Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Objectius de coneixements
L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que al final d’aquest segon curs és capaç de fer el següent:
1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.
2. Entendre parlants nadius quan s’adrecin directament a ells/elles i poder mantenir una conversa sobre temes d’interès mutu.
3. Entendre una conversa entre parlants nadius i extreure’n els punts més importants.
4. Entendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes i sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.
5. Conèixer els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, deixis, connectors i conjuncions, registre adequat, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).
6. Fer un resum de textos, extraient-ne els punts mes significatius.
7. Entendre i utilitzar els diferents tipus de registre lingüístic.
8. Utilitzar l’anglès com a llengua vehicular a classe.
Objectius d’habilitats
En acabar el programa de quatre cursos d’anglès, els/les alumnes han d’haver aconseguit el següent:
Per la mateixa naturalesa del procés d’aprenentatge d’una llengua, en el qual totes les destreses i les habilitats estan contínuament relacionades, els continguts enumerats a continuació es treballen de manera connectada. Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques, continguts gramaticals i continguts lèxics.
Funcions linguístiques
Les activitats comunicatives enumerades a continuació tenen funcions linguístiques de caràcter general i també específicques dins el camp de la direcció hotelera.
1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.
2. Utilitzar i entendre el vocabulari especialitzat de recepció, reserves, formes de pagament i el llenguatge d'entrades i sortides.
3. Donar informació sobre la disponibilitat de places d'allotjament i descriure les seves instal·lacions i equipaments.
4. Atendre el telèfon en anglès (passar trucades d’un departament a l’altre d’un establiment hoteler, facilitar informació sobre preus i disponibilitat, fer reserves).
5. Escriure textos (cartes, emails i fax) relacionats amb la seva especialització (confirmacions, invitacions, etc.).
6. Redactar un informe o projecte sobre un establiment hoteler i presentar-lo oralment en anglès davant d’una audiència.
7. Actualitzar el currículum vitae i escriure una carta o correu electrònic de presentació.
8. Escriure sense cometre errors bàsics de organització de text, ortografia i puntuació.
9. Realitzar els canvis pertinents a les típiques cartes model existents a les empreses hoteleres (plantilles).
10. Portar a terme les funcions lingüístiques pròpies d'aquest nivell:
a) Formular i respondre a peticions amb un registre adequat
b) Demanar i donar consell
c) Donar opinions
d) Respondre adequadament a queixes (demanar disculpes)
e) Oferir-se a fer alguna cosa
f) Suggerir solucions, acceptar o refusar un suggeriment
g) Explicar en què consisteix una activitat o excursió determinada
h) Contestar preguntes sobre llocs d’interès turístic i explicar com arribar-hi
i) Formular prediccions sobre esdeveniments futurs.
j) Expressar certesa.
k) Expressar penediment.
11. Comprendre les diferències estilístiques entre cartes formals, semi formals i informals, fax, correus electrònics i comunicacions internes.
12. Expressar-se sobre temes d’àmbit ecològic.
13. Traduir el contingut de l’oferta gastronòmica per escrit i per via oral del català i/o castellà a l’anglès.
Continguts gramaticals
L’estudiant ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada a cada situació comunicativa els continguts gramaticals següents:
Continguts lèxics
Els continguts lèxics s’emmarquen, bàsicament,dins els camps següents: medi ambient, recepció d’hotel, aeroports, centraleta de cadenes hoteleres, manteniment i llocs d’interès turístic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 60 | 2,4 | 2, 7, 6, 4, 1, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2,5 | 0,1 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Dossier i Projecte | 81 | 3,24 | 8, 2, 3, 7, 6, 5, 4, 1, 10 |
Idioma d'impartició: anglès
A les classes es fa servir una versió modificada del mètode comunicatiu; es treballa mitjançant la realització de tasques comunicatives en petits grups, amb un equilibri entre l’aprenentatge d’estructures gramaticals i el de funcions lingüístiques, i es presta una atenció equitativa a les quatre destreses lingüístiques, sense oblidar les peculiaritats d’un curs d’idiomes dissenyat per a alumnes de direcció hotelera.
Les activitats a l’aula inclouen debats, lectura d’articles del sector i d’interès general, exercicis de gramàtica i vocabulari, exercicis de comprensió oral, lectura de fulls de concordança (mètode basat en la lingüística del corpus), tasques d’escriptura, aprenentatge cooperatiu. treball en parelles (closed pairs), aprenentatge per descobriment i jocs de rol. Els dies previs a cada sessió presencial és obligatori consultar el Campus Virtual (l’apartat de Notícies seguit per Enllaços o Materials) per fer lectures prèvies d’articles sobre el sector o d’interès general i així contribuir oralment als debats a l’aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dossier | 20% | 0 | 0 | 8, 2, 3, 7, 6, 5, 4, 1, 10 |
Projecte | 20% | 1 | 0,04 | 8, 2, 3, 7, 6, 5, 4, 1, 10, 9 |
Prova primer semestre | 20% | 2,5 | 0,1 | 2, 7, 6, 4, 10 |
Prova segon semestre | 40% | 3 | 0,12 | 7, 6, 4, 10 |
Convocatòria d’avaluació continuada
1. Projecte. Es prepara durant el curs en petits grups i es presenta davant de la classe.
2. Dossier. Activitats que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.
A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Redaccions
Fitxes de lectura
Activitats de transformació
Miniproves
Fitxes d’autoavaluació
Recerca d’informació
Producció de documents
Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
3. Prova primer semestre. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
4. Prova segon semestre
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Convocatòria d’examen final
Si l’alumnat no ha aprovat l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les quatre destreses. Cal obtenir una nota mínima del 50 % en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 60% per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.
Sistema d’Avaluació Única
L'avaluació única per aprovar el curs es basa en la realització d'un examen final de les quatre destreses lingüístiques. Es realitza el mateix dia i hora que l’examen final.
Per aprovar l'examen final i superar l’assignatura es requereix el següent:
Tenir com a mínim el 50% dels punts en cada part de l'examen.
Tenir, en la suma de les parts, com a mínim el 60% dels punts.
Reavaluació quan s’opta per l’avaluació única
La reavaluació, quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat: és a dir, per poder presentar-s’hi, és necessari obtenir com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències que consten en l'avaluació única.
Canvi de data de la prova
L'alumnat que no pot assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
En cap cas es permet que l’alumnat de la convocatòria d’avaluació continuada que hagi superat l’assignatura es presenti a la convocatòria d’examen final per apujar nota.
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Llibres:
Redston, Chris. i Cunningham, Gillie. (2013). Face2Face (Upper Intermediate Student’s Book Second Edition), Cambridge: Cambridge University Press.
Stott, Trish. i Pohl, Alison. (2010). Highly Recommended 2 (Student’s Book), Oxford: Oxford University Press.
Strutt, Peter. (2003). English For International Tourism (Intermediate Students’ Book), Harlow: Longman.
Wood, Neil. (2003). Tourism and Catering Workshop, Oxford: Oxford University Press.
Harding, Keith. i Henderson, Paul. (1992). High Season (English for the Hotel and Tourist Industry), Oxford: Oxford University Press.
Nota important: l’alumnat ha de comprar, obligatòriament, el primer llibre.
Pàgines web de referència:
http://news.bbc.co.uk/
http://wikitravel.org/en
www.thefreedictionary.com
http://diccionario.reverso.net/
www.tripadvisor.com
www.breakingnewsenglish.com
No n'hi ha
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | anual | matí-mixt |