Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura cal demostrar un domini de la llengua anglesa equivalent al nivell. Aquest és un requisit per a totes les assignatures dins de l'especialitat (menció) en la didàctica de la llengua estrangera. L'alumnat de 3r acreditaran aquest requisit en la data indicada a la pàgina web de la Facultat d'Educació per poder cursar qualsevol assignatura de l'especialitat en el quart curs, inclosa aquesta. Els estudiants que cursin aquesta assignatura com a optativa, però no estiguin matriculats a l'especialitat (menció) també necessiten documentar un nivell de C1 en anglès per poder matricular-se. Més consultes es poden fer a l'oficina de gestió acadèmica de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB.
Objectius
Aquest curs té com a objectiu presentar als docents en formació la teoria fonamental, els aspectes essencials i les estratègies d'ensenyament relacionades amb els contextos de l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE).
A través d'aquesta assignatura, l'alumnat aprendrà a aplicar les bases teòriques d'AICLE per seleccionar, adaptar i/o dissenyar materials i activitats apropiats per a un curs AICLE que compleixi els requisits dels plans d'estudis oficials. Això inclou:
Els i les docents en formació també aprendran sobre estratègies d'ensenyament que són òptimes per a la implementació d'AICLE.
Continguts:
• Antecedents teòrics dels enfocaments AICLE.
• Comunicació eficaç a l'aula de llengües estrangeres: discurs oral, escrit i audiovisual.
• Estratègies didàctiques adequades per a la implementació AICLE.
• Disseny, adaptació i avaluació de materials i activitats AICLE.
• Atenció a la diversitat, perspectiva de gènere i educació inclusiva.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 55 | 2,2 | 1, 2, 7, 8, 9, 17, 22, 23, 24, 28, 29, 32, 39, 40, 45, 51, 52 |
Tipus: Supervisades | |||
Desenvolupament de materials i presentacions | 55 | 2,2 | 2, 7, 9, 24, 28, 39, 40, 45, 51 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 40 | 1,6 | 1, 2, 7, 8, 9, 17, 22, 24, 28, 32, 39, 45, 51 |
Aquesta assignatura segueix un enfocament AICLE, és a dir, té un doble enfocament al contingut pedagògic i al desenvolupament de la llengua. Les classes presencials combinen classes magistrals amb discussions en grups, tallers, debats, presentacions i d'altres activitats participatives. Se suposa que els alumnes són capaços de ser autònoms i compleixen amb les activitats, tasques i lectures assignades fora de classe de manera autodirigida per després poder demostrar la seva comprensió i aplicació dels conceptes a la classe presencial amb els seus companys/es i professors/es.
La llengua meta (anglès) és l'idioma vehicular a totes les classes, encara que es poden utilitzar lectures i audiovisuals en altres llengües. Es garantirà ús no discriminatori de la llengua i les pràctiques inclusives; així com tenir en compte la perspectiva de gènere.
Els estudiants treballaran en col·laboració per elaborar i presentar productes finals que mostrin la seva comprensió de l'enfocament AICLE. Presentacions i mostres d'haver aconseguit comprensió profunda dels continguts seran en format de conferència amb una audiència de col·legues, professors i altres agents educatius, si s'escau (consulteu l'avaluació per a més detalls).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Aprenentatge dirigit pel professor i treball en grup. Creació d'un projecte AICLE (planificació i creació de material dodàctic) | 30% | 0 | 0 | 7, 8, 9, 16, 17, 23, 24, 29, 33, 38, 39, 40, 45, 51, 52 |
Avaluació de la participació, de la feina feta i de les competències assolides. | 5% | 0 | 0 | 7, 9, 20, 24, 39, 41, 45, 46 |
Avaluació individual: Examen. Demostració de coneixement crític (teòric i aplicat) dels continguts abordats a l'assignatura. | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 9, 14, 17, 22, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 35, 39, 40, 45, 47, 49 |
Avaluació individual: Lectura, participació en activitats i treballs programats, etc. | 30% | 0 | 0 | 1, 5, 10, 11, 15, 17, 18, 20, 34, 43, 44, 45, 47, 48 |
Materials CLIL. Planificació en equip i presentació de materials AICLE. | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 8, 9, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 29, 31, 32, 33, 36, 37, 38, 39, 40, 42, 45, 48, 50, 51, 52 |
Avaluació Continuada
L'avaluació continuada es divideix en aquests percentatges:
- Avaluació individual 50%:
Examen; competència lingüística en llengua meta (20%) (19 de desembre de 2024).
Aprenentatge autodirigit (Comentari de lectura (17 octubre*) i vídeo anàlisi (28 novembre). (30%)
- Aprenentatge dirigit pel professor i activitats grupals (creació, autoavaluació i coavaluació d'una proposta de projecte AICLE: programació amb activitats i materials didàctics) (9 i 12 desembre). (30%)
- Presentació, auto-avaluació i coavaluació final de grup i/o parella (9 i 12 desembre). (15%)
- Evaluación de la participació, treball realitzat i de les competències adquirides mitjançant reflexió. (20 desembre). (5%)
L'avaluació de l'assignatura abasta el desenvolupament de les competències bàsiques identificades per al mòdul i, per tant, inclou l'avaluació continuada de les activitats establertes juntament amb la consideració de la participació, el pensament crític i l'actitud dels estudiants al llarg del curs.
Instruments per a l'avaluació:
- Participació en activitats programades i finalització de les tasques dins dels terminis establerts*. Avaluat a través de coavaluació, autoavaluació i retorn i avaluació per part del/la docent d'acord amb les mitjanes aconseguides a través de rúbriques recopilades, comentaris qualitatius i llistes de verificació (checklists).
- Producte final (projecte AICLE) i presentació d’aquest avaluat a través de coavaluació, autoavaluació i retorn i avaluació per part del/la docent d'acord amb els descriptors descrits en una rúbrica acompanyada amb una llista de verificació (checklist).
- Examen individual amb rúbrica facilitada el dia de l'examen: 19 de desembre de 2024
*Restem 1 punt per dia de retard per tasques lliurades després dels terminis. No es proporcionaran comentaris sobre tasques lliurades després dels terminis.
Atesa la importància de la participació i de la practicitat de l'assignatura, el 80% d’assistència és obligatòria per poder fer l’avaluació continuada. En cas contrari, la qualificació final serà de 'no avaluable’. Els justificants que algunes vegades es presenten en cas d’absència serveixen únicament per explicar l’absència, en cap cas són un eximent de la presencialitat. Si algú no pot complir el percentatge de presencialitat establert o no es pot acollir a l'avaluació continuada, caldrà que es presenti a la recuperació, sempre i quan hagi presentat el 66% de les activitats d’avaluació prèviament.
Arribar tard o marxar abans de la classe/activitat pot afectar el percentatge d'assistència.
Requisits per aprovar l'assignatura (cal aprovar tots els components):
Assistència al 80% de les sessions;
Completar activitats programades, autodirigides i/a classe;
Complir els terminis i criteris per a la presentació de materials;
Demostrar competència comunicativa adequada a la llengua meta;
Informació addicional sobre les presentacions finals dels materials CLIL:
Es presentaran els productes finals en format de conferència al final del curs. Aquests materials representaran lliçons AICLE/mini-unitats/caixes d'aprenentatge/mini-cicles de lliçons/plans d'emergència per a professors suplents, etc. Els materials seran contextualitzats en una situació autèntica i inclouran coneixements, habilitats i competències integrades de llenguatge i de contingut. A més, tindran en compte l’atenció a la diversitat, la perspectiva de gènere i l’educació inclusiva.
NOTA: Considerant la naturalesa del curs (especialització en didàctica d'anglès com a llengua estrangera), es farà una qualificació individual separada per a la competència comunicativa a la llengua d'instrucció (anglès). Els alumnes que no superin aquesta avaluació no aprovaran l'assignatura. Aquesta nota es calcula progressivament mitjançant rúbriques d'avaluació i d'acord amb les activitats requerides (escrites i orals).
Avaluació Única:
L'alumnat pot optar a una avaluació única que cal demanar oficialment.
En aquest cas, la presencialitat és imprescindible per a l’avaluació en el percentatge anteriorment establert (80%). Si algú no el compleix,pot presentar-se a la convocatòria de recuperació, sempre i quan hagi presentat el 66% de les activitats d’avaluació prèviament.
Si es compleix amb la presencialitat, ha de presentar totes les activitats del curs, proposades a la avaluació continuada, el dia de l’examen final. (19 de desembre de 2024).
El sistema de recuperació de l'alumnat que opti a l'avaluació única és el mateix que en el cas de l’avaluació continuada descrita més avall i que tindrà lloc el 27 de gener de 2025.
Informació addicional sobre les presentacions finals dels materials CLIL:
Es presentaran els productes finals en format de conferència al final del curs. Aquests materials representaran lliçons AICLE/mini-unitats/caixes d'aprenentatge/mini-cicles de lliçons/plans d'emergència per a professors suplents, etc. Els materials seran contextualitzats en una situació autèntica i inclouran coneixements, habilitats i competències integrades de llenguatge i de contingut. A més, tindran en compte l’atenció a la diversitat, la perspectiva de gènere i l’educació inclusiva.
Recuperació:
Tot l'alumnat només pot optar a la fase de recuperació sempre i quan hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts (66%) de la qualificació total de l'assignatura.
La recuperació tindrà lloc el 27 de gener de 2025.
La recuperació constarà d’una prova escrita i d’una prova oral, ambdues relacionades amb els continguts presentats a l’assignatura. La durada de la prova serà de 3 hores.
La nota més alta que es pot obtenir a la recuperació és un 5/10.
Informació important:
Copiar i fer plagi és robatori intel·lectual i, per tant, constitueix un delicte que serà sancionat amb un suspès a tot el bloc/l'activitat on s'hagi produït el plagi. En cas de copiar entre dos alumnes, la sanció s'aplica a tots dos alumnes. Casos de reincidència resultaran en un suspès per a tot el curs. Cal tenir en compte que el plagi és reproduir tot o una part del treball d'un altre sense les referències adequades. Per definició, "plagi" és l'ús de materials elaborats per part d'un autor com si fos la seva pròpia obra, sense citar-ne les fonts, sigui en paper o en format digital. Si necessites més informació sobre allò que constitueix plagi pots consultar aquesta pàgina web.
És per tot això que, a més, els projectes i materials presentats hauran de ser de creació pròpia. Si s’utilitzen recursos creats per altres com ara vídeos, textos i/o imatges, entre d’altres, com a part del material didàctic dels projectes, aquests hauran d’estar degudament referenciats a la part de la bibliografia/webgrafia.
Bibliografia
Bibliografia recomanada (moltes de les referències d'aquesta llista són útils per al treball autònom). Es facilitarà bibliografia específica d'algunes activitats a l'inici o durant el curs. Gràcies a les ràpides actualitzacions de les pàgines web, es proporcionarà una llista addicional d'enllaços al començament del curs.
Recursos digitals
Farem servir i explorarem eines digitals que poden donar suport als enfocaments AICLE per a l'aprenentatge de llengües (e.g. Canva, Kahoot, Genially, Padlet, processadors en línia). No s'espera que els estudiants estiguin familiaritzats amb totes les eines i aplicacions presentades a la classe, però han d'estar oberts a aprendre a fer-les servir.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 90 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |