Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per cursar l'assignatura.
L’assignatura pretén situar als alumnes de primer curs del Grau en Direcció Hotelera en el món del turisme, concretament introduir l’activitat de les diferents empreses turístiques existents al sector.
L’alumne estudiarà el funcionament de les empreses proveïdores de bens i serveis turístics (empreses de transport turístic, companyies asseguradores, guies turístics, etc,.) així com el funcionament de les empreses d’intermediació i l’organització de les estructures bàsiques departamentals i de RRHH de l’empresa hotelera, aprofundint en els sistemes organitzatius, de funcionament genèric i de factor humà, dels diferents departaments que formen l’àrea d’allotjament d’un hotel (recepció, consergeria, pisos i serveis tècnics), i les relacions interdepartamentals entre ells.
Per tant, aquesta assignatura es divideix en dos parts diferenciades i complementaries:
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
I PART: Empreses proveïdores de serveis turístics (24 hores)
Tema 1.- La naturalesa del mercat turístic.
Tema 2.- Les empreses turístiques i els professionals independents.
Tema 3.- Les empreses d’intermediació i el seu paper en la comercialització dels productes turístics.
Tema 4.- Les fonts d’informació i la documentació en les empreses d'intermediació. Els catàlegs de viatge.
II PART: Hotels (32 hores)
Tema 1.- Introducció a la indústria hotelera: generalitats i reglamentació
Tema 2.- Tipus d’allotjaments turístics
Tema 3.- L’Organigrama d’empresa hotelera departamental / personal
Tema 4.- El departament de recepció: organització i funcions. Personal, documentació i subdepartaments.
Tema 5.- La consergeria: organització i funcions. Personal, documentació. Relacions amb els informadors turístics, transferistes i animadors.
Tema 6.- El departament de pisos: organització i funcions. La governanta i la cambrera de pisos. Bugaderia i llenceria.
Tema 7.- El departament de serveis tècnics: organització, funcions i personal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 1, 4, 2, 3, 10, 9, 11, 7, 12, 6 |
Resolució de problemes | 15 | 0,6 | 1, 4, 2, 3, 5, 10, 9, 11, 8, 7, 12, 13, 6, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 20 | 0,8 | 1, 4, 2, 3, 5, 10, 9, 11, 8, 7, 12, 13, 6, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 12 | 0,48 | 1, 4, 3, 5, 10, 9, 11, 8, 7, 13, 14 |
Estudi | 43 | 1,72 | 1, 4, 2, 3, 10, 9, 11, 8, 7, 12, 13, 6 |
Idioma d’impartició : Castellà
L’assignatura funciona en base a dues metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Sessions de classes magistrals:Exposició del contingut teòric del programa de forma clara, sistemàtica i organitzada per part dels professors (els alumnes tindran al Campus Virtual de l’Autònoma Interactiva les transparències bàsiques dels temes). Es fomentarà, en tot moment, la participació de l’alumnat a l’aula; es valoraran les seves aportacions, reflexions, i dubtes.
b) Sessions de classes pràctiques:A les sessions de classes pràctiques els professors proposaran una sèrie d’activitats pràctiques al llarg del curs sobre els temes teòrics tractats a les sessions magistrals. Els alumnes hauran de llegir alguna documentació proposada pel professorat i hauran de fer alguna pràctica associada a la lectura (Comentari i comprensió del text). Els alumnes també resoldran diversos problemes relacionats amb l’operativa de les empreses turístiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen part hotels | 36% de la nota final | 1 | 0,04 | 1, 4, 2, 5, 10, 9, 11, 8, 7, 12, 6 |
Examen part proveïdors turístics | 24% de la nota final | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 7, 12, 13 |
Treball part hotels | 24% de la nota final | 9 | 0,36 | 1, 4, 2, 5, 10, 9, 11, 8, 7, 12, 13, 6, 14 |
Treball part proveïdors turístics | 16% de la nota final | 4 | 0,16 | 2, 3, 5, 9, 11, 8, 7, 12, 13, 14 |
TRES OPCIONS D'AVALUACIÓ
A ) AVALUACIÓ CONTINUA I PROVA D’AVALUACIÓ FINAL:
L’avaluació continua es configura de la forma següent:
Part empreses proveïdores de serveis turístics:
a) Realització d’una prova d’avaluació final, que valdrà un 24% de la nota final i que inclourà la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) Realització d’un treball que es presentarà a classe, que valdrà un 16% de la nota final. Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
Part hotels:
a) Realització d’una prova d’avaluació final, que valdrà un 36% de la nota finali que inclourà la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) Realització d’un treball amb tutories de seguiment, que valdrà un 24% de la nota final. Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
El sistema d’avaluació s’organitza en presentació setmanal d’activitats autònomes, pràctiques, comprensió detextos individuals, treballs de grup i/o individuals, més una prova d’avaluació final d’interrelació i comprensió dels temes i conceptes treballats.
Els alumnes que no superin l’assignatura, mitjançant l’avaluació contínua, passaran a ser avaluats pel sistema d’avaluació única, no tenint en compte cap de les notes obtingudes
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un únic tipus d’examen final, no havent diferencia entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l’avaluació continua i aquells que no l’hagin seguit.
C) RE-AVALUACIÓ
Només alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 comanota final.
Modalitat d’examen a definir pel professorat de l’assignatura.
-------------------------------------------------------------------
CONDICIÓ SINE QUA NONPER A OBTENIR L’ACREDITACIÓ DE L’ASSIGNATURA: donat que l’assignatura te dues parts ”Hotels”(60% del global de l’assignatura) i “Empreses turístiques i professionals independents del turisme”(40% del global de l’assignatura), per poder fer promig en la nota final, caldrà obtenir una qualificació mínima d’un 4 sobre 10.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Bayón Mariné, F. i Martín Rojo, I. (2004): Operaciones y Procesos de producción en el sector turístico, Madrid: Editorial Síntesis. (Temes 13 i 14).
Cerra, Javier ; Dorado, José A. ; Estepa, Diego ; Garcia, Pedro E. (1.997): “Gestión de Producción de Alojamientos Turísticos”– Col·lecció "Gestión Turística" ; Ed. Síntesis; 552 pàgines.
Dorado, José Antonio (1.996): “Organización y Control de Empresas en Hostelería y Turismo”; – Col·lecció "Ciclos Formativos FP Grado Superior Hostelería" ; Ed. Síntesis; 252 pàgines.
Dorado, José Antonio ; Cerra, Javier (1.996): “Manual de Recepción y Atención al Cliente”– Col·lecció "Ciclos Formativos FP Grado Superior Hostelería" ; Ed. Síntesis; 316 pàgines.
Jiménez Garay, Mª Isabel (2.000): “Regiduría de Pisos"; Ed. Paraninfo; 131 pàgines.
López García, Socorro (2.003): “Recepción y Atención al Cliente"; Ed. Paraninfo; 183 pàgines.
López Collado, Asunción (1.998):“La Gobernanta"; Ed. Paraninfo; 374 pàgines.
Milio Balanzá, Isabel (2.000): “Organización y Control del Alojamiento”; Ed. Paraninfo; 178 pàgines.
Olmos Juárez, L. i García Cebrián, R. (2016): Estructura del mercado turistico, Madrid: Ediciones Paraninfo.
Altre material de suport en format digital i enllaços a pàgines web s’ofereixen al Campus Virtual.
Cap.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |