Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | OB | 3 |
2502441 Enginyeria Informàtica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
Conèixer les estratègies i marcs de referència en la gestió dels serveis de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, i tenir la base suficient com per poder donar suport a la implementació en empreses i altres organitzacions.
1) Fonaments bàsics de Gestió TI
2) Service Support
3) Service Delivery
4) Qualitat i Millora Continua
5) Altres marcs de referencia en disseny, gestió i govern del servei:
6) El rol del CIO
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 26 | 1,04 | 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4, 7 |
Problemes i exercicis | 12 | 0,48 | 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4, 7 |
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 1, 2, 10, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 45 | 1,8 | 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4 |
Redacció d'informes i preparació de exercicis i pràctiques | 30 | 1,2 | 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4, 7 |
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s’entén que és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiants.
Aquesta assignatura té com a base metodològica l’aprenentatge basat en els coneixements impartits en les sessions de teoria i l'aplicació del mateixos en els tallers desenvolupats en el curs així com la possible aplicació pràctica en el projecte anual que els alumnes realitzen en paral·lel durant el curs.
La metodologia docent es fonamenta en:
1. Sessions d’impartició de coneixements (Classe Magistral). En les sessions de teoria s’expliquen els conceptes que els alumnes aplicaran en les classes d'exercicis.
2. Sessions d'exercicis. En les sessions de problemes, es proposen exercicis que els alumnes han de realitzar individualment o en grup i lliurar a classe o via CV abans del termini prefixat. L’objectiu és que els alumnes apliquin els conceptes i procediments apresos en les sessions de teoria. A l'inici de les sessions, es discuteixen i corregeixen els exercicis. L’objectiu és donar feedback de la feina feta i donar l’oportunitat de reforçar el procés d’aprenentatge. En alguna sessió d’exercicis a classe es pot donar l'oportunitat de refer les respostes en diferit via CV
3. Tallers pràctics o recerca. Es podran desenvolupar uns exercicis tipus taller, d'avaluació de solucions de gestió per grups de treball i de durada superior a les sessions d'exercicis.
Idiomes: La llengua vehicular serà el català. Si hi ha assistents amb dificultats importants per seguir en català es farà en castellà. Una part molt significativa dels materials de suport (transparències, enunciats d'exercicis, casos, software, etc.) seran en anglès. Els exàmens i treballs es podran contestar en català, castellà o anglès.
Competències transversals: Es treballaran al llarg de les sessions d'exercicis i en els tallers les competències T01.04 - Desenvolupar el pensament sistèmic i T02.04 - Prevenir i solucionar problemes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació, exercicis i treballs | 20 | 2 | 0,08 | 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4, 6, 7 |
Prova escrita final | 50 | 6 | 0,24 | 5, 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4, 7 |
Pràctiques de Laboratori | 30 | 2 | 0,08 | 5, 3, 1, 2, 8, 9, 10, 4, 6, 7 |
Avaluació continuada (50 punts)
Participació, exercicis i treballs: 25 punts
Exercicis d'aprenentatge basat en problemes, discussió de casos, treball individual o en equip, presentació a classe dels resultats i altres proves que es determinin. Es valorarà també la participació. Si les proves suposen més de 10 punts s'avisarà amb anticipació suficient, en cas contrari poden aparèixer en qualsevol moment a classe. Només podran puntuar els alumnes presents i no es podran recuperar o entregar-los amb posterioritat a la data indicada. En total aquesta part suposarà un màxim de 25 punts. Si l'assistència és inferior al 50% suposarà el suspens de l'assignatura.
En el cas d'alumnes repetidors (i sempre la nota del curs anterior fos superior a 12.5 sobre 25) aquesta part no caldrà repetir-la i serà convalidada (si l´alumne ho desitja) amb una nota de 12.5 sobre 25 punts.
Pràctiques de Laboratori: 25 punts
Les sessions de laboratori es faran en modalitat 50% presencials i 50% online. Si l'assistència és inferior al 50% suposarà el suspens de l'assignatura.
Es realitzaran en grup i constaran de diverses entregues intermèdies (entre 2 i 4) i una entrega final. Si no es realitzen dues o més entregues, la nota màxima de les pràctiques de laboratori serà de 10 punts sobre 25.
Examen (50 punts)
Prova escrita final sobre conceptes i aspectes tractats al llarg del curs. Es faran 2 parcials. Màxim 50 punts. En el cas de no arribar a 25 punts caldrà anar a l'examen de recuperació de tota la matèria. En cas d'aprovar l'examen de recuperació la nota màxima serà de 5 (sobre 10).
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Consideracions Generals:
Per aprovar l'assignatura cal aconseguir 50 punts dels 100 possibles, havent assolit un mínim de 25 punts a la part Avaluació Continuada i de 25 punts a la part Examen.
Només podran obtenir una MH els estudiants que tinguin una nota igual o superior als 9 punts. Com que el nombre de MHno pot superar el 5% dels estudiants matriculats, es concediran als estudiants que tinguin les notes finals més altes.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En cas de no superar l'assignatura degut a que alguna de les activitats d'avaluació no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes. Amb les excepcions següents:
Avaluació única
S’aplicarà el mateix sistema de pesos i de recuperació que per l’avaluació continuada. De igual manera, la revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Es publicarà al Campus Virtual
No cal cap programari per realitzar l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 421 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 422 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 421 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 422 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 423 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 424 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 420 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |