Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | FB | 1 |
2500898 Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Aquesta assignatura s'emmarca en el primer curs i en el primer semestre de la titulació.
El seu objectiu primordial és fer veure a l'alumnat què significa ser enginyer/a, més enllà dels coneixements tècnics particulars de cadascuna de les enginyeries existents. La forma de pensar, la forma d'atacar els problemes i la forma d'enfocar treballs i projectes d'un/a enginyer/a són característiques que l'estudiant/a ha de començar a conèixer en els primers cursos per enfrontar-se amb èxit als seus estudis.
L’assignatura és fonamentalment pràctica. Prenent com a base el treball normalment fet en grup, es busca que l’estudiant/a resolgui per primer cop amb l’ajut i la supervisió del professorat una sèrie de temes amb els que s’haurà d’enfrontar a la seva vida professional: lectura d’articles en anglès i en revistes científiques, consulta de l’estat de l’art en un tema, redacció de patents, selecció de fonts d’informació, aplicació de mètodes heurístics a la resolució de problemes, organització d’equips humans, definició precisa dels objectius a afrontar, organització de projectes i propostes, avaluació de riscos, plans de contingència, informes executius, etc.
1. L'Enginyeria. Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Societat. Competències d'un/a enginyer/a.
2. Introducció històrica a l'Enginyeria. Camps d'especialització de l'Enginyeria.
3. La resolució de problemes a l'Enginyeria.
4. Concepte de sistema. Modelització de sistemes.
5. Fonts d'informació. Bases de dades. Fiabilitat.
6. La comunicació a l'Enginyeria.
7. Els estudis d'Enginyeria Electrònica i de Sistemes de Telecomunicació. Sortides Professionals.
8. Solucions als reptes tecnològics del futur. Treball en grup.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 18 | 0,72 | 5, 4 |
Conferències | 4 | 0,16 | 3, 7 |
Seminaris | 13 | 0,52 | 3, 5, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs en grup | 50 | 2 | 1, 3, 2, 7, 6, 12, 11, 13, 14 |
Tutories | 16 | 0,64 | 2, 6, 11, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 37 | 1,48 | 5, 4, 6, 9, 11, 15 |
Realització d'exercicis individuals | 6 | 0,24 | 12, 9, 15 |
La metodologia docent que es segueix a l'assignatura es basa en una sèrie d'activitats formatives que requereixen la presència de l'estudiant a l'aula o al laboratori (activitats dirigides), més una sèrie d'activitats a realitzar en grups de 4-5persones sota la supervisió del professor (activitats supervisades) que han de completar-se necessàriament amb un treball personal per part de l'estudiant (activitats autònomes); tot això amb una orientació eminentment pràctica.
La taula "Activitats formatives" especifica les activitats d' ensenyament/aprenentatge. Les classes magistrals i les conferències s'imparteixen en grups grans, mentre que en els seminaris es treballen els temes exposats en aquestes classes en grups més petits, alhora que es plantegen casos pràctics que els estudiants han de resoldre i lliurar al professor.
Al llarg del curs s'assignen als grups d'estudiants diferents casos pràctics en els que s’ha d’enfrontar a la identificació-resolució de problemes i plantejament de propostes de solució amb dificultat creixent. Recolzats per l'equip docent, els grups d'estudiants han d'analitzar els casos, proposar solucions, preparar un informe i defensar enfront dels seus companys l'anàlisi realitzada i les decisions adoptades. Tant el lliurament d'exercicis en els seminaris com els informes i la defensa dels treballs tenen un pes en l'avaluació final de l'estudiant.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Resolució d'un problema. Informe. | 20% | 2 | 0,08 | 2, 14 |
2. Planificació d'un repte. Informe i presentació oral. | 25% | 2 | 0,08 | 1, 3, 2, 5, 4, 7, 6, 12, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 14 |
3. Resolució d'exercicis. | 15% | 0 | 0 | 5, 4, 12 |
4. Prova de síntesi. | 40% | 2 | 0,08 | 9, 15 |
L'avaluació del grau d'adquisició de les competències per part de l'alumnat es realitza sobre la base de l'activitat desenvolupada en classe (resolució d'exercicis), i dels informes i defenses dels treballs realitzats en grup. Atès que totes aquestes activitats es realitzen en grup, s'ha inclòs una prova de síntesi, amb un pes en la qualificació final del 40%, que permet l'avaluació personal de l'estudiant/a. La prova de síntesi es composa d’una part tipus test i una segona part on ha de respondre sintètica i de forma precisa a algunes preguntes sobre els temes tant teòrics com pràctics desenvolupats en la assignatura.
Les activitats d'avaluació i els seus pesos en la qualificació final s'especifiquen en la taula següent. Per a superar l'assignatura és necessari:
1. Obtindre una qualificació superior a 3 en les activitats 1, 2, 3 i 4.
2. Que el promig ponderat de les qualificacions obtingudes sigui 5.
No presentat: L'estudiant obtindrà una qualificació final de no-presentat si no ha lliurat cap de les activitats d'avaluació 1, 2 i 4.
Revisió d'exàmens i reclamacions: Juntament amb la publicació de les notes finals s'indicaran, en el campus virtual de l'assignatura, les dades en les que l'estudiant/a podrà revisar les proves, comentar la nota amb el professorat i repassar les qualificacions de les diferents activitats d'avaluació. En aquest context es podran fer reclamacions sobre la nota final que seran avaluades pel professor responsable.
Mecanisme de recuperació de l’avaluació de l’assignatura. El mecanisme de recuperació de l'avaluació va lligat a les activitats d'avaluació 1,2 i 4. Donat que l'activitat 3 es un recull de diferents exercissis cadascun d'ells amb un pes inferior al 15% noes considera la recuperació d’aquesta part en el seu conjunt.
Segones (i posteriors) matrícules: L'alumnat que no es matriculin per primera vegada de l'assignatura i que s'hagin presentat a avaluació en edicions anteriors sense haver superat l'assignatura tenen l'opció de presentar-se només a la prova final si i només si en la darrera avaluació van obtenir una qualificació de les activitats 1 i 2 igual o superior a 5. En aquest cas, la qualificació final de l'assignatura serà la qualificació obtinguda en la prova de síntesi, sense tenir en compte cap de les qualificacions obtingudes en edicions anteriors. L'alumne/a haurà de sol·licitar acollir-se a aquesta opció comunicant-lo al professor/a responsable.
[1] Brockman, Jay B. Introduction to engineering: modeling and problem solving. John Wiley & Sons, Inc., 2009.
[2] Wright, Paul H. Introducción a la ingeniería. Tercera edición. Limusa Wiley, 2004.
[3] Gómez-Senent, Eliseo et al. Introducción a la ingeniería. Editorial UPV, 2007.
[4] Grech, Pablo. Introducción a la ingeniería: un enfoque a través del diseño. Prentice Hall, 2001.
[5]. Gómez, Alan G et al. Engineering your future: a project-based introduction to engineering. Great Lakes Press, Inc., 2006.
Ofimàtica.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 331 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 332 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 351 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 315 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 316 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 317 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 318 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 319 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 33 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 35 | Català | primer quadrimestre | tarda |