323445
Liu, J. (2007). Developing comparative criminology and the case of China: An introduction. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 51(1), 3-8. https://doi.org/10.1177/0306624X06295774
Marshall, I. H., & Marshall, C. E. (1983). Toward a refinement of purpose in comparative criminological research: Research site selection in focus. International Journal of Comparative and Applied Criminal Justice, 7(1-2), 89-97. https://doi.org/10.1080/01924036.1983.9688765
Nelken, D. (2002). Comparing criminal justice. In M. Maguire, R. Morgan, & R. Reiner (Eds.), TheOxford handbook of criminology (3rd ed., pp. 175-202). Oxford University Press.
Nivette, A. (2014). Legitimacy and crime: Theorizing the role of the state in cross-national criminological theory. Theoretical Criminology, 18(1), 93-111.
https://doi.org/10.1177/1362480613499793
Sebba, L., & Berenblum, T. (2014). Victimology and the sociology of new disciplines: A research agenda. International Review of Victimology, 20(1), 7-30. https://doi.org/10.1177/0269758013511657
Bibliografía complementaria
Cavadino, M. & J. Dignan (2006). Penal systems: A comparative approach. Sage.
Elias, N. (1939/2000). The civilizing process. Blackwell.
LaFree, G. (2021). Progress and Obstacles in the Internationalization of Criminology. International Criminology, 1, 58-69. https://doi.org/10.1007/s43576-021-00005-2
Law, D. S. (2015). Judicial comparativism and judicial diplomacy. University of Pennsylvania Law Review, 927-1036. https://www.jstor.org/stable/24752760
Messner, S. F. (2014). Social institutions, theory development, and the promise of comparative criminological research. Asian Journal of Criminology, 9, 49-63. https://doi.org/10.1007/s11417-013-9175-1
Neapolitan, J. L. (1997). Cross-National Crime: A Research Review and Sourcebook. Greenwood Publishing Group.
Newman, G. R. (1977). Problems of method in comparative criminology. International Journal of Comparative and Applied Criminal Justice, 1(1-2), 17-31. https://doi.org/10.1080/01924036.1977.9688627
Shelley, L. I. (1981). Crime and modernization: The impact of industrialization and urbanization on crime. Southern Illinois University Press.
Szabo, D. (1975). Comparative Criminology. The Journal of Criminal Law and Criminology, 66(3), 366-379. https://doi.org/10.2307/1142740
Williams, P., & Godson, R. (2002). Anticipating organized and transnational crime. Crime, Law and Social Change, 37, 311-355. https://doi.org/10.1023/A:1016095317864
Zvekic, U. (1996). The international crime (victim) survey: Issues of comparative advantages and disadvantages. International Criminal Justice Review, 6, 1-21. https://doi.org/10.1177/105756779600600101
L'assignatura no requereix de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |