Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502442 Medicina | OT | 5 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits, si be és altament recomanable haver superat les assignatures de Radiologia Clínicai Fisiopatologia i Semiologia Clínica
L'estudiant adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades que pugui tenir accés per raó dels aprenentatges als serveis assistencials. També en mantenir una actitud d'ètica professional en totes les seves accions.
Un cop assolit el coneixement bàsic de diagnòstic per la imatge, aquesta assignatura optativa pretén aprofundir en el diagnòstic per la imatge i desenvolupar el coneixements per la resolució davant casos-problema.
L’assignatura proporciona al alumne coneixements i metodologia per:
- realitzar un correcte diagnòstic per la imatge
- establir un diagnòstic diferencial adient avançat
- realitzar una correcte pressa de decisions en els algoritme diagnòstic dels processos clínics més significatius en diversos òrgans i sistemes.
Es potencia mitjançant presentacions orals les qualitats comunicatives dels estudiants.
A. Seminaris
15 sessions d'una hora de les diferents temes en les diferents àrees anatòmiques.
B. Pràctiques clíniques assistencials
15 h de pràctiques clíniques assistencials a les unitats de diagnòstic per la imatge.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES ASSISTENCIALS (PCAh) | 15 | 0,6 | 2, 6, 10 |
SEMINARIS (SEM) | 15 | 0,6 | 2, 4, 3, 6, 7, 8, 1 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL | 15 | 0,6 | 2, 4, 3, 6, 7, 8, 10, 1 |
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 26,25 | 1,05 | 2, 10 |
Equip docent
Ricard Pérez Andrés
rperez.germanstrias@gencat.cat
Responsable UDHSP
Albert Flotats Giralt
Responsable UDHV
Xavier Serres Créixams
Responsable UDGTiP
Ricard Pérez Andrés
rperez.germanstrias@gencat.cat
Responsables UDHPT
Bernà Roqueta, Luis
S'estableix un màxim de 25 alumnes per curs.
A les pràctiques clíniques assistencials s’establirà una metodologia definida de la lectura d'imatges en les diferents àrees anatòmiques.
Als seminaris es formaran grup de 2-3 alumnes, a qui se’ls pot demanar que preparin una presentació oral d’un cas problema clínic-radiològic prèviament subministrat, deixant un temps per comentaris i preguntes.
La docència serà presencial. Excepcionalment i segons criteri del professorat responsable, els recursos disponibles i la situació sanitària de cada moment a les diferents Unitats Docents, part dels continguts corresponents a les pràctiques i seminaris podran ser impartits de forma virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perala complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe i seminaris | 50% | 2,75 | 0,11 | 2, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 1 |
Entrega d'informes / treball escrit / defensa oral de treballs | 50% | 1 | 0,04 | 2, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 1 |
Ponderació de l’avaluació de les competències assolides:
Presentació oral. Es valorarà el contingut, la recerca realitzada, la qualitat de la
presentació, el treball en grup realitzat i coneixements assolits.
Participació en seminaris/pràctiques. Es valorarà l’assistència, actitud i participació en las sessions.
S’estableix un mínim d'assistència en les activitats formatives dirigides del 90%.
Qualificació final. S'aprovarà l'assignatura amb una nota igual o superior a 5.0 sobre 10. Qualificació
qualitativa: suspens, aprovat, notable, excel·lent, MH.
Sistema de revisió del treball. La revisió de la puntuació del treball es farà en forma individual amb l'alumne.
Quan es publiquin les notes provisionals, s'indicarà l'horari i lloc on es durà a terme la revisió.
Els estudiants que no realitzin les proves d'avaluació seran considerats com no
avaluables, exhaurint els drets a la matrícula de l'assignatura.
Es programarà una prova de recuperació amb un format a determinar pels estudiants que no superin
l'assignatura.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Radiologia Esencial. Sociedad Española de Radiología Médica. Ed. Panamericana. 2ª edición (2013).
A cada tema específic es donarà una bibliografia bàsica consistent en 2-3 cites actualitzades.
No es necessari programes especifics
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.