Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es demanen pre-requisits
L’estudi de les diferents formes d’interpretació i producció dels sistemes simbòlics de la nostra cultura ens permeten conèixer aspectes importants de les representacions mentals i també d’aspectes funcionals de l’individu, la qual cosa constitueix una eina important de diagnòstic i intervenció d’ordre psicològic i pedagògic.
Objectius
En acabar l'assignatura l'alumnat hauria de ser capaç de:
2. El llenguatge natural.
3. La simbolització amb objectes i accions: el joc simbòlic
4. Teatre i dansa
6. L’expressió escrita.
7. La imatge estàtica: fotografia
8. La imatge en moviment
9. La música i les matemàtiques
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teòriques (24h) i seminaris (12h) | 36 | 1,44 | 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories per a grups de treball | 5 | 0,2 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball de camp | 105 | 4,2 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9 |
A partir de materials que mostren diferents sistemes i conductes de simbolització facilitats per la professora, s’analitzaran les diferents formes de comprendre i d’interpretar les esmentades conductes. S’estudiaran els principals conceptes teòrics que expliquen la construcció simbòlica i representacional de l’individu i també les implicacions psicològiques i pedagògiques corresponents.
Les i els estudiants es posaran en situació d’observar i analitzar per si mateix@s les interpretacions i/o produccions de diferents sistemes de simbolització per part de persones de diferents edats.
Les i els estudiants, en petits grups, realitzaràn alguns estudis de camp, sobre alguns dels temes del programa, basant-se en la metodologia i les exposicions portades a terme a les classes per la professora.
Síntesi
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1a. Avaluació de coneixements (primera part de l'assignatura) | 25%. Individual. Presencial | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Ev1b. Avaluació de coneixements (segona part de l'assignatura) | 25%. Individual. Presencial | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Ev2a. Treball de camp (part 1) | 25%. Individual. Escrit | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Ev2b. Treball de camp (part 2) | 25%. Grupal. Presencial | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
1. AVALUACIÓ CONTINUADA
EVIDÈNCIES D'APRENENTATGE
EV1a. Avaluació de coneixements (I)
Contingut: S'avaluaran els coneixements adquirits relacionats amb la primera part de l'assignatura.
Autoria: Individual
Pes: 25%
Format de presentació: Escrit
Via de presentació: Presencial
Setmana de presentació: primer període avaluatiu
EV1b. Avaluació de coneixements (II)
Contingut: S'avaluaran els coneixements adquirits relacionats amb la segona part de l'assignatura.
Autoria: Individual
Pes: 25%
Format de presentació: Escrit
Via de presentació: Presencial
Setmana de presentació: segon període avaluatiu
EV2a. Treball de camp (I)
Contingut: Un cop escollit en grup el tema a treballar, cada membre del grup, de manera individual, proposarà una activitat relacionada amb un determinat sistema de simbolització i presentarà un treball escrit amb l’anàlisi dels resultats de l’esmentada activitat.
Autoria: Treball individual
Pes: 25%
Format de presentació: Escrit
Via de presentació: Presencial i virtual
Setmana de presentació: setmana 10
EV2b. Treball de camp (II)
Contingut: El grup reuneix tota la informació obtinguda a partir dels treballs individuals i fa una presentació oral en la que es compara i s’analitza els resultats del grup
Autoria: Treball en grup
Pes: 25%
Format de presentació: Presentació grupal
Via de presentació: Presencial
Setmana de presentació: setmana 14
2. AVALUACIÓ ÚNICA
EVIDÈNCIES D'APRENENTATGE
EV1. Avaluació de coneixements
Contingut: S'avaluaran els tots coneixements adquirits relacionats amb l'assignatura.
Pes: 50%
Format de presentació: Escrit
Via de presentació: Presencial
EV2a. Treball de camp (I)
Contingut: Presentació individual del la part del treball del treball en grup, relacionada amb un determinat sistema de simbolització i presentarà un treball escrit amb l’anàlisi dels resultats de l’esmentada activitat.
Pes: 25%
Format de presentació: Escrit
Via de presentació: Presencial i virtual
EV2b. Treball de camp (II)
Contingut: Presentació oral individual del treball grupal, en la que es compara els resultats individuals, amb els de la resta del grup
Pes: 25%
Format de presentació: Presentació oral
Via de presentació: Presencial
Setmana d’AVALUACIÓ ÚNICA: segon període avaluatiu.
Duració de la presentació a l’AVALUACIÓ ÚNICA: 4 hores
CONDICIONS D'AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ
Estudiant no avaluable
Un/a estudiant que NO hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) constarà en actes com a “no avaluable"
Assignatura superada
Per superar l'assignatura caldrà complir els següents dos requisits:
Si no es compleixen aquests dos requisits la nota màxima que es podrà assolir serà de 4.5 punts
a. Sistema de recuperació
L'estudiant pot optar a recuperació final en cas de 1) tenir una nota d’avaluació contínua menor de 5.0, i 2) haver realitzat evidències amb un pes d'almenys 2/3 del total. La recuperació consistirà en tornar a presentar totes aquelles evidències no superades.
b. Evidències no superades
Les evidències no superades, que es presentin a recuperació, podràn aspirar a una obtenir una puntuació màxima de 7,00.
c. Evidències no presentades
Quan l’estudiant no hagi presentat alguna evidència en el calendari marcat, per motius justificats, podrà aspirar a obteniruna puntuació màxima de 10.
Les evidències no presentades i no justificades, es podrà aspirar a una puntuació màxima de 5,00.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s’avaluï mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Per a més detalls sobre els criteris d'avaluació, consulteu el següent link: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Textos que tracten sobre les representacions mentals. Permeten conèixer els mecanismes representacionals mitjançant els quals els subjectes comprenen un fenomen o un tipus de representació simbòlica.
Textos que tracten sobre els sistemes de simbolització: els símbols i els signes.
D'altres:
Tractat sobre joc simbòlic i exposició de treballs experimentals que permeten entendre els aspectes representacionals que són a la base del joc simbòlic.
Textos que permeten conèixer i interpretarels mecanismes representacionals d'elaboració del dibuix infantil, i valorar la seva evolució.
D'altres:
Textos que aborden els codis de la imatge, útils per entendre les interpretacions que la població infantil porta a terme sobre diversos tipus d'imatge:
Textos que tracten sobre els mecanismes de producció de sistemes gràfics de simbolització bàsics pels aprenentatges escolars.
Textos que tracten el llenguatge des d'una perspectiva de la construcció dels significats per part del subjecte.
Whorf B.L. (1971) "Lenguaje, pensamiento y realidad". Barcelona. Barral Editores.
No es fa servir cap programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |