Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
En els cursos anteriors el/la estudiant de la UAB ha cursat les assignatures obligatories de “Psicopatologia al llarg del cicle vital” (segon curs, semestre 3) i “Avaluació Psicològica” (segon curs, semestre 4). Ambdues formen part de la mateixa matèria al pla d'estudis del Grau de Psicologia a la UAB. En el cas d'alumnat que prové de fora de la UAB, es recomana que hagin cursat matèrias amb coneixements bàsics sobre avaluació psicològica i psicopatologia.
SESSIONS GRUP TE (1/1) i GRUPS PAUL (GRUPS DISCUSSIÓ 1/2)
Tema 1. Eficàcia i pràctica basada en evidència.
Tema 2. Les habilitats terapèutiques.
Tema 3. El procés d’intervenció.
Tema 4. Tècniques de relaxació i Mindfulness.
Tema 5. Tècniques d’exposició.
Tema 6. Entrenament en habilitats socials.
Tema 7. Tècniques operants
Tema 8. Tècniques d’autocontrol.
Tema 9. Tècniques cognitives.
Tema 10. Tècniques de solució de problemes.
SESSIONS GRUPS PL (1/4)
1. Situacions difícils en tractament psicològic
2. Relaxació
3. Exposició I
4. Exposició II
5. Entrenament en Habilitats Socials
6. Reestructuració Cognitiva
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
D.2. Sessions discussió (grups PAUL 1/2) | 24 | 0,96 | 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
D.3. Sessions grups PL (1/4) | 12 | 0,48 | 1, 2, 5, 13, 14, 15, 20 |
D1. Sessions introductòries amb grup gran 1/1 | 18 | 0,72 | 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals i supervisió treballs de grup | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
A.1. Lecturas obligatòries i videos de classes invertidas | 70 | 2,8 | 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
A.2. Estudi | 66 | 2,64 | 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19 |
A.3. Treball en grup (Evidència 6). | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
La metodologia docent de l’assignatura està orientada a fomentar l’autonomia i l’actitud crítica. Es fa servir la metodologia d'aula invertida
Es tracta de poder conèixer diverses tècniques d'intervenció terapèutica, les seves bases teòriques, procediment d’administració, àmbits d’aplicació i dades sobre la seva eficàcia. El/la estudiant podrà complementar els continguts de les lectures obligatòries i els vídeos, eix central de la docència, amb les classes invertides introductòries i el treball amb casos aplicats. Tanmateix en les classes pràctiques es veurà la concreció i aplicació de les diferents tècniques explicades en les classes teòriques. Es fomentarà la visió crítica i el treball autònom.
La docència dirigida d’aquesta assignatura està estructurada en:
1) Sessions invertides introductòries de grup gran (Grup TE 1/1) d’una hora i mitja per a tots els alumnes d’un mateix mòdul. Els alumnes hauran de visualitzar un grup de vídeos d’un total de 45-60 minuts amb anterioritat a la sessió presencial, a més de llegir la lectura obligatòria corresponent. A la sessió presencial s’aclariran dubtes i es completaran algunes informacions. Es farà una avaluació continuada amb preguntes sobre les lectures i els vídeos. L'alumnat té fins a 7h setmanals de dedicació autònoma per dur a terme les activitats autònomes prèvies a aquestes sessions
2) Sessions de seminari - discussió (Grups PAUL 1/2) basades en les lectures obligatòries, la sessió introductòria, i el treball amb casos aplicats. Dues horesde durada. Es programa una sessió de discussió per cada classe de grup gran 1/1. En aquestes és imprescindible que prèviament el/la estudiant hagi revisat la lectura obligatòria corresponent a cada sessió. Es disposa de la Guia de Treball on hi consten preguntes per orientar la lectura, treballar amb casos aplicats i afavorir la reflexió. És imprescindible assistir a aquestes sessions amb la lectura obligatòria corresponent i la Guia de Treball.
3) Sessionis de pràctiques (Grups PL 1/4) de dues hores on es desenvolupen les pràctiques.
Els/les estudiants disposaran al campus virtual de les Lectures relatives al temari de l'assignatura que no es trobin a la biblioteca, d'una Guia de Treball amb les preguntes de lectura guiada, casos, preguntes de reflexió i activitats relatives a cada tema i que seran el fil conductor de les sessions de grups de PA ½ de discussió, i d’un Dossier dels Seminaris amb tota la informació i materials necessaris per dur a terme les sessions de seminari 1/4.
Les activitats de treball autònom (total 156h) del/la estudiant inclouen: estudi, la lectura de materials de continguts especialitzats o complementaris d´especial interès per l'adquisició de les competències pròpies de la matèria, el visionat dels vídeos de les classes invertides i la realització d’un treball en grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Prova de resposta múltiple 1a part del curs / primer periode avaluatiu | 25% | 1,25 | 0,05 | 6, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19 |
EV2. Prova de resposta múltiple 2a part del curs / segon periode avaluatiu | 25% | 1,25 | 0,05 | 3, 6, 7, 9, 10, 12, 16, 17, 18 |
EV3. 5 preguntes de resposta oberta-curta 1a part del curs / primer periodo evaluativo | 20% | 1,25 | 0,05 | 2, 6, 10, 12, 14, 15, 18 |
EV4. 5 preguntes de resposta oberta-curta 2a part del curs / Segon periode avaluatiu | 20% | 1,25 | 0,05 | 2, 6, 10, 12, 14, 15, 18 |
EV5. Avaluació continua (preguntes resposta múltiple cada sessió pressencial invertida) | 10% | 0 | 0 | 4, 6, 8, 10, 11, 12, 16, 18, 19 |
EV6. Treball de grup / mig curs i final de curs / prova escrita / lliurament presencial | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 10, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20 |
A part del detalls facilitats a continuació, són d’aplicació les “Pautes d’avaluació de les titulacions de la Facultat de Psicologia 2023-24", disponibles a https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_2024_2025
Evidències d’aprenentatge individuals: (Ev1, Ev2)
Evidències d’aprenentatge individuals: (Ev3, Ev4)
Avaluació continua sessions invertides: (Ev5)
Evidència d’aprenentatge en grup: (Ev6)
Ev5: Treball de de grup. S’avaluarà segons la rúbrica que es farà pública a l’inici de curs; 10% en la qualificació. La nota de l'EV6 només sumarà a la nota final si la qualificació de l'EV6 és ≥4.95 i si la suma de (EV1+EV2+EV3+EV4+EV5) és ≥4.95. No es podrà presentar fora dels terminis establerts.
Avaluable / No Avaluable
Nota final / Criteri Aprovat
Recuperació:
No es preveu que l’alumnat de 2ª oposterior matrícula s’avaluï mitjançant unaúnica provadesíntesi no recuperable.
Avaluació ünica
Aquesta assignatura no preveu l'avaluació única
Procés de Revisió de qualificacions Després de cada avaluació s'informarà a l'alumnat de la data i la forma en què es publicaran les qualificacions del curs. L'alumnat també serà informat del procediment, lloc, data i hora de la revisió de la qualificació en base a les normatives de la Universitat.
Nota. Exceptuant situacions excepcionals i acordades prèviament amb l'alumnat, una setmana abans de les avaluacions, i fins acabadala revisió ordinària, no es respondran preguntes de “contingut”per correuelectrònico Moodle. L'alumnat haurà d’anar als horaris d’atenció dels docents.
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) (més informació al web de la Facultat).
Tema 1: Eficàcia i pràctica basada en evidència
M. Pérez Álvarez, J.R. Fernández Hermida, C. Fernández Rodríguez y I. Amigo Vázquez (2003) Guía de tratamientos psicológicos eficaces I . Madrid: Pirámide. (1 capítol) (Campus Virtual)
Sánchez-Carracedo, D. (2020). Eficacia de los tratamientos psicológicos y práctica basada en evidencia. Documento no publicado (Campus Virtual)
Temes 2-10:
Labrador, F. (2008). Técnicas de Modificación de Conducta. Madrid: Pirámide (Cap. 2, 15, 29) (Campus Virtual).
Díaz García, M.I., Ruiz, M.A., Villalobos, A. (2017). Manual de Técnicas y Terapias Cognitivo Conductuales. Bilbao: Desclee de Brouwer. (Cap 3, 4, 5, 6, 7, 8) / eBook
Accés a catàleg UAB: https://elibro.net/es/lc/uab/titulos/127910
Es poden facilitar documents addicionals elaborats per l'equip docent per alguns temes.
A la GUIA DE TREBALL hi consta bibliografia i pàgines web recomanades per a cadascun dels temes.
Basic Office.
Micosoft Forms (Office 365).
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 111 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 114 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 213 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 214 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 511 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 512 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 513 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |