Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat:
És necessari tenir coneixements de llenguatge audiovisual i de la història del cinema.
L'assignatura té per objecte introduir l'alumnat en els coneixements de les diferents tasques que el director cinematogràfic ha de complir a l'hora de dur a terme el seu projecte cinematogràfic. És a dir, es trataran alguns processos en funció de les mancances prèvies des de l'escriptura del guió fins a la postproducció, passant per la preparació del rodatge, la planificació de les seqüències, especialment la direcció d'actors, el rodatge pròpiament dit i l'edició. El segon objectiu consisteix en l'anàlisi crítica de les solucions estilístiques exemplars, emprades per reconeguts exponents de l'art cinematogràfic. Finalment, l'assignatura es proposa relacionar i aplicar les reflexions conceptuals i pragmàtiques en l'elaboració i realització d’un producte cinematogràfic concret.
1. La noció de direcció de cinema
2. La direcció d'actors
3. El guió des de la perspectiva de la direcció
4. La preparació del rodatge o preproducció
5. El rodatge, tècniques i estratègies
6. La figura del director
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 15 | 0,6 | |
Pràctica Laboratori | 22,5 | 0,9 | |
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Creació audiovisual | 82,5 | 3,3 |
L'assignatura s’organitza alternant classes magistrals (on es treballa amb l’alumnat les qüestions metodològiques i els coneixements teòrics) amb classes pràctiques (on s’analitzen diverses solucions estilístiques exemplars al llarg de l'evolució històrica de l'art cinematogràfic).
Els estudiants desenvolupen una sèrie de tasques, grupals i individuals. Els productes són periòdicament revisats pel professor.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual / Teams on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | KM19, SM20 |
Pràctica audiovisual | 50% | 2,5 | 0,1 | |
Seminaris | 20% | 2 | 0,08 |
La metodologia docent i l'avaluació propostes podran experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Examen: 30%
Treballs pràctics: 50%
Seminaris: 20%
Cal aprovar l'examen i els treballs pràctics per poder fer mitjana i superar l'assignatura. L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut dobtenir una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
ARTIS, Anthony Q. (2009). Cállate y rueda. Omega.
BORDWELL, David. (2006). The way Hollywood tells it. Story and Style in modern Movies. University of California Press. Berkeley.
CATALÀ, Josep Mª. (2001). La Puesta en imágenes: conceptos de dirección cinematográfica. Barcelona: Paidós.
FELDMAN Simon.(2004). El director de cine. Técnicas y herramientas. Barcelona: Gedisa.
MAMET, David (1999). True and False: Heresy and Common Sense for the Actor. (Hay edición en español, Verdadero y falso. Herejía y sentido común para el actor, Alba Editorial, 2011).
MARCOS MILANO, Mª del Mar (2009). Elementos estéticos del cine. Manual de dirección cinematográfica, Madrid: Fragua.
MERCADO, Gustavo. (2011). The Filmmaker's eye : learning (and breaking) the rules of cinematic composition. Amsterdam; Boston : Focal Press/Elsevier. (Hay edición en español, La Visión del cineasta : [las reglas de la composición cinematográfica y cómo romperlas]. Madrid: Anaya Multimedia).
RABIGER, Michael (2009). Dirección cinematográfica: técnica y estética. Barcelona: Ediciones Omega.
STANISLAVSKI, Constantin. (1936). An Actor Prepares. London: Methuen, 1988. (Hay múltiples ediciones en todos los idiomas).
Les persones assistents treballaran amb programari per a dispositius mòbils en captació d'imatge i edició. També si es disposa d'això, amb equips dedicats o accessoris audiovisuals.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 41 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |