Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver superat les assignatures Fonaments de Psicobiologia I i Fonaments de Psicobiologia II del primer curs del Grau en Psicologia, així com l'assignatura Psicologia Fisiològica I del primer semestre del segon curs.
És recomanable tenir coneixements d'anglès.
L’objectiu general de l’assignatura consisteix en l’adquisició de coneixements relatius als fonaments biològics del son i la vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d’aprenentatge i memòria, mitjançant l’estudi exhaustiu d’aquestes conductes tant en condicions fisiològiques normatives com en situacions alterades. Aquest enfocament permetrà comprendre les bases neurals subjacents als processos descrits, tenint en compte el context i la perspectiva de gènere.
En acabar el curs, l’alumnat haurà de ser capaç de:
Tema 1. SON i VIGÍLIA
Tema 2. REFORÇ
Tema 3. GANA
Tema 4. CONDUCTES SEXUAL i PARENTAL
Tema 5. EMOCIÓ
Tema 6. APRENENTATGE i MEMÒRIA
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals o invertides amb TIC | 28,5 | 1,14 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 14, 15, 16, 19 |
Classes pràctiques (12h d'aula i 4h de laboratori) | 16 | 0,64 | 2, 3, 4, 5, 6, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment individualitzades i/o en grups petits (de forma virtual i/o presencial) | 8,5 | 0,34 | 9, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta i lectura comprensiva de diversos materials | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 13, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23 |
Elaboració i presentació de treballs en grup | 12 | 0,48 | 2, 9, 10, 17, 18 |
Estudi de la matèria | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exercicis i activitats | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19 |
Recerca informació | 11 | 0,44 | 2, 18 |
ACTIVITAT DIRIGIDA (30%)
a) Teoria (TE) (19 sessions d'1,5 hores). Sessions presencials basades en:
b) Pràctiques d'aula (PAUL) (6 sessions de 2 hores). Seminaris presencials de treball en grup, basats en:
c) Pràctiques de laboratori (PLAB) (2 sessions de 2 hores). Tallers per facilitar l'aprenentatge pràctic i empíric del contingut de l'assignatura, basats en:
ACTIVITAT SUPERVISADA (5%)
Tutories. Seguiment, de forma presencial o virtual, amb el professorat de forma individual o en grup. Entre d'altres, es tracten aspectes com:
ACTIVITAT AUTÒNOMA (60%)
ACTIVITAT D’AVALUACIÓ (5%)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Prova test i de desenvolupament (individual, escrita) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 19, 22, 23 |
EV2. Prova test i de desenvolupament (individual, escrita) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 13, 15, 16, 19, 20, 21, 22 |
EV3. Treball en grup (resum escrit, exposició i defensa pública) | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
EV4. Activitats d'avaluació continuada | 5% | 0 | 0 | 2, 9, 11, 18, 20, 21, 22, 23 |
L’AVALUACIÓ CONTINUADA de l’assignatura permet que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés acadèmic i es durà a terme mitjançant la realització de diferents proves en les quals l'alumnat haurà de demostrar que ha assolit les competències, ha aconseguit els objectius i superat els resultats d’aprenentatge corresponents. De cadascuna de les activitats d’avaluació següents s’indica el seu pes en la nota final, la durada de la prova i quan es realitza (vegeu al final l'enllaç al calendari d'avaluacions):
1. EV1. Evidència d’aprenentatge 1 (obligatòria): prova presencial individual escrita de desenvolupament i/o preguntes curtes/test sobre els temes 1, 2 i 3 (40%; 1,5 hores; primer període d'avaluació).
2. EV2. Evidència d’aprenentatge 2 (obligatòria): prova presencial individual escrita de desenvolupament i/o preguntes curtes/test sobre els temes 4, 5 i 6 (40%; 1,5 hores; segon període d'avaluació).
3. EV3. Evidència d’aprenentatge 3 (optativa): Presentació breu (oral o vídeo), debat-defensa oral i lliurament d’un resum escrit sobre un treball realitzat en grup de manera cooperativa, fonamentat en l'explicació i discussió d'articles neurocientífics recents en anglès (20%; 10-15 minuts d'exposició + 5-10 minuts de debat; pràctiques d'aula 5 i 6).
4. EV4. Evidència d'aprenentatge 4 (optativa): Activitats per a facilitar el seguiment de l'assignatura (5%; lliuraments específics a l’aula o al campus virtual amb data límit).
L’assignatura ofereix la possibilitat d'AVALUACIÓ ÚNICA (vegeu enllaç al final per informació sobre normativa, sol·licitud, termini), la qual suposa la renúncia a l’avaluació continuada i implica la realització en una única data de les evidències EV1 i EV2 (obligatòries). En cas de realitzar les evidències optatives EV3 i EV4 també cal lliurar-les en la mateixa data. La data de realització i lliurament correspondrà a la data del segon període d'avaluació. La descripció, el pes i la durada presencial de les evidències són els mateixos que els explicitats en els apartats 1 – 4 anteriors. S’aplicarà el mateix procés de recuperació que el de l’avaluació continuada (vegeu el següent apartat e).
Els CRITERIS d'AVALUACIÓ són els següents:
a) Realització de totes les evidències d’aprenentatge obligatòries (EV1 i EV2).
b) Es considerarà avaluable l’alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40%.
c) La nota final de l’assignatura s’obtindrà a partir de la suma ponderada dels resultats obtinguts en totes les activitats d’avaluació realitzades.
d) S’aprovarà l’assignatura amb una suma ponderada (de totes les evidències realitzades) que sigui igual o superior a 5 punts sobre 10, amb un mínim de 3,5 punts (en una escala de 0 - 10) en cadascuna de les 2 evidències obligatòries (EV1 i EV2). En cas de no assolir els requisits establerts, la nota màxima que es consignarà a l'expedient acadèmic podrà ser de 4,5 punts.
e) A la prova de recuperació, realitzada en el període de recuperacions establert per la facultat, podrà optar l'alumnat que hagi realitzat les evidències obligatòries EV1 i EV2 i hagi obtingut una qualificació global d’avaluació (EV1+EV2+EV3+EV4) entre 3,5 i 4,9 punts sobre 10. La prova de recuperació consistirà en la repetició de l'EV1 i/o de l'EV2. El criteri d'assignatura superada serà el mateix que el descrit a l'apartat d, un cop substituïda la nota de l'evidència/es recuperada/es. Així doncs, cal obtenir una puntuació mínima de 3,5 en la prova de recuperació d'una evidència concreta (EV1 i/o EV2) per tal de poder superar l'assignatura (amb una nota global igual o superior a 5). Si s'opta a recuperació la nota numèrica màxima possible de l'assignatura serà de 7 sobre 10.
-------------------
Enllaç a les Pautes d'avaluació, als Criteris de traducció de proves d'avaluació, al Calendari d'avaluacions i a la informació sobre l'Avaluació única de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
En negreta la bibliografia fonamental (triar un dels manuals de referència), la resta és bibliografia complementària.
Cap específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 41 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 42 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 113 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 114 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 213 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 214 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 313 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 314 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 511 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 512 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 513 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |