Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500892 Fisioteràpia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumnat adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades que pugui tenir accés per raó dels aprenentatges als serveis assistencials. També en mantenir una actitud d'ètica professional amb totes les seves accions.
Es recomana que tot l'alumnat estigui vacunat segons indicacions UAB, de la mateixa manera que hauran de conèixer el codi de bones pràctiques.
És d´obligat compliment que l´estudiantat obtingui el certificat (negatiu) de delictes de naturalesa sexual abans d´iniciar les pràctiques. A més hi haurà centres que requereixen una documentació específica que l´alumnat haurà de fer entrega el primer dia de pràctiques o 15 dies abans de l´inici de les pràctiques.
Hi haurà la possibilitat de poder realitzar les pràctiques de tarda o en algun període extraordinari. No tots els centres concertats amb la UAB ofereixen places de tarda o en períodes extraordinaris, en aquests casos, l´alumne s´haurà d´adaptar a l´oferta de places proposades per la facultat. No es podran realitzar les pràctiques en centres no concertats per la UAB.
L’assignació d’una plaça de tarda, no eximeix a l’assistència de l´activitat docent que es realitzi en horari de tarda a la facultat.
Després de la pandèmia, cal ser conscients que els diferents centres que col·laboren amb el grau, poden exigir encara l’ús d’algun equip de protecció individual, generalment mascareta quirúrgica ó FFP2, ó vacunació específica.
El material de protecció en general son subministrats pel propi centre, però cal tenir present que no en tots els casos, només el alguns casos, els costos d'aquestes proves i del materialde protecció poden recaure sobre el propi alumnat.
L’assignatura PI es cursa durant el primer semestre del segon curs de fisioteràpia, i forma part del grup d'assignatures de formació bàsica. Constitueix, per tant, part de la base científica necessària per a la formació del graduat fisioterapeuta.
L'objectiu general de l'assignatura és veure a la pràctica conceptes ja estudiats en altres assignatures. Integrar tots els coneixements, habilitats, actituds i valors adquirits en totes les matèries, sota supervisió de fisioterapeutes qualificats.
Durant les pràctiques es duran a terme per part de l'alumnat , totes aquelles competències professionals eficaces per tal d'obtenir una assistència integral a l'usuari.
La realització de les pràctiques clíniques donen a l’alumnat l’oportunitat de integrar els coneixements, habilitats, actituds i valors adquirits en les matèries, en un àmbit professional real. D’aquesta manera podrà aplicar les diferents tècniques a casos clínics concrets, així com, participar a la prevenció i promoció de la salut.
L'alumnat assistirà diàriament al centre de pràctiques i sota supervisió d'un fisioterapeuta " tutor" aplicarà diferents tècniques de valoració i tractament depenent dels casos clínics.
El centres on es realitzaran les estades clíniques corresponen a centres de medicina física i rehabilitació amb convenis concertats vigents.
L'assignació de centre de pràctiques es farà segons els procediments establerts per la facultat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
PRÀCTICUM AMB DIRECTRIUS (PRCUM) | 150 | 6 | 2, 5, 6, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 24, 25, 27, 29, 30, 31, 33, 34, 35, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 |
Elaboració de treball: l'estudiantat individualment elaborarà un dietari de l'activitat realitzada durant les estades clíniques.
Docència pràctica realitzada a centres sanitaris en grups reduïts. Les activitats estaran guiades per professionals externs i tutoritzats per professorat de la universitat.
Abans de l'inici de les estades clíniques el coordinador de l’assignatura farà una presentació dels centres de pràctiques i explicarà metodologia i normativa durant les pràctiques.
És obligatori que durant el Grau l´alumnat passi per les següents especialitats: aparell locomotor, neurologia, cardiorespiratori i geriatria.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació durant les pràctiques al centre assistencial | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 |
Registre narratiu. Carpeta de treball | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 |
Avaluació Unica
Aquesta assignatura no contempla el sistema d'avaluació unica
Avaluació durant les pràctiques en el centre assistencial: el tutor o la tutora de pràctiques valorarà les habilitats clíniques Avaluació durant les pràctiques en el centre assistencial: el tutor de pràctiques valorarà les habilitats clíniques de l'alumnat, mitjançant un qüestionari lliurat per al universitat . 70% de la nota final
Registre narratiu. Carpeta de treball: l'alumnat haurà de presentar una memòria de les estades clíniques. 30% de la nota final. S'avaluarà:
- Coherència
- Contingut, redacció correcta i utilització de vocabulari científic.
- Presentació
Tot s'avaluarà sobre 10 punts
Una vegada superats els mòduls, aquests no podran ser objecte d'una nova avaluació.
És necessari aprovar cada una de les parts de l'assignatura amb una nota mínima de 5 per tal de fer mitja i superar l'assignatura.
L'ASSISTÈNCIA de les ESTADES CLÍNIQUES és OBLIGATÒRIA. Les faltes d´assistència s´han de justificar i recuperar
L'alumnat que no assisteixi a les pràctiques i/o no entregui el treball, tindrà la qualificació de no avaluable.
Daniel & Worthingham. Técnicas de Balance muscular. 9a. Ed. Madrid: Elsevier Saunders. 2014 (Format paper i digital)
Daza J. Tests de movilidad articular y examen muscular de las extremidades. Bogotá: Panamericana. 1995
Hoppenfeld S. Exploración física de la columna vertebral y las extremidades. Mèxic: Manual Moderno. 1979
Kendall. Músculos: pruebas y funciones. Barcelona: Jims. 1985
Kapandji IA. Cuadernos de fisiologia articular vol.I, II, III. Barcelona: Ed. Masson. 1982
Tixa S. Atlas de anatomía palpatoria de cuello, tronco y extremidad superior. Investigación manual de superficie. Barcelona: Ed. Masson. 2014 (Format digital i paper)
Tixa S. Atlas de anatomía palpatoria de la extremidad inferior. Investigación manual de superficie. Barcelona: Ed. Masson. 2014 (Format digital i paper)
Rodrigo C, Miralles M. Biomecánica clínica del aparato locomotor. Barcelona: Ed. Masson. 2005
Gallego T. Bases teóricas y fundamentos de la fisioterapia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. Colección Panamericana de fisioterapia. (Format paper 2007 i digital 2012)
Viel E. Diagnóstico fisioterápico. Concepción, realización y aplicación en la práctica libre y hospitalaria. Barcelona: Elsevier Masson; 1999
Buckup K. Pruebas clínicas para patología ósea, articular y muscular. Barcelona: Elsevier Masson. 2014
Vilar E, Sureda S. Fisioterapia del aparato locomotor. Madrid: McGraw-Hill Interamericana. 2005
Reichel H, Ploke CE. Fisioterapia del aparato locomotor. Estructuras, funciones y medidas de actuación sobre las afecciones. Exploración y tratamientode enfermedades ortopédicas. Barcelona: Paidotribo. 2007
Xardez Y. Vademecum de kinesioterapia. Barcelona: Ed. El Ateneo. 2010
Gedda M. Décision Kinésithérapique. Paris: Ed. Masson. 2001
Hsu SI, Burton WL, Davids S. Medicina basada en la evidencia. 1a Ed. Madrid: Libreria Editorial Marbau. 1999
Piedrola G et al. Medicina preventiva y salud pública. Barcelona: Masson Salvat. 2016 (Format paper i digital)
Martin Zurro A, Cano JF. Atención primaria. Conceptos, organización y práctica clínica. Barcelona: Doyma. 2008
Llor B. Ciencias psicosociales aplicadas a la salud. Ed. Interamericana. 1995
Krueger D. Psicología de la rehabilitación. Ed. Herder. 1988
No és necessari un programari específic
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.