Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana cursar l’assignatura d’Avaluació Psicològica Clínica en la Infància i l’Adolescència, que s’imparteix el mateix semestre.
Objectius Generals
Objectius Específics
1. Trastorns del Neurodesenvolupament.
a. Trastorn Específic de l'Aprenentatge.
b. Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
c. Trastorn per Dèficit d'Atenció/Hiperactivitat (TDAH).
2. Trastorns Disruptius, del Control dels Impulsos i de Conducta.
a. Trastorn Negativista Desafiant.
b. Trastorn de la Conducta.
c. Trastorn Explosiu Intermitent.
3. Trastorns Depressius.
4. Conducta Suïcida a la infància i l'adolescència.
5. Trastorns d'Ansietat.
a. Fòbies Específiques.
b. Trastorn d'Ansietat Social.
c. Trastorn d'Ansietat per Separació.
d. Trastorn d'Ansietat Generalitzada.
6. Trastorn Obsessiu-Compulsiu.
7. Trastorn d’Estrès Posttraumàtic.
8. Trastorns de la Conducta Alimentària.
a. Anorèxia Nerviosa.
b. Bulímia nerviosa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques (24h), seminaris i discussions guiades (12h) | 36 | 1,44 | 2, 14, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 7,5 | 0,3 | 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i ampliació de coneixements sobre els continguts de l'assignatura. Anàlisi dels casos presentats als seminaris i treball en grup. | 103,5 | 4,14 | 2, 7, 9, 10, 16, 23, 25 |
Dirigides
Classes teòriques: Classes magistrals amb suport multimèdia. Mida dels grups: 1/1
Classes pràctiques: Anàlisi i resolució de casos en format de seminari. Grups petits
Supervisades
Tutories programades pel professorat per a la revisió d’activitats dirigides.
Autònomes
Lectura i síntesi dels continguts de l’assignatura. Ampliació de coneixements amb la cerca i l’anàlisi actualitzada.
Anàlisi dels casos presentats a les pràctiques i treball de grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1 i Ev2 Examen 1 i examen 2 | 70% | 3 | 0,12 | 2, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 19, 22, 24, 25, 27 |
Ev3 Cas Pràctic | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 20, 21, 22, 23, 24, 26 |
Activitats d'avaluació continuada:
L'assignatura es considerarà superada quan s'hagin presentat les 3 evidències d’aprenentatge i s'hagi obtingut una qualificació global de 4,9 o superior.
No es contempla realitzar prova de síntesi per l'alumnat de 2ª matrícula o posterior.
Aquesta assignatura no preveu l'avaluació única.
L'alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40% no podrà constar en actes com a "no avaluable".
Prova de recuperació final: Podrà optar-hi l’alumnat que hagi estat prèviament avaluat en un mínim de 2 de les 3 evidències i que la seva nota global estigui entre 3,5 i 4,8. Consistirà en una prova de síntesi de tots els continguts de l'assignatura. La nota només serà aplicable quan representi una millora respecte a la qualificació obtinguda anteriorment.
Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
Ev1 |
Examen 1 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Ev2 |
Examen 2 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Ev3 |
Cas pràctic |
30% |
Oral i Escrit |
Grup |
Presencial |
Pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ÉS REALITZARÀ SI ÉS COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS A L’ARTICLE 263 I ÉS REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (EFORMULARI) (més informació al web de la Facultat).
Nota: En cada tema es recomana una lectura específica de fàcil accés per l'alumnat.
Bibliografia fonamental:
American Psychiatric Association (2022). DSM-5-TR. Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Text revision. American Psychiatric Association.
Belloch, A., Sandín, B. i Ramos, F. (2024). Manual de Psicopatología (Vol. 1 i 2). McGraw Hill.
Ezpeleta, L., & Toro, J., (2014). Psicopatología del Desarrollo. Editorial Pirámide.
World Health Organization. ICD-11 for Mortality and Morbidity Statistics. https://icd.who.int/browse/2024-01/mms/en#334423054
Bibliografia complementària:
Goldstein, S. & DeVries, M. (Eds.) (2017). Handbook of DSM-5 Disorders in Children and Adolescents. Springer International Publishing
Luby, J.L. (2006). Handbook of preschool mental health: development, disorders, and treatment. Guilford Press
Martin, A., Bloch,M. & Volkmar, F.R. (2018). Lewis’s Child and Adolescent Psychiatry: A comprehensive Textbook (fith Edition). Wolters Kluder Helathbb
Matson, J.L. (Ed.) (2017). Handbook of Childhood Psychopathology and Developmental Disabilities Treatment. Springer International Publishing
Rutter, M., Bishop, D., Pine, D., Scott, S., Stevenson,J., Taylor, E. & Thapar, A. (2008). Rutter’s Child and Adolescent Psychiatry (fifth edition). Blackwell Publisher.
Toro, J., (2010). El adolescente en su mundo. Pirámide.
Zero to Three (2016). DC:0-5. Diagnostic classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. Authors.
www.APA.org/
No aplicable.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 114 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 115 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 511 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |