Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | OB | 3 |
2502441 Enginyeria Informàtica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits formals però es recomana haver aprovat l'assignatura "Informació i Seguretat".
L'assignatura "Fonaments de tecnologies de la Informació" forma part de la MATÈRIA 29: TECNOLOGIA DE LA INFORMACIÓ. Alguns temes dels quals s'ocupa són el paper de les TICs en les organitzacions, el tractament de la informació, la criptografia avançada i les seves aplicacions i serveis. D'una banda, aquesta assignatura constitueix una continuació als temes de seguretat vistos a l'assignatura "Informació i Seguretat" i, per altra banda, desenvolupa les bases teòriques que s'apliquen a l'assignatura "Garantia de la Informació i Seguretat".
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 12 | 0,48 | 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10 |
Classes de teoria | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
Pràctiques obligatòries | 12 | 0,48 | 3, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i consultes | 17 | 0,68 | 1, 3, 4, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de problemes i pràctiques | 25 | 1 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10 |
Preparació exàmens parcials i examen final | 25 | 1 | 1, 2, 4, 9, 10 |
Treball personal | 25 | 1 | 1, 2, 4, 9, 10 |
Les classes de teoria es basaran en lliçons magistrals, si bé s’intentarà fomentar la participació de l’estudiantat en la resolució d’exemples, etc. A les classes de problemes, se seguirà una llista d’exercicis que l’estudiantat intentarà resoldre pel seu compte. Es fomentarà l’exposició de la resolució de problemes per part de l'estudiantat. En les sessions de pràctiques es tractaran en profunditat temes relacionats: plantejament de casos reals, ampliació de determinats temes amb tècniques i algorismes alternatius als ja vistos.
Al llarg del curs es duran a terme les següents activitats:
Classes magistrals: es presentarà la teoria acompanyada de diversos exercicis d’exemple i s’intentarà fomentar la participació de l’estudiantat en la seva resolució.
Classes de problemes: són sessions amb el grup sencer o bé amb grups reduïts amb l’objectiu de poder aplicar la teoria a la resolució de problemes. L’alumnat disposarà des de l’inici del curs, d’un llistat de problemes que haurà de resoldre. El professorat també pot demanar la resolució d’alguns exercicis (de manera individual) abans del seminari i procedir a la discussió de la seva resolució durant aquestes sessions. Aquestes sessions han de servir per promoure, principalment, la capacitat d’anàlisi i síntesi, el raonament crític, la resolució de problemes i el treball en grup.
Sessions de pràctiques: amb assistència obligatòria, es tractaran en profunditat temes relacionats amb els exposats a teoria. S'incideix en el plantejament de casos reals, l'ampliació de determinats temes amb tècniques i algorismes alternatius. Es treballa en grups de dues persones.
Competències transversals. En aquesta assignatura es treballaran i avaluaran les següents competències transversals del Grau d'Enginyeria Informàtica:
T01.03 - Desenvolupar el pensament científic: es treballarà de forma més intensa en les sessions de problemes de l'assignatura on l'estudiantat haurà d'analitzar les problemàtiques presentades i veure quines solucions teòriques són les més adequades i com aquestes es poden aplicar.
T02.01 Treballar de forma autònoma: aquesta es focalitza en aquelles activitats individuals, com ara el lliurament de problemes que es realitza al llarg del curs o les proves individuals de l'assignatura.
T02.04 Prevenir i solucionar problemes: es treballa de forma més extensa en les sessions de pràctiques de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 6 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 |
Proves individuals. Avaluació continuada | 6 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Pràctiques obligatòries | 3 | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 8, 9 |
Resolució d'exercicis | 1 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 |
Les dates d'avaluació continuada es publicaran al campus virtual i a les transparències de presentació de l'assignatura i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà a través del campus virtual de la UAB sobre aquests canvis, ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professorat i estudiantat.
L’avaluació de l’assignatura, sobre 10 punts, es farà de la forma següent:
Exàmens (6 punts): Dues proves parcials individuals per un total de 6 punts (3 punts cadascuna). Com a part de l'avaluació continuada, aquestes proves es realitzaran durant les sessions de teoria. Cada prova avaluarà de forma separada una part del temari i la nota final serà la mitjana aritmètica de les dues proves. Cada prova només podrà fer mitjana en cas que sigui qualificada amb una nota superior a 4 sobre 10. En cas que alguna de les proves no tingui una nota superior a 4, les proves parcials es consideraran suspeses.
Exercicis (1 punt): Com a part de l’avaluació continuada, es lliurarà la resolució d'activitats o exercicis proposats al llarg del curs.
Pràctiques obligatòries (3 punts): Com a part de l’avaluació continuada, s'hauran de resoldre algunes pràctiques en el Laboratori Integrat. Cal obtenir almenys 1,5 puntsen la valoració de les pràctiques, dels 3 sobre els que es valoren les pràctiques, per poder superar l’assignatura.
L'estudiantat que hagi suspès la part de teòrica de l'assignatura tindran l'opció de presentar-se a l'examen final, on s'examinarà de TOT el temari del curs, independentment de les notes obtingudes en les proves parcials. La nota d'aquest examen de recuperació serà la que es considerarà com a nota d'exàmens per al càlcul final de la nota de l'assignatura, és a dir, tindrà un 60% del pes sobre la nota final de l'assignatura. Per superar l'assignatura cal que la nota de l'examen de recuperació més la nota dels exercicis sigui superior a 5 sobre 10.
L'estudiantat que vulgui millorar la nota obtinguda en les proves parcials, es pot presentar a l'examen final per millorar la nota. En aquest cas, el fet de lliurar l'examen i que el professorat el corregeixi implicarà sobreescriure les notes de les proves prèvies.
El lliurament dels exercicis i la realització de les pràctiques no serà possible recuperar-les.
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la qual l'estudiantat podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
------
Aquell alumnat que ja hagi cursat prèviament l'assignatura i que tinguin les pràctiques superades, se'ls mantindrà la nota de pràctiques. És important, però, que es posin en contacte amb el professorat de pràctiques de l'assignatura a l'inici del curs (quan es realitzen els grups de pràctiques) per informar-lo d'aquest fet. En cap cas no es mantindran ni les notes dels exàmens de teoria ni les dels lliuraments dels problemes que es realitzen al llarg del curs.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;
deixar copiar;
En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'estudiantat que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.
L'alumnat que aconsegueix el nombre mínim de punts per aprovar l'assignatura, però no hagi assolit la nota mínima en alguna de les activitats d'avaluació, serà avaluat amb una nota final de 4.5. En el cas que no s'hagi aprovat l'assignatura per la qualificació d'un zero d'una activitat per motiu de còpia, la nota final de l'assignatura serà un 3, fet que no permetrà compensar aquesta assignatura.
Finalment, obtindran la qualificació de “No Avaluable” aquell estudiantat que no es presenti a cap de les proves individuals (proves parcials i l'examen final). La participació en alguna d'aquestes activitats d'avaluació suposarà rebre una qualificació diferent de “No Avaluable”.
No es farà cap activitat d'avaluació a cap persona en un horari diferent de l'establert si no és que existeix una causa justificada, s'ha avisat amb anterioritat a l'activitat i el professorat ha donat el seu consentiment. En qualsevol altre cas, si un alumne no ha assistit a una activitat, aquesta no es pot recuperar.
Pel que fa a les matrícules d'honor, aquestes es podran concedir a aquell estudiantat que hagi superat l'asignatura amb una nota final igual o superior a 9. Donat que el nombre de matricules d'honor no pot superar el 5% de l'estudiantat matriculat, es concediran a l'estudiantat amb les notes més altes. En cas d'empat, es tindrà en compte les solucions proposades en cada una de les activitats d'avaluació que s'han realitzat al llarg del curs.
Les pràctiques de l'assignatura es faran en Python utilitzant el Jupyter Notebook.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 452 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 451 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 452 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 453 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 454 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 455 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 450 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |