Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit establert específicament.
Aquesta assignatura de formació bàsica està ubicada en el primer curs del Grau i forma part d’un grup d’assignatures orientades a l’aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està composat per: Motivació i emoció, Memòria, Condicionament i aprenentatge, Pensament i llenguatge i Atenció i percepció.
Els objectius generals d’aquesta assignatura són:
Bloc A: Atenció
Tema 1. Definició i característiques de l’atenció
Tema 2. Determinants de l’atenció
Tema 3. Atenció sostinguda. Atenció selectiva. Atenció dividida
Tema 4. Atenció i consciència
Tema 5. Aplicacions de l’estudi de l’atenció
Bloc B: Percepció
Tema 6. Definició i característiques de la percepció
Tema 7. Organització perceptiva
Tema 8. Percepció del color, la profunditat, la mida i la distància
Tema 9. Sistema auditiu, sentits cutanis i químics
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 27 | 1,08 | 4, 9 |
Conferències | 7,5 | 0,3 | 2, 4, 9 |
Pràctiques aula | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 10, 11, 12 |
Pràctiques de laboratori | 6 | 0,24 | 2, 3, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió presencial i virtual | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 5, 9, 8, 7, 10, 6 |
Preparació presentacions orals | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 10, 12 |
Redacció informes | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 10, 11, 12 |
La metodologia docent es basa en quatre tipus d’activitats formatives: classes magistrals, conferències monogràfiques, pràctiques d’aula i pràctiques de laboratori.
Aquests continguts es treballaran a nivell pràctic a través de dos tipus d’activitats formatives: les pràctiques d’aula i les pràctiques de laboratori. En les pràctiques d’aula, l'alumnat haurà de realitzar dos treballs en grup, que caldrà d’exposar a la resta de companys i companyes. En les pràctiques de laboratori, es realitzaran experiments clàssics, dels quals se n'haurà de triar un i presentar un informe experimental que inclogui la manipulacio d'una variable independent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Examen tipus test: Atenció | 30% | 1 | 0,04 | 4, 5, 9, 8, 7 |
EV2. Examen tipus test: Percepció | 30% | 1 | 0,04 | 2, 4, 9, 7 |
EV3. Pràctiques aula | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 11, 12 |
EV4. Pràctiques laboratori | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 10, 6, 11 |
A finals del semestre es podrà realitzar una prova complementària de recuperació tan per a l'avaluació continuada com única. S'hi podrà presentar l'alumnat que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura (és a dir, com a mínim 3 de les 4 evidències), i que tinguin una qualificació d’avaluació contínua inferiora 5 punts i major o igual a 3,5 punts. Aquesta prova constarà de quatre preguntes, cada pregunta correspondrà a una evidència d’aprenentatge i es podrà recuperar EV1 i/o EV2 i/o EV3 i/o EV4. La nota obtinguda en la recuperació de l’evidència/es substituirà l'obtinguda originalment en aquesta/esen el càlcul de la qualificació de l'assignatura, no obstant la nota final màxima no podrà ser superior a 5 punts.
La normativa d'avaluació es pot trobaren el següent enllaç: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
AVALUACIO CONTINUADA
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
Setmana |
EV1 |
Examen tipus test: Atenció |
30% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Primer periode avaluatiu |
EV2 |
Examen tipus test: Percepció |
30% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
EV3 |
Pràctiques d'aula |
20% |
Oral |
Col·lectiva |
Presencial |
Darrera sessió de pràctiques d'aula |
EV4 |
Pràctiques de laboratori |
20% |
Escrit |
Col.lectiva |
virtual |
Segon periode avaluatiu |
AVALUACIO UNICA
Correspondència Avaluació Continuada |
Denominació |
Pes |
Format |
Durada |
Autoria |
Via |
Setmana |
EV1 i EV2 |
Examen 6 preguntes obertes. |
30% i 30% |
Escrit |
60 min |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
EV3 |
Anàlisi d’un anunci publicitari |
10% |
Escrit |
30 min |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
EV3 |
Anàlisi d’un article científic |
10% |
Escrit |
60 min |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
EV4 |
Anàlisi i interpretació d’un experiment |
20% |
Escrit |
90 min |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
Fonamental:
Garcia Sevilla, Júlia (1999). Psicología de la atención. Madrid: Síntesis.
Morgado, Ignacio (2012). Cómo percibimos el mundo: Una exploración de la mente y los sentidos. Barcelona: Ariel.
Complementària:
Estaún, Santiago (2016). Una iniciació a la Psicofísica. Bellaterra. Publicacions UAB.
Goldstein, Bruce (2006). Sensación y percepción. Madrid: International Thomson Editores.
Johnson, Addie & Proctor Robert (2015). Atención. Teoría y práctica. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 42 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 114 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 213 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 214 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 313 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 314 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 511 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 512 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 513 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |