Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502441 Enginyeria Informątica | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’assignatura no té cap prerequisit oficial. S’assumeix que s’han cursat les assignatures prèvies de la matèria “Bases de dades” i “Enginyeria del software”. És convenient haver superat l’assignatura de “Xarxes”.
Aquesta és la tercera assignatura del bloc d’assignatures sobre el procés d’enginyeria del software. L’objectiu general és donar una visió global i ordenada dels paradigmes de desenvolupament existents orientats a Web i Internet. S’introduiran els models fonamentals pel desenvolupament d’aplicacions web i s’explicaran les eines necessàries pel seu disseny, implementació, test, i manteniment.
Els principals objectius de l'assignatura són:
Els continguts de l'assignatura estan estructurats en els següents temes:
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Classes de teoria | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Prąctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs tutoritzats proposats a classe | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 4, 7, 8 |
Tipus: Autņnomes | |||
Preparació i estudi | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 7, 8 |
Preparació proves d'avaluació | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 7, 8 |
Prąctiques de laboratori | 24 | 0,96 | 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10 |
L’assignatura consta d’una part teòrica, part pràctica, i part de treball personal de l’alumnat. S’imparteixen un total de 50 hores formatives que es distribueixen segons mostra la taula d'activitats formatives. La dedicació total és de 150 hores, pel que hi ha una dedicació individual per part de l’alumnat de 100 hores. Al llarg de l’assignatura es duran a terme les següents activitats:
Classes de teoria
Sessions de teoria, on l’equip docent subministrarà informació sobre els coneixements de l'assignatura i sobre estratègies per adquirir, ampliar i organitzar aquests coneixements. Es plantejaran discussions en aquells punts que admetin solucions tecnològiques diverses. Es fomentarà la participació activa de l’alumnat durant aquestes sessions, per exemple, plantejant discussions en aquells punts que admetin solucions tecnològiques diverses.
Classes de problemes
Sessions de problemes, on l’alumnat haurà de participar activament per consolidar els coneixements adquirits resolent, presentant i debatent problemes que hi estiguin relacionats.
Pràctiques de laboratori
Sessions de pràctiques al laboratori, on es plantejarà un projecte relacionat amb els temes de l’assignatura. Aquest projecte es portarà a terme en grups de dues persones. Les sessions hauran estat preparades, documentades i programades per l’equip docent amb antelació i l’alumnat les haurà de preparar abans d'assistir‐hi, revisant els coneixements teòrics relacionats i els aspectes tècnics bàsics del desenvolupament. Les sessions pràctiques han de servir per assolir les habilitats de l'assignatura i contribuir a assolir algunes competències com ara la de treball autònom. El projecte s’avaluarà durant el seu desenvolupament i en el moment de la seva finalització. Un dels objectius de les pràctiques de laboratori és treballar la competència transversal de treball en equip, per tant es valorarà que el projecte desenvolupat s’hagi portat a terme per totes les persones del grup.
Competències transversals
Les competències transversals que es treballen en aquesta assignatura són “Adquirir hàbits de pensament” i “Treball en equip”. La primera es treballarà a les sessions de teoria i problemes a través de l’elaboració raonada dels continguts de l’assignatura. S’avaluarà en les proves individuals a través de preguntes en les que s’haurà de desenvolupar un raonament crític. La segona es treballarà en les sessions de laboratori a través del treball en equip. S’avaluarà durant l’avaluació col·lectiva de les pràctiques de laboratori.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Classes de teoria i problemes | 0.6 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Prąctiques de laboratori | 0.4 | 3 | 0,12 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
a) Procés i activitats d’avaluació programades
L’avaluació es durà a terme en base a:
B.1) Avaluació de progrés: seguiment i entrega parcial de la pràctica durant les sessions de laboratori. Aquesta avaluació tindrà un pes de 3 punts en la nota final de l’activitat B.
B.2) Avaluació tècnica: documentació lliurada per l’alumnat corresponent al projecte realitzat al laboratori i de forma autònoma. Aquesta avaluació tindrà un pes de 5,5 punts en la nota final de l’activitat B.
B.3) Auto-avaluació tècnica: auto-avaluació tècnica per part de l’alumnat sobre l’apartat B.2 a partir d’una rúbrica d’avaluació. Aquesta avaluació tindrà un pes de 1 punt en la nota final de l’activitat B sempre que la desviació entre l’avaluació feta per l’estudiant i l’avaluació feta per l’equip docent difereixi en menys de 0,5 punts.
B.4) Prova d’avaluació individual: prova presencial per valorar el grau de coneixements assolit per l’alumnat a nivell individual. Aquesta avaluació tindrà un pes de 1,5 punts en la nota final de l’activitat B.
El màxim de punts acumulats en les activitats anteriors és de 11, tot i que l’activitat B s’avaluarà sobre 10. Per poder aprovar l’activitat B s’ha d’obtenir un mínim de 5 punts en la suma de les activitats B.1, B.2, B.3 i B.4, i s’ha d’aprovar l’avaluació de progrés (activitat B.1), l’avaluació tècnica (activitat B.2) i la prova d’avaluació individual (activitat B.4) amb un 50% de la nota en cadascuna d’elles. En cas de no superar l'activitat B degut a que l’avaluació de progrés, l’avaluació tècnica o la prova d'avaluació individual no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'activitat B serà el valor menor entre 4,5 i el total de les notes aconseguides en les activitats B.1, B.2, B.3, i B.4.
b) Programació d’activitats d’avaluació
Les dates d'avaluació continuada, lliurament de treballs, i revisió de les proves d’avaluació es donaran el primer dia de l’assignatura i es publicaran al campus virtual i a la web de l’Escola d’Enginyeria (apartat exàmens), si bé poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre l’equip docent i alumnat. Es preveu que la primera prova d’avaluació individual es realitzarà entre la 6ª i 8ª setmana de l’assignatura, i la segona a la última setmana.
c) Procés de recuperació
L’alumnat es podrà presentar a les activitats de recuperació sempre que s’hagi presentat a un conjunt d’activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura. Per l’activitat d’avaluació A hi haurà una prova de recuperació per l’alumnat que no hagi aconseguit superar l’activitat d’avaluació A. En aquesta prova de recuperació s’avaluarà tot el contingut de l’assignatura (i no tant sols aquella part que no hagi superat en les avaluacions parcials).
Degut a la naturalesa pràctica de les pràctiques de laboratori, l’activitat d’avaluació B no disposarà de mecanisme de recuperació.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Les notes de les activitats d’avaluació es donaran dins un termini de 20 dies lectius després de fer l’activitat. Pel que fa als exàmens de recuperació, l’alumnat afectat sabrà amb un mínim de 3 dies d’antelació si s’ha de presentar o no. Les proves d’avaluació individual tindran un procediment de revisió de qualificacions en el qual es podrà examinar la prova i validar la correcció.
e) Qualificacions
Per aprovar l'assignatura és necessari que l'avaluació de l’activitat A iB superin individualment els 5 punts. En cas de no superar l'assignatura degut a que alguna de les activitats d'avaluació no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4,5 i la mitjana ponderada de les activitats A i B. Les matrícules d’honor es donaran al 5% d’estudiants matriculats a l’assignatura amb la nota final més alta sempre i quan aquesta sigui superior al 9. Si l'estudiant no lliura les pràctiques o no es presenta a cap de les proves individuals d’avaluació, la seva nota final serà “no avaluable”.
f) Irregularitats per part de l’alumne/a, còpia i plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per l’alumnat que puguin conduir a una variació de la qualificació en una activitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Igualment, l’ús indegut de l’equipament proporcionat per les pràctiques de laboratori també conduirà a una qualificació de zero (0) en l’activitat B i es rescindirà l’accés a l’equipament proporcionat. Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
- la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació
- deixar copiar
- presentar un treball de grup no fet íntegrament per les persones del grup (aplicat a tothom, nosolament a les persones que no han treballat)
- presentar com a propis materials elaborats per altres, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l’estudiant
- l'ús no autoritzat d’eines d’Intel·ligència Artificial com, per exemple, Copilot, ChatGPT, o equivalents, per resoldre exercicis, pràctiques o qualsevol altra activitat avaluable
- tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, rellotges intel·ligents, bolígrafs amb càmera, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació de teoria o pràctiques individuals (exàmens)
- parlar amb altres persones durant les proves d'avaluació de teoria o pràctiques individuals (exàmens)
- copiar o intentar copiar d'altres alumnes durant les proves d'avaluació de teoria o pràctiques individuals (exàmens)
- usar o intentar usar escrits relacionats amb la matèria durant la realització de les proves d'avaluació de teoria o pràctiques individuals (exàmens), quan aquests no hagin estat explícitament permesos
- utilitzar l’equipament i/o infraestructura de xarxa proporcionat en les sessions de laboratori per aspectes no relacionats amb les pràctiques
- suplantar o falsificar la identitat, o entrar irregularment en els equipaments del laboratori
En cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3 i la mitjana ponderada de les notes (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació). L'estudiant que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.
En resum: copiar, deixar copiar, o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació, o cometre irregularitats amb l’equipament dellaboratori, equival a un SUSPENS, no compensable, i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.
g) Avaluació dels/les alumnes repetidors/es
En el cas d’estudiants repetidors amb només les pràctiques de laboratori suspeses, les notes d’avaluació de l’activitat A es podran guardar d’un any per l’altre a criteri de l’estudiant. En el cas d’estudiants repetidors amb les pràctiques de laboratori aprovades però amb l’avaluació de l’activitat A suspesa, hauran de tornar a fer totes les proves d’avaluació individual de l’activitat A. A l’inici de les activitats formatives es publicarà un llistat amb les persones que es trobin en alguna d’aquestes situacions, amb la seva qualificació. Si NO es vol guardar la qualificació d’anys anteriors, s’haurà de comunicar a la persona responsable de l’assignatura a l’inici de les activitats formatives. Si es presenta a les activitats d’avaluació, també s’entendrà que renuncia a les seves qualificacions anteriors. Les notes d’anys anteriors tindran un pes ponderat en el curs actual igual a aquell utilitzat per la resta d’alumnat.
h) Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Prąctiques d'aula | 410 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 411 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 412 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 413 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 414 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 415 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 416 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 417 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 411 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 412 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 413 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 414 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 415 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 416 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 417 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 418 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 419 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 420 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 421 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 422 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 423 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 424 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 425 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 426 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 410 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 415 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 417 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 419 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |