Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’alumne ha de ser capaç d’utilitzar amb domini els següents conceptes matemàtics:
1 – Introducció als circuits electrònics. Introducció a l’assignatura. Conceptes bàsics de camps, ones, electromagnetisme i d’electricitat. Elements bàsics de circuits: fonts de tensió i corrent, resistències, condensadors i bobines. Potència i energia.
2 – Lleis bàsiques d’anàlisis de circuits. Circuits lineals. Lleis bàsiques de l’anàlisi de circuits: Resolució de circuits simples amb les lleis de Kirchhoff. Altres mètodes de resolució de circuits: principi de superposició, teoremes de Thévenin i Norton.
3 – Evolució temporal: règim transitori. Règim transitori: circuits de primer ordre i tècniques de resolució. Circuits bàsics de primer ordre: resolució de circuits simples, com ara el circuit RC i RL, entre d’altres. Determinació de les condicions inicials i estat estacionari d’un circuits abans i després d’una etapa transitòria.
4 – Règim permanent sinusoïdal. Introducció al règim permanent. Definició de la senyal sinusoïdal. Introducció a la notació complexe i definició del concepte d’impedància. Determinació de la funció de transferència d’un circuit. Estudi de la resposta en freqüència d’un circuit: diagrama de Bode. Filtres de primer ordre.
5 – Nocions de Semiconductors. Díodes d’unió PN i dispositius fotònics. Introducció als semiconductors. Díodes d’unió PN. Circuits amb diodes. Introducció als dispositius fotònics.
6 – Portes lògiques amb transistors d’efecte de camp MOSFET. Estructura i tipus de transistors. Funcionament qualitatiu. Corbes característiques. Regions de funcionament. Aplicacions digitals.
7 – L’amplificador operacional i les seves aplicacions. L’amplificador operacional. Aplicacions lineals dels amplificadors operacionals. Aplicacions no lineals dels amplificadors operacionals.
8 – Introducció als sistemes d’adquisició de dades. Principis de la conversió analògica-digital. Conversors digital-analògic i analògic-digital. Tarjes d’adquisició de dades: arquitectura i especificacions.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 42 | 1,68 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Pràctiques a l'aula | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Pràctiques de laboratori | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració informe previ pràctiques lab. | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Resolució de problemes assistits per la tutela professor | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Recerca d'informació | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Resolució de problemes individual o en petits grups | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Competències transversals:
Les competències transversals assignades en aquesta assignatura són T02.04 Prevenir i solucionar problemes i T03.01 Treballar cooperativament. Aquestes competències es treballaran en aquelles activitats on es treballi en grup, com ara les pràctiques de laboratori i en les pràctiques a l’aula en grup reduïts. S’avaluaran ambdues competències en les pràctiques de laboratori.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats realitzades en sessions tutoritzades | 25% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Avaluació de treballs realitzats i presentats per l'estudiant | 30% | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Proves teòrico pràctiques individuals | 45% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Proves teòrico-pràctiques individuals: Per a l’avaluació es tindrà en compte dues proves individuals parcials realitzades a l’aula durant el curs amb un pes del 45% sobre la nota final. Es requerirà una nota mínima de 3 punts a la segona prova i de 5 punts de promig per a superar aquesta part. Activitats realitzades en sessions tutoritzades: Es tindrà en compte la resolució de problemes assistits per la tutela del professor durant les classes presencials amb un pes del 25%. Avaluació de treballs realitzats i presentats per l’estudiant: A les pràctiques de laboratori (les quals són obligatòries), durant la realització de cada una de les pràctiques s’haurà d’omplir un qüestionari que serà avaluat pel professor, excepte en les pràctiques de simulació amb SPICE, en les que s’haurà de lliurar un informe al començament de la pràctica següent. La nota corresponent a les pràctiques de laboratori (les quals no són recuperables) té un pes del 30% sobre la nota final, i es requereix una puntuació mínima de 5 per a que puguin ser considerades per l’avaluació de l’alumne. En el cas dels alumnes repetidors que hagin superat les pràctiques en els tres cursos anteriors, no caldrà que les facin durant aquest curs acadèmic i se'ls conservarà la nota obtinguda en el curs que les va superar. És en aquestes pràctiques de laboratori on s'avaluaran les competències tranversals. - En cas d’haver assolit la nota mínima de cada apartat, la nota final de l’assignatura s’obtindrà en ponderar les notes amb el seu pes corresponent. Si no s’assoleix la nota mínima en les proves teòrico-pràctiques individuals o un mínim de 5 en la nota final de l’assignatura, l’alumne tindrà una segona oportunitat (sempre i quan s’hagin realitzat i superat les pràctiques de laboratori) realitzant un examen final de tot el contingut de l’assignatura amb un pes del 70% (aquest examen inclourà l’avaluació corresponent tant de les proves teòrico-pràctiques individuals com de les activitats realitzades en sessions tutoritzades). Es demanarà una puntuació mínima de 5 en la nota final d’examen per fer mitja amb la resta de notes obtingudes. - En el cas que no s’hagi aconseguit la puntuació mínima fixada per cadascun d’aquests apartats, no es superarà l’assignatura. La nota final correspondrà a la de les proves teòrico-pràctiques individuals en cas que aquesta sigui inferior a 5. Si fos superior a 5, la nota final de l’assignatura serà de 4.5. - Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única. - Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat. - Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és una decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d’estudiants matriculats. - La qualificació de “no avaluable” s’atorgarà només als estudiants que no s’hagin presentat a cap de les proves teòrico-pràctiques individuals i no s’hagin presentat a l’examen final. - Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professorat i estudiants. - Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'estudiant que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades. En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors. En cas de no superar l'assignatura degut a haver comès alguna d’aquestes irregularitats en un acte d’avaluació, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana de les proves teòrico-pràctiques individuals (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació). Per assistir a qualsevol examen caldrà identificar-se amb DNI. |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
En algunes sessions de laboratori es farà servir PSPICE i KiCad
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 431 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 432 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 452 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 415 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 416 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 417 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 418 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 419 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 420 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 421 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 43 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 45 | Català | primer quadrimestre | tarda |