Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari un nivell d'espanyol de nadiu per poder seguir l'assignatura (C1-C2).
L'objectiu d'aquesta assignatura és perfeccionar la capacitat d'anàlisi i producció de textos per als mitjans de comunicació tant en la seva varietat oral com escrita. Al final del curs, l'alumnat ha de conèixer les principals característiques d'una sèrie de models textuals, la qual cosa li permetrà aplicar aquests coneixements a la composició de textos en espanyol.
Tema 1. Oralitat i escriptura en els textos publicitaris i de les relacions públiques. Manifestacions de la llengua oral i de la llengua escrita en diferents formats. Recursos lingüístics per a l'elaboració de textos. Norma i ús en els diferents textos publicitaris i de les relacions públiques. Alguns dels problemes normatius de l'espanyol.
Tema 2. Les unitats textuals: enunciats i paràgrafs. Constituents de l'enunciat, concordança i ordre de paraules. Tipus de paràgraf. Ús dels connectors i d'elements referencials.
Tema 3. Procediments de creació textual. Factors lingüístics i extralingüístics: la variació i la creativitat. Denotació i connotació. Creació d'enunciats publicitaris i retòrica.
Tema 4. Articulació, problemes de pronúncia i característiques pròpies de la llengua oral en els àmbits de la publicitat i les relacions públiques. Els trets prosòdics: velocitat d'elocució, les pauses i distribució dels accents en l'enunciat. Patrons melòdics i modalitat oracional en espanyol.
Tema 5. La presentació oral. Recursos lingüístics per a presentacions orals. Preparació d'intervencions orals. Recursos orals per a la presentació oral. La comunicació no verbal.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 15 | 0,6 | CM10, KM12, SM11, CM10 |
Pràctiques d'aula i seminaris | 33 | 1,32 | CM10, KM12, SM11, CM10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | CM10, KM12, SM11, CM10 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi dels textos i documents, preparació i realització de treballs | 87,5 | 3,5 | CM10, KM12, SM11, CM10 |
La metodologia emprada a les activitats formatives dirigides combina les classes teòriques (per a l'exposició i reflexió a partir dels continguts del curs) amb les activitats pràctiques/seminaris, que requereixen la participació activa de l'alumnat individualment i en grup.
En les activitats formatives de tipus autònom l'alumnat haurà de realitzar la lectura, l'anàlisi i la síntesi de textos i documents de lectura obligatòria, així com preparar i realitzar els treballs pràctics assignats pel professorat.
L'alumnat comptarà amb materials de suport en el Moodle de l'assignatura i amb tutories presencials com a activitats formatives supervisades.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta de seguiment | 10% | 0,5 | 0,02 | CM10, KM12, SM11 |
Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs | 40% | 3,5 | 0,14 | CM10, KM12 |
Treball de comprensió de les lectures obligatòries | 10% | 0,5 | 0,02 | CM10, KM12 |
Treball pràctic d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge escrit | 20% | 1 | 0,04 | CM10, KM12, SM11 |
Treball pràctic d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge oral | 20% | 1,5 | 0,06 | CM10, KM12, SM11 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA:
L'alumnat haurà de realitzar al llarg del curs les següents proves i intervencions:
Les característiques de cadascuna de les pràctiques s'especificaran durant el curs i podran consultar-se en el Moodle.
Per superar l'assignatura, s'hauran de realitzar totes les proves i lliurar-les en el termini fixat. S'ha d'obtenir una nota final igual o superior a 5. Per a calcular la nota final s'aplicaran els percentatges indicats més amunt. Per a aprovar l'assignatura, és necessari que la suma ponderada de totes les activitats d'avaluació sigui, com a mínim, un 5.
Els estudiants que no hagin obtingut un 5 en la suma ponderada de totes les activitats hauran de presentar-se obligatòriament a la recuperació. Totes les proves són recuperables, excepte la carpeta de seguiment. La màxima puntuació que pot aconseguir-se en la recuperació de cada part és 5, però en la nota final figurarà la mitjana obtinguda després d'aplicar els percentatges. El professorat indicarà quines activitats d'avaluació han de recuperar
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Es considerarà "No avaluat" quan l'estudiant només hagi realitzat una de les pràctiques/proves. L'elaboració de més d'una pràctica/prova suposa, doncs, la voluntat de l'estudiant de ser avaluat en l'assignatura i, per tant, la seva presentació a l'avaluació.
Per tenir dret a la revisió extraordinària, l'alumnat ha d'haver realitzat la revisió ordinària.
En cas de segona matrícula, l’alumnat ha de seguir l’avaluació ordinària de l’assignatura.
AVALUACIÓ ÚNICA:
L'alumnat haurà de realitzar les següents proves:
• Pràctiques d'anàlisi i producció de mostres de la llengua escrita (25%).
• Pràctiques d'anàlisi i producció de mostres de la llengua oral (25%).
• Prova de comprensió de les lectures obligatòries (10%).
• Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs (40%).
El dia de les proves teòriques i de l'entrega de les pràctiques s'indicarà al Moodle a principi de curs.
Les condicions per aprovar i revaluar l'assignatura són les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació contínua.
ADVERTIMENTS:
Les faltes d'ortografia, així com els errors a la puntuació, la morfosintaxi i el lèxic es penalitzen amb -0,2 punts cadascuna. Amb més de 15 faltes o errors gramaticals la prova es considerarà suspesa amb un 0 i haurà de repetir-se en la recuperació.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat, ús indegut d'intel·ligència artificial...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Sempre que l'eina d'antiplagi URKUND indiqui més d'un 85% de plagi, la qualificació final d'aquesta activitat serà un 0 i no hi haurà possibilitat de recuperació. Això s'aplicarà a tots els estudiants implicats al plagi.
No requerit.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 52 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 53 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |