Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500261 Pedagogia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver aprovat les assignatures Educació i Contextos Educatius -1er-, Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes -2n-
L’assignatura pretén desenvolupar les competències necessàries per a la intervenció pedagògica en contextos organitzatius i laborals. Així es pretén desenvolupar en l'estudiantat les competències bàsiques per a analitzar, gestionar i avaluar els processos educatius en els contextos laborals, i en concret per a realitzar les funcions pròpies del/la professional de la formació inicial i continua.
Els objectius de l’assignatura son:
-Identificar el context laboral actual i les tipologies d’organitzacions que l’integren.
-Analitzar les polítiques internacionals i nacionals sobre formació i treball
-Dissenyar processos formatius per a diversos contextos laborals.
- Seleccionar la modalitat formativa més adient per a situacions laborals concretes.
-Valorar el rol del/la professional de la formació en els diversos contextos laborals
Aquesta assignatura és una de les bases fonamentadores de la menció "Gestió de la formació i d'institucions socioeducatives" que es pot cursar a 4rt curs.
1. La formació a les organitzacions avui
2. Les polítiques i els organismes de formació a les organitzacions
3. Les organitzacions i el desenvolupament dels RRHH
4. Planificació de la formació a les organitzacions
5. Contextos de la formació: la formació en diferents tipus d’organització
6. Models de formació a les organitzacions
7. El pedagog-a com a professional de la formació a les organitzacions
1. La formació a les organitzacions avui Mercat de treball en un context globalitzat Delimitació conceptual de la formació inicial i continua a les organitzacions Les organitzacions: estructura, departaments i funcions
2. Les polítiques i els organismes de formació a les organitzacions Marc legal de la formació a les organitzacions Política europea de formació per al treball Fundación para la Formación en el Empleo Consorci per a la Formació Continua aCatalunya –CONFORCAT-
|
3. Planificació de la formació a les organitzacions
Anàlisi de necessitats formatives
Plans de formació
Eficàcia i resultats de la formació
Processos de qualitat a les organitzacions i formació
4. Contextos de la formació: la formació en diferents tipus d’organització L’empresa (sectors de construcció, finances, assegurances, gremis i associacions professionals, ....) L’administració pública (professorat, professionals de la salut, Escoles d’Administració Pública) Els sindicats Les consultories de formació
5. Models de formació a les organitzacions |
Característiques generals del models i de les estratègies de formació
Models en funció dels destinataris (personal de base, tècnics, directius - coaching, mentoring...-)
Models en funció de l’estratègia de l’ organització (formació d’acollida, per a la promoció, universitats corporatives)
Models en funció dels espais de formació (formació en el lloc de treball, a l’aula, on-line, out-door-training, ...)
6. El pedagog com a professional de la formació a les organitzacions Les funcions del professional de la formació La formació inicial i contínua del pedagog
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 30 | 1,2 | 4, 5, 8, 10, 18 |
Presencial en seminari | 15 | 0,6 | 7, 8, 10, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades i tutories | 30 | 1,2 | 4, 5, 7, 8, 10, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 4, 5, 8, 10, 16 |
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiantat i sota aquesta premissa s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació:
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Resultats Aprenentatge |
Presencial en gran grup |
30 |
Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l’exposició dels principals continguts a través d’una participació oberta i activa per part de l'estudiantat. Malgrat ser una tipologia d’activitat on el protagonisme recau en la figura docent, es fomentarà la participació activa de l’alumnat, compartint els aprenentatges que s’estan assolint |
G4.6,EP4.2, EP13.5, EP16.1, EP19.6, EP19.4, TF9.2 |
Seminaris |
15 |
Espais de treball en grup reduïts (25 persones aprox.) supervisat pel professorat on s’aprofundeix en els continguts i temàtiques treballades en el gran grup. Les activitats a realitzar seran anàlisi de documents, interpretació d’informes i dades, resolució decasos o activitats pràctiques de disseny i aplicació de tècniques de formació |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentacions | 10% | 0 | 0 | 7, 10 |
Prova teòrica | 50% | 0 | 0 | 4, 5, 8, 10, 18 |
Treballs grupals | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
AVALUACIÓ CONTINUA
L’avaluació continua de l’assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella que hi ha a continuació. Les activitats d’avaluació s’organitzen en blocs, que es vinculen a les activitats formatives: el bloc 1 avalua les activitats presencials, i el bloc 2 avalua els seminaris.
|
Activitat d’Avaluació
|
% de la nota |
Resultats Aprenentatge |
BLOC 1 |
Prova individual |
50% |
G4.6,EP4.2, EP13.5, EP16.1, EP19.6, EP19.4, TF9.2 |
BLOC 2 |
Entre 2 i 3 treballs grupals de caire aplicatiu que es van elaborant al llarg del curs acadèmic, en relació a les principals temàtiques de l’assignatura; exemples: - Anàlisi de la política de formació a d'una organització - Disseny d’una acció formativa - Resolució d’un cas sobre models i estratègies de formació - Anàlisi del rol del / la pedagog-a a les organitzacions Presentacions: 10% |
40% |
G1, G2, G3, G4 EP4.2, EP13.5, EP16.1, EP19.6,EP19.4,TF3.1, TF9.1, TF9.2
|
El plagi és motiu de no superació de l'activitat avaluativa.
Les notes es retornaràn en un període aproximat de 3 setmanes.
Per poder superar l’assignatura s’han d’aprovar amb un 5 cadascun dels dos blocs d’activitats avaluatives de que consta l’assignatura.
En el cas de l'estudiantat que ha seguit adequadament tota l’assignatura, la no superació del bloc 1 podrà donar lloc a una prova de recuperació al finalitzar l’assignatura.
Les notes de les activitats del segon bloc es poden compensar entre elles, a partir del 4. És a dir si es treu un 4, un 6 i un 5 en les activitats del bloc 2 es podrà considerar que el bloc queda aprovat. L’estudiantat rebrà feedback sobre la realització de les activitats del 2n bloc i, en cas que l’aprenentatge assolit sigui insuficient, el professorat l'indicarà si pot millorar-lo dins d’un període de temps delimitat. Els treballs grupals s’exposaran a classe, fet que també serà objecte d’avaluació.
La prova individual es realitza el 20 de gener de 2025. El 3 de febrer de 2025 es farà la recuperació.
AVALUACIÓ ÚNICA
Prova individual teórico-pràctica, escrita i oral.
Pes de la nota:prova escrita 50%, prova oral 50%
Recuperació: s'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continua, afegint una part oral a la prova
La prova individual es realitza el 20 de gener de 2025. El 3 de febrer de 2025 es farà la recuperació.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continua.
CONSIDERACIONS GENERALS
Per aprovar aquesta assignatura cal, com a requisit, mostrar una actitud compatible amb la professió educativa. També cal que l'estudiantat mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Enllaços web:
http://www.fundaciontripartita.org/s
http://www20.gencat.cat/portal/site/empresaiocupacio/
http://www.conforcat.cat/principal.asp
http://ec.europa.eu/education/llp/doc1943_en.htm
http://www.trainersineurope.org/
No és necessari cap programari
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |