Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Encara que no hi ha prerequisits formalment establerts, és indispensable un bon coneixement del llenguatge de programació C i de l'estructura bàsica del computador, incloent la organització de la jerarquia de memòria, i entendre el llenguatge assemblador (Resultats d'Aprenentatge d'Estructura de Computadors).
1. Fonaments de Disseny i Avaluació dels Computadors
2. Jerarquia de Memòria: Funcionalitat i Tasa de Fallades
3. Paral·lelisme al nucli d'Execució del Processador i a la Jerarquia de Memòria
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Teoria | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11 |
Problemes | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 |
Pràctiques de Laboratori | 12 | 0,48 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i Preparació de Proves | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Preparació de Problemes | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 7, 10, 11, 12 |
Preparació de Pràctiques | 32 | 1,28 | 1, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Classes de Teoria: s'exposaran els coneixements propis de l'assignatura. Es descriuran els conceptes bàsics i s'indicaran exemples i petits problemes de com fer-los servir en la pràctica. Es ressaltaran els problemes d'aprenentatge més importants i es mostrarà com completar i aprofundir en els continguts. Es discutiran casos pràctics i el professor detectarà els problemes de comprensió i raonament més comuns i els resoldrà per a tots els estudiants.
Classes de Problemes: es faran activitats cooperatives de resolució de problemes. A partir del treball previ individual dels alumnes, aquests faran una posta en comú en grup i resoldran els dubtes que hagin pogut sorgir. El professor detectarà els problemes de comprensió i raonament més comuns i els resoldrà per grups o per a tots els estudiants. Aquests seminaris permetran aportar els coneixements que li falten a l'estudiant o indicar on es poden adquirir. Serviran de pont entre les classes de teoria i el treball pràctic. Al llarg del curs es proposaran exercisis que s'hauran d'entregar com a evidències avaluables a les sessions de problemes o a través del Moodle.
Classes de Laboratori: serviran de suport a la teoria. Els alumnes disposaran de la informació de pràctiques amb temps suficient abans de cada sessió, i hauran de preparar la part prèvia indicada a l'informe per tal que el professor, al començament de la sessió, la pugui revisar. Durant la sessió els alumnes hauran d'informar al professor sobre els seus avenços i els problemes que es puguin trobar, i en finalitzarla sessió entregaran un document amb els resultats de la pràctica i un resum dels problemes trobats.
Competències transversals: Seran treballades i avaluades en diversos moments al llarg del curs. Concretament:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova Individual de Problemes, Teoria i Laboratori | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11 |
Prova Individual de Problemes, Teoria i Laboratori | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11 |
Resolució de Problemes en Grup | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10 |
Treball en grup al Laboratori | 30% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran a la plataforma Moodle de la UAB i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al Moodle sobre aquests canvis ja que s’entén que és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiants. Els estudiants que siguin repetidors hauran de fer les mateixes activitats que la resta i no es preveu cap mena de convalidació per activitats realitzades en cursos anteriors. L'assignatura consta de les acivitats d'avaluació següents:
Proves individuals (I1, I2; 25% i 25% sobre la qualificació final). Són dues proves de resolució de problemes, de preguntes teòriques i de preguntes relacionades amb les pràctiques de laboratori. L'avaluació de l'alumne es farà a partir de les respostes de les proves.
Problemes resolts en grup i participació a les classes de problemes (Prb; 20% sobre la qualificació final). Al llarg del curs es proposaran una sèrie d'exercisis que es resoldran i es lliuraran de forma individual o en grup. Hi haurà 4 entregues, com a mínim, previstes al llarg del curs i totes tindran el mateix pes relatiu en la qualificació d'aquest apartat. Cada entrega serà avaluada per separat i no hi haurà cap mecanisme de recuperació per a aquesta part.
Pràctiques de laboratori en grup (Lab; 30% sobre la qualificació final), amb discussió i ajuda del professor. Les activitats s'estenen durant una o dues sessions i cal entregar un document de resultats, respostes i conclusions al finalitzar la darrera sessió (entre 2 i 4 entregues). L'avaluació de l'alumne es farà a partir de la participació enles sessions i dels documents lliurats. No hi haurà cap mecanisme de recuperació per a aquesta part.
Cal una nota igual o superior a 5 sobre 10 en la nota Lab per a aprovar l'assignatura. En cas contrari, l'assignatura tindrà una qualificació de Suspès amb un valor numèric igual a la nota Lab / 2.
L'alumne no necessita realitzar més proves si les qualificacions de les proves individuals (I1 i I2) compleixen la condició següent:
((max (I1, I2) + 2* min (I1, I2)) / 3 >= 5 (qualificacions I1 i I2 sobre escala de 10 punts)
En aquest supòsit, la nota final de l'assignatura es calcula com:
Nota FINAL = (I1*2,5+ I2*2,5 + Prb*2 + Lab*3)/10
Cal una nota igual o superior a 5 punts en la Nota FINAL per a aprovar l'assignatura.
-----------------
Si no es compleix la condició anterior, l'alumne ha de realitzar necessàriament una prova final de recuperació.
Prova Final (F), durant la data reservada per l'Escola. L'avaluació de l'alumne es farà a partir de les respostes de la prova.
Nota FINAL = (F*5 + Prb*2 + Lab*3 ) / 10
Cal una nota igual o superior a 5 punts en la Prova Final (F) i una nota igual o superior a 5 punts en la Nota FINAL per a aprovar l'assignatura. Si la nota de laProvaFinal és inferior a 5, l'assignatura tindrà una qualificació de suspès amb un valor numèric igual a la nota de la Prova Final.
---------------
La qualificació de Matrícula d'Honor es podrà obtenir si la qualificació final és igual o superior a 9.00. Com que el nombre d'estudiants amb aquesta distinció no pot excedir el 5% del nombre d'estudiants matriculats en el curs, aquesta distinció s'atorgarà a qui tingui una participació més destacada en tot el curs a criteri dels professors del curs.
Un estudiant es considerarà No Avaluable si no s'ha presentat a cap prova individual (ni I1 ni I2), o en casos excepcionals que seran analitzats i decidits pels responsables docents (malalties o accidents greus,...).
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió a través de la plataforma moodle en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no fa cap reclamació o no es presenta, l'activitat no tindrà una revisió posterior.
---------------
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
---------------
NOTES:
a) A part de les activitats d'avaluació descrites anteriorment, al llarg del curs es podran proposar altres activitats de caire voluntari que podran contribuir a la nota final de l'assignatura.
b) Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent,les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de laqualificació en unaactivitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions.
Linux (sistema operatiu) + eines bàsiques (editors, navegadors,...)
gcc/icc (compiladors)
perf (eina de perfilat d'aplicacions)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 411 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 412 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 431 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 432 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 452 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 471 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 415 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 416 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 417 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 418 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 419 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 420 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 421 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 422 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 423 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 424 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 41 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 43 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 45 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 47 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |