Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver assolit els coneixements fonamentals de les assignatures Química Inorgànica i de l’Equilibri i Bases de l’Enginyeria Química
Els objectius de l’assignatura Cinètica Química son adquirir i consolidar els conceptes fonamentals de cinètica, estequiometria i mecanismes de reacció així com de cinètica homogènia i cinètica catalítica heterogènia. Tanmateix, es pretén adquirir les competències especificades en aquesta guia docent.
1. Introducció. Conceptes fonamentals
1.1. Tipus de reaccions químiques
1.2. Equilibri, cinètica i estequiometria
1.3. Model estequiomètric
1.4. Mesura d’avanç de les reaccions
1.5. Concepte de velocitat de reacció
1.6. Mecanisme de reacció i model cinètic
2. Cinètica homogènia
2.1. Reaccions en medis homogenis
2.2 Dependència de la concentració i de la temperatura
2.3. Determinació de velocitat de reacció i equació cinètica
2.4. Reaccions simultànies
3. Cinètica catalítica heterogènia
3.1. Catalitzadors. Materials i propietats.
3.2. Adsorció
3.3. Models cinètics per a reaccions catalitzades per sòlids
3.4. Transferència externa i interna de matèria
3.5. Mètodes per determinar la resistència controlant
3.6. Desactivació de catalitzadors sòlids
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 15 | 0,6 | |
Classes magistrals | 30 | 1,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 5,5 | 0,22 | |
Treballs sobre la matèria | 8 | 0,32 | 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Búsqueda de documentació | 5 | 0,2 | 1 |
Estudi | 32 | 1,28 | 1 |
Lectura de llibres, articles i casos | 4,5 | 0,18 | 1 |
Resolució de problemes | 35 | 1,4 | |
Tutories | 6 | 0,24 |
La metodologia docent d’aquesta assignatura combina diferents elements: classes magistrals i seminaris; aprenentatge basat en problemes; anàlisi de treballs científics; aprenentatge cooperatiu; avaluació entre iguals; aula inversa.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves d'avaluació per escrit | 65% de la nota final de l'assignatura | 6 | 0,24 | 2, 3, 6, 5, 9 |
Seminaris, treballs i proves avaluables | 35% de la nota final de l'assignatura | 3 | 0,12 | 1, 4, 8, 7 |
Procés i activitats d’avaluació programades
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
1. Seminaris i Proves avaluables
- Primera prova avaluable PA1. Seminari avaluable, aprenentatge basat en problemes, resolució de problema de forma col·laborativa. 5% de la nota de l'assignatura
- Segona prova avaluable PA2. Exercici sobre disseny i aplicacions de catalitzadors sòlids. Avaluació entre parells. 15% de la nota de l'assignatura.
- Tercera prova avaluable PA3. Realització de treball en grup + Seminari avaluable. 15% de la nota de l'assignatura.
2. Examens
- Primer examen sobre els Temes 1 i 2. 30% de la nota de l'assignatura
- Segon examen de síntesi. 35% de la nota de l'assignatura.
Tots dos exàmens incorporaran una pregunta zero sobre un concepte elemental que s’haurà treballat i indicat prèviament a classe. Una resposta incorrecta a la pregunta zero implicarà el suspens directe de l’examen i l’alumne haurà d’anar a recuperació.
Es necessari obtenir una nota igual o superior a 4 sobre 10 a la mitjana ponderada dels exàmens per a fer mitjana amb les proves avaluables i optar a l'aprovat de l'assignatura
Molt important Les entregues escrites i els exàmens hauran de presentar-se amb un nivell de cura i claredat adequat; aquelles que no compleixin amb aquests estàndards seran penalitzades o, si la presentació és especialment deficient, poden no ser corregides.
Programació d’activitats d’avaluació
La nota mínima ponderada als dos exàmens és de 4. Cas d’obtenir una qualificació inferior, l’alumne podrà optar a un examen de recuperació al final de semestre.
La calendarització de les activitats d’avaluació es donarà el primer dia de l’assignatura i es farà pública a través del Campus Virtual.
Procés de recuperació
La recuperació de l’assignatura es farà mitjançant un examen de síntesi del temari corresponent a tota l’assignatura.
Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Qualificacions
Matricules d’honor. Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
Irregularitats per part de l’estudiant, còpia i plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinaries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero lesirregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la copia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si es necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d’avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
Bibliografia bàsica
Izquierdo, J.F., y col. "Cinética de las Reacciones Químicas". Ed. U.B., 2004.
Bibliografia complementària
Fogler, H.S. "Elements of Chemical Reaction Engineering", 4th ed., Prentice-Hall, 2005.
Levenspiel, O. "Chemical Reaction Engineering", 3rd. ed., John Wiley and Sons, 1999
Recursos on-line
Chemical Kinetics and Reaction Dynamics
By: Houston, Paul L. Courier Dover Publications.
https://app.knovel.com/web/toc.v/cid:kpCKRD0001/viewerType:toc/root_slug:chemical-kinetics-reaction?kpromoter=federation
Principles of Chemical Kinetics
By: House, J. E. Academic Press
https://ebookcentral.proquest.com/lib/uab/reader.action?docID=535154&ppg=90
An Introduction to Chemical Kinetics
By: Margaret Robson Wright. John Wiley & Sons Incorporated
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/047009060X
Es farà ús dels recursos apresos a l'assignatura Bases de l'Enginyeria Química (MS Excel)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 212 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |