Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502442 Medicina | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements generals d’anatomia, fisiologia, histologia i anatomia patològica relacionats amb l’àmbit de la Foniatria.
L'estudiant adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades que pugui tenir accés per raó dels aprenentatges als serveis assistencials. També en mantenir una actitud d'ètica professional en totes les seves accions.
Donar a l’estudiant l’aprenentatge de coneixements i habilitats sobre l’àmbit de la Foniatria. És a dir, proporcionar una formació teòrica, científica i pràctica per comprendre les bases diagnòstiques i terapèutiques dels trastorns de la comunicació verbal humana (audició i llenguatge).
Classes teòriques (8 hores)
Pràctiques d’aula (4 hores)
Pràctiques clíniques assistencials (3 hores)
Cada alumne anirà a una activitat diferent cada dia, on acompanyat d’un metge del servei veurà diferents aspectes de la foniatria. Les activitats que es realitzen són: visita laringologia amb especial ènfasi en exploració de la veu i la disfàgia i visita otologia amb especial ènfasi en exploració de l’audició i rehabilitació de la sordesa pregona.
Dia 1
Visita al dispensari de laringe amb especial interès per l’estroboscòpia, l’anàlisi de la veu i l’avaluació de la disfagia.
Dia 2
Visita al dispensari d’otologia amb especial interès per l’audiologia, amb estudi de l’audiometria tonal, l’audiometria verbal i les audiometries objectives.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES ASSISTENCIALS (PCAh) | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 5, 7, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 19, 20 |
PRÀCTIQUES D'AULA (PAUL) | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 22 |
TEORIA (TE) | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 5, 7, 9, 11, 15, 16, 17, 19, 20, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL | 56 | 2,24 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Aquesta guia descriu el marc, continguts, metodologia i normes generals de l'assignatura, d'acord amb el plad'estudis vigent. L'organització final de l'assignatura pel que fa al nombre i mida de grups, distribució en el calendari i dates d'exàmens, criteris específics d'avaluació i revisió d'exàmens, es concretaran a cada una de les Unitats Docents Hospitalàries (UDH), que ho explicitaran a través de les seves pàgines web i el primer dia de classe de cada assignatura, a través del professors responsables de l'assignatura a les UDH.
Pel present curs, els professors designats pels Departaments com a responsables de l'assignatura a nivell de Facultat i de les UDH són:
UDHSP |
UDHVH |
UDPT |
Miquel Quer |
Juan Lorente jlorente@vhebron.net (25 alumnes) |
Anton Francesc Aguilà Artal AFAguila@tauli.cat (15 alumnes) |
L’assignatura es podrà impartir si compleix amb un mínim de 11 estudiants matriculats. L’horari orientatiu de l’assignatura es pot consultar a la web de la UD corresponent.
Excepcionalment i segons criteri del professorat responsable, els recursos disponibles i la situació sanitària de cada moment a les diferents Unitats Docents, part dels continguts corresponents a les lliçons teòriques, pràctiques i seminaris podran ser impartits de forma presencial o virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primera avaluació teòrica: casos clínics | 35 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Pràctiques: registres narratius | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Segona avaluació teòrica: preguntes opció múltiple | 35 | 1 | 0,04 | 1, 4, 7, 8, 9, 13, 14, 16, 19 |
Les activitats d’avaluació tindran una durada de 4 hores i consistiran en tres avaluacions:
- Primera avaluació teòrica amb casos clínics: 35% de la nota.
Es plantejaran 3 casos clínics amb preguntes de resposta curta.
- Segona avaluació teòrica amb preguntes d'opció múltiple: 35% de la nota.
Prova objectiva de 40 preguntes d'opció múltiple.
- Mòdul pràctic: 30% de la nota
Avaluació dels coneixements pràctics un cop realitzades les pràctiques: Un informe de 2 pàgines sobre dos casos en relació a la foniatria viscuts els dos dies de les pràctiques. A cada cas l’alumne haurà de plantejar la clínica, l’enfocament diagnòstic i l’enfocament terapèutic possible i l’utilitzat.
Qualificació final
Suma ponderada de les dues proves teòriques (35% cada una) i de l’avaluació clínica-pràctica (30%). No es podrà fer el promig entre les avaluacions si no s'obté una puntuació mínima de 4/10 en ambdues proves.
Expressió: Nota numèrica amb un decimal, de 0 a 10.
Qualificació qualitativa: Suspens, aprovat, notable, excel•lent, MH
Hi haurà una prova de recuperació pels alumnes que no superin tots o una part dels continguts.
Els estudiants que no realitzin les proves d’avaluació tant teòrica com pràctica seran considerats com No avaluats exhaurint els drets a la matrícula de l’assignatura.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única
1. Tratado de Otorrinolaringología y Cirugía de Cabeza y Cuello (2ª Edición). Editado por C. Suárez, LM. Gil-Carcedo, J. Marco, J.E. Medina, P. Ortega, y J. Trinidad. Editorial Médica Panamericana. Madrid, 2009 (ISBN 978-84-9835-079-1).
2. Surgery of larynx and trachea. M. Remacle and H.H. Eckel, editors. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2010 (ISBN 978-3-540-79135-5) pags 229-243.
3. Hi ha una gran varietat de llocs a Internet útils per l’aprenentatge d’aspectes de Foniatria, com
http://www.voiceproblem.org/
http://www.seorl.net/
http://www.scorl.org/
http://www.orlevidencia.org/
no cal programari específi
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.