Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informàtica | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits però es recomana haver cursat les assignatures de Fonaments d'Informàtica i Electricitat i Electrònica.
Aquesta assignatura, de formació bàsica, s'emmarca en el primer curs, segon semestre de la titulació. Els Fonaments de Computadors constitueixen el nexe d'unió entre les assignatures de primer curs d'Electricitat i Electrònica i els Fonaments d'Informàtica amb l'Estructura de Computadors, que es veurà en el primer semestre del segon curs.
L'objectiu de l'assignatura és que l'estudiantat comprengui el paper que els sistemes digitals juguen en el món de la informàtica, siguin capaços de dissenyar i implementar sistemes digitals de complexitat mitjana-baixa utilitzant portes lògiques i dispositius reconfigurables i aprenguin que un computador no és sinó un sistema digital de certa complexitat.
A la última part del curs s’aborden les metodologies basades en arquitectures “Unitat de Procés – Unitat de Control (UP-UC)” per resoldre sistemes digitals d’una certa complexitat tot introduint els conceptes basics d’aquestes arquitectures tant en la seva versió “cablejada” (UC feta amb portes i blocs lògics) com “microprogramada” (UC basada en ROM + seqüenciador). Finalment es tanca aquest bloc i l’assignatura veient el disseny d’un processador de codi obert (RISC-V) a partir del seu repertori d’instruccions i aplicant les arquitectures UP-UC anteriors.
Bloc 1. Circuits combinacionals (CC)
Bloc 2. Circuits seqüencials (CS)
Bloc 3. Arquitectura Unitat de Procés-Unitat de Control (UP-UC) i disseny d'un processador
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Estudi de casos | 12 | 0,48 | 1, 3, 5, 7 |
Treball complementari de pràctiques | 10 | 0,4 | 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
Preparació i resolució d'exercicis | 16 | 0,64 | 5, 7 |
Visualització dels vídeos | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
L'assignatura s'organitza en tres blocs. Els materials que s'ofereixen a través del Campus Virtual inclouen una sèrie de vídeos que l'estudiantat ha de visualitzar abans d'assistir a classe i que contenen els coneixements teòrico-pràctics necessaris per al disseny de sistemes digitals, exercicis interactius de correcció automàtica i un entorn de simulació de sistemes digitals.
L’assignatura s’imparteix en modalitat “problemes d’aula”. Totes les classes presencials es tracten com sessions basades en problemes. Les classes es dediquen a la resolució de qüestions i dubtes dels vídeos, i de casos proposats pel professorat. L'alumnat ha de participar activament en aquestes classes; no es tracta de classes convencionals "de teoria". Tenen lloc en grups petits (de l'ordre de 40-50 estudiants), condició indispensable per assolir el grau d'interactivitat necessari en una assignatura de caràcter eminentment pràctic.
L'assignatura es completa amb unes pràctiques en laboratori on l'alumnat implementa físicament els circuits, que fins aleshores s’havien limitat a dissenyar “sobre paper”. Cada sessió acull a 20-25 estudiants que treballen en grups de 2 i té una durada de 2 hores.
Les tutories podran ser individuals o en petits grups i es faran a demanda i en coordinació entre cada professor/a i els estudiants. També hi podran haver tutories col·lectives que podrà proposar l’equip docent, però aquestes requeriran l’enviament previ al fòrum corresponent del Campus Virtual (CV) d’aquelles preguntes concretes sobre conceptes o exercicis que calgui resoldre per tal que el professorat pugui planificar i realitzar adequadament la tutoria.
En aquesta assignatura es treballen i avaluen les següentscompetències transversals:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats avaluables de pràctiques | 30% | 2 | 0,08 | 3, 5, 6, 7 |
Lliurament de problemes | 20% | 8 | 0,32 | 5, 7 |
Tres proves parcials i/o examen final | 50% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
a) Procés i activitats d'avaluació programades.
La nota del curs obtinguda per avaluació continua (AC) es calcula a partir de:
d’acord amb la fórmula: AC = PP · 0,5 + Pb · 0,2 + PL · 0,3
on, PP = (PP1+PP2+PP3)/3
Per aprovar el curs per avaluació continua s’han de complir les següents condicions:
b) Programació d’activitats d’avaluació
Les dates de les proves d'avaluació i del lliurament d'exercicis es publiquen a l’inici del curs al Campus Virtual (CV) i a la web de l’Escola (apartat d’exàmens), i poden estar subjectes a canvis de programació a causa de situacions imprevistes. Qualsevol modificació d'aquestes s'avisarà a través d'aquesta plataforma.
És important puntualitzar que no es realitzarà cap examen a cap estudiant fora dels dies programats a l'efecte, llevat que hi concorrin causes justificades que s'hagin informat abans de la data prevista, i amb el consentiment del professor.
c) Procés de recuperació
L’activitat 1 d’avaluació corresponent a la teoria es pot recuperar en la prova final.
Les activitats 2 i 3 (lliurament d'exercicis i visualització dels vídeos) que correspon a un 20% de la nota final no espoden recuperar.
L'activitat 4 es pot recuperar mitjançant una activitat de recuperació específica relativa a les pràctiques.
Si finalment PP < 5 o PL < 5, la nota final de l'assignatura serà el valor més baix entre la nota AC i 4,5.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Les notes de les activitats d'avaluació es publiquen en el CV. S’informarà del procediment de revisió un cop publicades les notes i normalment consistirà en establir un termini perquè els estudiants sol·licitin la revisió i en funció de les peticions rebudes s’informarà a l'estudiantat sobre la data i termini concret per fer la revisió. Si l'estudiant no segueix el procediment establert a la revisió o no es presenta a la revisió no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
e) Qualificacions especials
• s'avaluarà amb un "no-avaluable" a l’estudiant que no hagi participat en cap prova d'avaluació o pràctiques de laboratori.
• per obtenir una "matrícula d'honor (MH)" la nota final obtinguda per l'estudiant ha de ser ≥ 9,0. No obstant això, atès que el nombre de MHs no pot excedir el 5% del nombre d'estudiants matriculats en l'assignatura, aquesta condició no és suficient i, per tant, les MH s'assignaran als estudiants que hagin obtingut les qualificacions més altes.
f) Conseqüències de les irregularitats comeses pels estudiants: còpia i plagi,...
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un/a estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació en unaactivitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'alumnat que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.
g) Avaluació dels estudiants repetidors
Els estudiants que van realitzar i aprovar les pràctiques de laboratori en un dels dos anys anteriors però que van suspendre l'assignatura, poden optar per no repetir les pràctiques el curs actual. En aquest cas, la nota de pràctiques (PL) serà un 5, independentment de la nota obtinguda el curs anterior. La llista d'estudiants que poden triar no realitzar les pràctiques es publica en el CV al començament del curs. Si, de tota manera, un estudiant vol repetir les pràctiques, haurà d'informar al professor responsable de les pràctiques.
Si un estudiant ha comès irregularitats (còpies/plagi) en alguna activitat d'avaluació en una convocatòria anterior de l'assignatura no tindrà dret a que se li convalidin les pràctiques (si les tingués aprovades).
A partir de la segona matrícula i si l' estudiant té les pràctiques aprovades i opta per convalidar-les, pot escollir que el sistema d' avaluació sigui:
nota final = 0,5 * prova final + 0,3 * nota de les pràctiques del cursanterior(un 5) + 0,2 * nota exercicis curs anterior (màxim un5)
Si l' estudiant suspèn té una segona oportunitat en aquesta alternativa 2) que seria fer de nou un examen final de tota la matèria en les dates de la recuperació final, mantenint-se les mateixes condicions per a les pràctiques i els exercicis (màxim un 5).
Per poder optar a aquesta avaluació diferenciada (2), l' alumnat repetidor l'ha de demanar al responsable de l'assignatura mitjançant correu electrònic com a molt tard 15 dies després de l' inici de les classes.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 411 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 412 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 431 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 432 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 471 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 415 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 416 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 417 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 418 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 419 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 420 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 421 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 422 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |