Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502442 Medicina | OT | 6 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És recomanable que els alumnes que es matriculin a aquesta assignatura hagin cursat l’assignatura optativa d’Anestesiologia (4rt curs), on hauran après les bases de fisiopatologia, farmacologia i anestèsia per poder conèixer i tractar les situacions de risc vital
L'estudiant adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades que pugui tenir accés per raó dels aprenentatges als serveis assistencials. També en mantenir una actitud d'ètica professional en totes les seves accions
Al final del curs l’alumne ha de ser capaç de:
1.- Identificar i tractar a un pacient agut greu mitjançant l’aproximació ABCDE (via Aèria, Respiració, Circulació, Discapacitat, Exposició).
2.- Identificar i tractar a un pacient en aturada cardio respiratòria (ACR) amb desfibril·lació externa automàtica, material instrumental de la via aèria i accés vascular d’urgència, en espera de l’arribada d’assistència més especialitzada.
3.- Assegurar la permeabilitat de la via aèria superior: desobstrucció de cossos estranys, ventilació amb mascareta facial, col·locació de mascareta laríngia, intubació traqueal els sistemes de ventilació supra i infraglòtics d’emergència. Aplicació de diferents sistemes de ventilació assistida
Teoria:
Pràctiques d’habilitats clíniques avançades:
Pràctiques de simulació clínica avançada
Pràctiques clíniques assistencials:
Rotació per les unitats de Reanimació
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRACTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA AVANÇADA | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 16, 17, 18 |
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES ASSISTENCIALS (PCAh) | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 15, 16, 17 |
PRÀCTIQUES D'HABILITATS CLÍNIQUES AVANÇADES (PHCA) | 3 | 0,12 | 1, 3, 5, 7, 10, 13, 14, 18 |
TEORIA (TE) | 5 | 0,2 | 1, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS / ESTUDI PERSONAL / LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 41,25 | 1,65 | 4, 8, 12 |
Segons criteri dels professorat responsable i els recursos disponibles a cada Unitat Docent, part dels continguts corresponents a les lliçons teòriques podran ser impartits i avaluats a les aules de simulació amb la metodologia corresponent.
Aquesta Guia descriu el marc, continguts, metodologia i normes generals de l'assignatura, d'acord amb el pla d'estudis vigent. L'organització final de l'assignatura pel que fa al nombre i mida de grups, distribució en el calendari i dates d'exàmens, criteris específics d'avaluació i revisió d'exàmens, es concretaran a cada una de les Unitats Docents Hospitalàries (UDH), que ho explicitaran a través de les seves pàgines web i el primer dia de classe de cada assignatura, a través del professors responsables de l'assignatura a les UDH.
Pel present curs, els professors designats pels Departaments com a responsables de l'assignatura a nivell de Facultat i de les UDH son:
Responsables UDHSP |
Responsables UDHVH |
Responsables UDGTiP |
Responsables UDHPT |
Pilar Paniagua PPaniagua@santpau.cat |
Miriam de Nadal miriam.denadal@vallhebron.cat |
Alicia Melero Mascaray amelero.germanstrias@gencat.net |
Bárbara Méndez Prieto Bmendez@tauli.cat |
Excepcionalment i segons criteri del professorat responsable, els recursos disponibles i la situació sanitària de cada moment a les diferents Unitats Docents, part dels continguts corresponents a les lliçons teòriques, pràctiques i seminaris podran ser impartits de forma presencial o virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 10% | 0 | 0 | 10 |
Avaluació de tipus pràctic: Simulació | 40% | 2,75 | 0,11 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 18 |
Prova objectiva de resposta múltiple | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17 |
1.- Avaluació tipus pràctic (aula de simulació/pràctiques): 40%
2.- Prova objectiva de resposta múltiple: 50%
3.- Assistència i participació activa a classe: 10%
PROVA DE RECUPERACIÓ: D'acord amb la coordinació d’estudis i del centre, i degut a la naturalesa eminentment pràctica de l’assignatura, queda exclosa la prova de recuperació. Els estudiants que no realitzin les proves d'avaluació tant teòrica com pràctica seran considerats com No avaluats exhaurint els drets a la matrícula de l'assignatura.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
- European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2021: https://cprguidelines.eu/
- Smith GB. In-hospital cardiac arrest: Is it time for an in-hospital chain of prevention?. Resuscitation 2010;81:1209-11
- O’Driscoll BR, Howard LS, Davsison AG. BTS guideline for emergency oxygen use in adut patients. Thorax 2008;63 suppl6:vi1-68
- Nolan JP, Soar J. Airway techniques and ventilation strategies. Curr Opin Crit Care 2008;14:279-86
- Academy of Medical Royal Colleges. A code of practice for the diagnosis and confirmation of death. https://www.aomrc.org.uk/reports-guidance/ukdec-reports-and-guidance/code-practice-diagnosis-confirmation-death/
Webs d’interès:
No cal programari específic
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.