Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OB | 3 |
2501573 Economia | OT | 3 |
2501573 Economia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Assignatura obligatòria per al nou pla d'estudis 1416 (ADE), 1417 (ADE English). Per al pla d'estudis 950 (ADE), 1102 (ADE English) és optativa.
En aquesta assignatura es presenten els projectes d'investigació comercial com l'eina més usual d'obtenció d'informació, amb la finalitat de reduir la incertesa inherent a qualsevol procés de decisió en l'àmbit comercial de l'empresa. En concret, es presenten els diferents components d'un projecte d'investigació i s'analitza com efectuar un experiment, una enquesta estructurada o una investigació qualitativa, així com el tractament informàtic d'enquestes i la forma d'obtenir, seleccionar i explotar dades secundàries. L'estudi d'aquestes tècniques es fa de manera que l'estudiant aprengui la utilització general i, per tant, sigui capaç d'aplicar-les també a altres àmbits a més del màrqueting. Addicionalment, s'estudien tècniques i tests estàndards d'investigació utilitzats específicament en màrqueting: test de concepte, test de producte, test de comunicació, etc. Tot això sense oblidar la rellevància per a la investigació de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (internet, mòbils, xarxes socials) que faciliten l'elaboració dels projectes.
INTRODUCCIÓ A LA INVESTIGACIÓ COMERCIAL
El procés de presa de decisions i la relació amb la Investigació Comercial
Objectius, contingut i àmbit de la Investigació Comercial
Organització de la Investigació Comercial
Definició del problema i disseny de la investigació
PROJECTE DE RECERCA
Etapes d'un projecte d'investigació
Fonts d'informació: secundàries i primàries
Fonts primàries:
Investigació quantitativa
Enquestes (qüestionari, variables, escales, tipus d'enquestes, mostreig)
Observació
Experimentació
Investigació qualitativa
Entrevistes en profunditat
Reunions de grup
Tècniques projectives
APLICACIONS DE LA INVESTIGACIÓ COMERCIAL
Test de concepte
Test de producte i test d'envàs.
Test de nom de marca i logotip
Estudi d'imatge i posicionament
Test de comunicació (el pretest i posttest publicitari).
Investigació d'audiències
Test de preu
TABULACIÓ I ANÀLISI D'ENQUESTES
Introducció a paquets d'anàlisi (JMP).
Captura de la informació
Síntesi de la informació
Anàlisi descriptiva
Relació entre dues variables
Models lineals amb 2 o més variables independents
Presentació de resultats
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discusió de casos i presentacions | 32,5 | 1,3 | 7 |
Classes magistrals, discusió de casos i presentacions centrades principalment en anąlisi quantitatiu. | 17 | 0,68 | 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar i dels casos a preparar | 26 | 1,04 | 7 |
Tipus: Autņnomes | |||
Lectures relacionades, preparació de casos i prąctiques, estudi i elaboració d'esquemes | 62,5 | 2,5 | 7 |
El tipus de docència planificada per a l’assignatura és la docència presencial.
En aquesta assignatura es faran classes teòriques i pràctiques. A les classes teòriques es desenvoluparan els conceptes importants de la investigació comercial utilitzant exemples del món real. A la part pràctica l'alumne treballarà amb casos pràctics on haurà de proposar els projectes d'investigació a realitzar, així com resumir informació i intepretar relacions entre variables. Es combinaran les sessions d'explicació amb les sessions d'aplicació a la sala d'informàtica.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Projecte | 40 | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Proves part qualitativa | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Proves part quantitativa | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
L'avaluació continuada consta de 2 parts:
1. Desenvolupament d'un projecte en grups de màxim 4 persones al llarg del curs. Es realitzaran revisions parcials, però només hi haurà una qualificació final basada en la presentació d'un informe final. Aquesta part suposa un 40% de la nota (25% de l’informe escrit, 5% per realitzar les enquestes seguint les directrius indicades a classe i 10% per la presentació orial).
2. El resultat de dues proves. Es faran dues proves amb dues parts: una part relacionada amb els temes teòrics i una altra part amb el contingut de la part d'anàlisi de l'assignatura. S'utilitzarà l'aula Moddle i la seva programació es publicarà a l'aula Moddle, de manera que es recomana el seguiment continuat de la mateixa. Aquesta part suposa un 60% de la nota i cada prova tindrà el mateix pes.
L’estudiant ha d'obtenir una nota mínima de 3,5 en el projecte i de 5 en el promig de les proves individuals per aplicar les ponderacions. Si no arriba a aquestes notes, l'estudiant podrà presentar-se a la re-avaluació si la nota d'aplicar les ponderacions de les dues parts que composen l’avaluació és de 3.5 o superior.
Un alumne es considera "No avaluable" a l’assignatura quan no hagi participat de cap de les activitats d'avaluació o si comunica que deixa l’assignatura abans de la 8 setmana de curs.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudamentjustificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperaciól'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats querepresenti un mínim de dues terceresparts de la qualificació total del'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
BURNS, A.C. & BUSH, R.F. (2010): "Marketing Research, 6/E". Prentice Hall. Última edició.
CARVER, R. (2010): “Practical Data Analysis with JMP”. SAS Press. Última edició.
FEINBERG, F.M.; KINNEAR, T.C AND TAYLOR, J. R. (2012). “Modern Marketing Research: Concepts, Methods, and Cases”. Second Edition, published by Cengage Learning. Última edició.
FRASER, C. (2019): "Business Statistics for competitive advantage with Excel 2019 and JMP. Basics, Model Building, Simulation and Cases". Springer. ISBN 978-3-030-20373-3; ISBN 978-3-030-20374-= (ebook). https://doi.org/10.1007/978-3-030-20374-0
HAIR, JR., J.F.; ORTINAU, D.J.; Harrison, D.E. (2021): “Essentials of Marketing Research”, 5th edition McGraW-Hill.
LEHMAN, A.; O'ROURKE, N.; HATCHER, L.; STEPANSKI, E.J. (2013): “JMP® for Basic Univariate and Multivariate Statistics: Methods for Researchers and Social Scientists”, Second Edition. SAS Institute. April. Última edició.
MALHOTRA, N.K. (2012): "Basic Marketing Research, 4/E". Prentice Hall. Última edició.
Apunts de l'assignatura (disponibles a l'aula moddle).
El programari utilitzat per la part d'anàlisi quantitatiu és el JMP.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 21 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 22 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 41 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 42 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 131 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 132 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 521 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 522 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 601 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 602 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 13 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 52 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 60 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |