Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500892 Fisioteràpia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els alumnes haurien d’haver assolit l’assignatura d’anatomia i biomecànica i salut pública de 3er.
Aquesta assignatura pretén assentar i profunditzar les bases de coneixement i avaluació, de l’entorn social i laboral de l’individu i donar eines de prevenció, mesura i tractament de problemes relacionats amb ergonomia i la seva utilitat a la vida cotidiana .
S’ estudia el moviment humà i el seu control per part del sistema nerviós central.
En aquesta matèria s’estudien els procediments necessaris per identificar i realitzar el tractament fisioterapéutic mes apropiat a les alteracions de l’aparell locomotor, així como la seva prevenció. També se desenvolupen procediments per la promoció de la salut a través del moviment. A més es desenvolupen els mecanismes i eines per establir el diagnòstic de fisioteràpia a les alteracions derivades de la patologia i/o processos i activitats que tenen repercussió amb el bon manteniment de l’ergonomia corporal. Abordatge dels principis ergonòmics i antropomètrics i de guies de la bona pràctica clínica.
La ergonomia i la salut laboral. Prevenció de lesions derivades de les alteracions posturals pròpies de les àrees laborals, domèstiques,material, etc.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 10 | 0,4 | 1, 5, 14 |
TEORIA (TE) | 33 | 1,32 | 1, 5, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS / LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 24 | 0,96 | 1, 5, 14 |
ESTUDI PERSONAL | 24 | 0,96 | 1 |
Classes magistrals amb sessions pràctiques al laboratori i suport de TIC amb seminaris especialitzats
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en classe i seminaris | 15% | 12 | 0,48 | 1, 14 |
Avaluacions escrites mitjançant proves objectives: ítems delecció múltiple | 50% | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Avaluació mitjançant casos pràctics i resolució de problemes | 35% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Prova escrita:
Examen tipus test 60’ de durada amb un pes global del 50% de la nota final.
40 preguntes de resposta múltiple. 4 opcions, només 1 correcte. Cada resposta correcte valorarà 1 punt. Errònies resten 0.25. Les no respostes no descompten. Nota mínima de 5 sobre 10 per aprovar.
Es realitzaran 2 parcials que alliberen nota si es superen amb mínim un 5.
Prova pràctica:
Avaluació dels seminaris: 15% de la nota final.
Resolució de casos clínics: 35% de la nota final.
Assistencia obligatoria a les pràctiques. Menys del 80% d' assistencia, suposarà el suspens de l'assistencia i de la part pràctica.
Els estudiants podran presentar-se a una prova de recuperació (de coneixements, habilitats i actituds que s’hagin assolit durant l’assignatura) si han suspès alguna de les parts de l’avaluació.
Art 116.8. Quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació en l’acta es consignarà aquesta assignatura com a no avaluable
Alumnes d'erasmus posar-se en contacte amb el professor titular de l'assignatura.
Avaluació única:
Part teórica: És realitzarà únic examen al final del curs amb tota la materia del mateix.
Part pràctica: La assistencia a les classes pràctiques NO és obligatoria. L'avaluació d'aquesta és realitzarà el mateix dia que la part teòrica, el dia fixat a final de curs.
Recuperació: s'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l'evaluació continuada.
ARTICLES:
- Gras P., Casillas Jm., Dulieu V., Didier JP., La marxa, Enciclopedia Médico Quirúrgica Elsevier, Paris, 1996.
- Barette G., Decourcele O., Triadou P., Ergonomía, kinesitherapie et santé au travail, EMC, Paris, 2007.
-(9) NOGAREDA, C. La carga mental de trabajo: definición y evaluación Nota técnica de prevención 179, C. N. C. T, Barcelona, 1986 Carga mental en el trabajo hospitalario. Guía para su valoración Nota técnica de prevención 275, C. N. C. T, Barcelona, 1991
-U.G.T. de España: Informe.
Bibliografia de consulta:
- Blum B., Los estiramientos: métodos actuales de stretching, desarrollan la flexibilidad y elasticidad,
mejoran la salud y el rendimiento, alivian los dolores articulares y evitan las lesiones., Ed. Hispano Europea, Barcelona, 1998.
- Esnault M., Estiramientos analíticos en fisioteràpia activa, Ed. Masson, Barcelona,1996.
- Sharman S., Diagnóstico y tratamiento de las alteracions del movimiento, Ed. Paidotribo, Barcelona, 2005.
- M. Hall C., Thein Brody L., Ejercicio terapéutico recuperación funcional, Ed. Paidotribo, 2006.
- Liehmon W., Exercice prescription and the back, Ed. McGraw Hill, New York, 2001.
- Gotlob A., Entrenamiento muscular diferenciado: Tronco y columna vertebral, Ed. Paidotribo.
- Kaltenborn FM., Fisioterapia manual columna, Ed. McGraw Hill Interamericana,
- Wilmore JH., Costill DL., Fisiologia del esfuerzo y el deporte, Ed. Paidotribo, 5ª edición,
- Bienfait M., Bases fisiológicas de la teràpia manual y la osteopatia, Ed. Paidotribo, 2ª edición, Barcelona, 2001.
-UNE-EN ISO 10075-2001 Principios ergonómicos relativos a la carga de trabajo mental. Partes 1 y 2: Términos y definiciones generales. Principios de diseño
Recursos d’Internet
- Asociación española de ergonomia (2002), españa. www.ergonomos.es/legal.php
- Mayor Virginia.(24 Noviembre 2011). Tipos de Ergonomía. España. http://www.slideshare.net/VirginiaMB/tipos-de-ergonoma
No cal programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 302 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 301 | Català | segon quadrimestre | tarda |